• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cum și de ce să îți montezi un girofar pe tractor

    Oana Timar -

    Girofarul pe tractor este necesar pentru a semnaliza corespunzător mașina agricolă ce circulă cu o viteză redusă pe drumurile publice. Culoarea acestui girofar trebuie să fie de culoare galbenă și cu lumină care se rotește.

    Orice utilaj greu care circulă pe drumurile publice trebuie semnalizat corespunzător cu un girofar galben. Și cum tractoarele sunt utilaje agricole care ajung deseori să circule pe drumuri publice, ele se încadrează în rândul vehiculelor care trebuie să se supună legii.

    Motivația acestei obligații constă în primul rând în limitele de viteză naturale ale unui tractor. Astfel, deși nu pot atinge viteze impresionante, conform legii tractoarele înmatriculate pot circula pe orice fel de drumuri publice, mai puțin pe autostrăzi. Și cum de multe ori necesitățile impun utilizarea de către un tractor a unui drum public (de pildă atunci când merge de la autobază către ogor) se întâmplă deseori să întâlnim și noi în trafic, chiar și pe drumuri pe care se circulă frecvent cu 90-100 km / h, un asemenea utilaj agricol, care trebuie semnalizat corespunzător pentru a fi observat de la distanță de către șoferi, conform legii.

    Ce fel de girofar se pune pe tractor

    Pe piață există mai multe tipuri de girofar galben, diferențele constând în tipul de prindere (magnetic, cu șurub sau cu picior), alimentare (brichetă auto, baterii / acumulatori) sau în tehnologie (xenon, led). Totuși, un girofar care să fie utilizabil atunci când e montat pe un tractor trebuie să satisfacă niște condiții de bază:

    – carcasa trebuie să fie rezistentă la intemperii, șocuri mecanice, diferențe majore de temperatură, având în vedere specificul de exploatare;
    – cum nu toate tractoarele sunt dotate cu brichetă e nevoie de un girofar cu prindere cu picior;
    – girofarul trebuie să fie ușor de montat și demontat, fără să necesite intervenția unui mecanic specializat;
    – trebuie să fie fiabil pentru a evita situațiile neplăcute, ceea ce înseamnă că nu va fi chiar cel mai ieftin girofar care poate fi cumpărat, nici – foarte important! – cel mai mare girofar existent pe piață, deoarece o suprafața mare poate atrage probleme mai mari.

    Este foarte important ca proprietarii de utilaje agricole să respecte legea montând un girofar galben adecvat, deoarece în acest fel se asigură că nu îi pun în pericol pe ceilalți participanți la trafic. Costul unui girofar potrivit pentru utilajele agricole este minimal, dar beneficiile pot fi neprețuite. În plus, se evită și amenzile, deloc mici, care vin întotdeauna „la pachet” cu nerespectarea legii.

    Ce spune Codul Rutier despre seminalizarea cu girofar

    Art.32.

    1. Semnalele speciale de avertizare luminoase sunt emise intermitent de dispozitivele de iluminare montate pe autovehicule şi au următoarele semnificaţii:
    a. lumina roşie obligă participanţii la trafic să oprească în direcţia de mers cât mai aproape de marginea drumului;
    b. lumina albastră obligă participanţii la trafic să acorde prioritate de trecere;
    c. lumina galbenă obligă participanţii la trafic să circule cu atenţie.

    2. Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:
    a. pentru lumina roşie – autovehiculele aparţinând poliţiei şi pompierilor;
    b. pentru lumina albastră – autovehiculele aparţinând poliţiei, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naţionale, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă;
    c. pentru lumina galbenă – autovehiculele cu mase şi/sau dimensiuni de gabarit depăşite ori care însoţesc asemenea vehicule, cele care transportă anumite mărfuri sau substanţe periculoase, cele destinate întreţinerii, reparării ori verificării unor lucrări efectuate în partea carosabilă sau executării unor lucrări de drumuri, curăţeniei străzilor, deszăpezirii sau tractării, transportului şi depanării autovehiculelor rămase în pană sau avariate, precum şi tractoarele agricole sau forestiere care tractează utilajele agricole si tehnologice cu dimensiuni de gabarit depăşite.

    3. Autovehiculele prevăzute la alin.2 lit. a) şi b) trebuie să fie echipate şi cu mijloace speciale sonore de avertizare.

    4. Pe autovehiculele aparţinând poliţiei şi pe cele prevăzute la alin.2 lit. c) pot fi instalate şi dispozitive luminoase cu mesaje variabile, destinate participanţilor la trafic.
    4.1. Pe autovehiculele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inscripţionate vizibil cu denumirea şi sigla instituţiei din care fac parte, pot fi instalate dispozitive luminoase cu mesaje variabile, de care se poate face uz pentru oprirea în trafic a autovehiculelor în scopul exercitării atribuţiilor de control specifice, potrivit legii.

    5. Mijloacele speciale de avertizare, luminoase sau sonore, se certifică sau se omologhează de autoritatea competentă, potrivit legii. Condiţiile de utilizare a acestora se stabilesc prin regulament.


    Te-ar mai putea interesa

    Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute Vremea de schimbă radical. Șefa ANM anunță ploi și temperaturi cu minus

    Ultimele știri

    Fonduri europene pentru achiziția de utilaje – AFIR a publicat a doua versiune a Ghidului Polonia: Fermierii – subvenție de 250 euro/ha pentru grâul vândut până pe 10 martie Fermele și cooperativele pot accesa un nou ajutor pentru gunoiul de grajd