• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Tehnologii militare disponibile pentru agricultură: pneul – şenilă va fi disponibil la comercializare în câţiva ani

    agrointeligenta.ro -

    Arată la fel ca o anvelopă obişnuită, „e rotundă şi neagră”, se poate fabrica într-o uzină obişnuită, însă are o structură şi caracteristici neconvenţionale, susţin inventatorii roţii-şenilă. Israelienii de Galileo Wheel au apelat la experinţa cehilor de la Mitas pentru transformarea conceptului de roată-şenilă într-un produs comercial.

    O anvelopă care să se transforme în şenilă în funcţie de caracteristicile terenului, dar şi funcţie de necesitatea de a mări puterea de tracţiune a vehiculului pe terenuri cu consistenţe diferite a fost o provocare pentru constructorii de utilaje grele de decenii întregi.

    Amprenta la sol creşte cu peste 50%

    În domeniul militar, conceptul a fost dezvoltat decenii la rând şi în prezent, aplicaţiile sunt numeroase. De anul trecut însă, după ce compania Mitas a prezentat conceptul Pneu Trac, invenţia va fi disponibilă în curând şi pentru agricultori.

    rsz_1_7
    Pneurile obişnuite au în secţiunea carcasei o formă de „U”. În cazul acesteia, anvelopa tinde să ia amprenta solului. Dacă însă presiunea scade prea multîn cazul unui pneu standard apar probleme. Sarcina către sol, prin anvelopă, nu se transferă uniform şi carcasa jantei presează puternic cauciucul. În schimb, noua anvelopă revoluţionară arată iniţial la fel ca cea standard, înainte de a fi montată pe jantă. După instalare, profilul lateral capată forma unui burduf, cu secţiunea în „V”. De această dată, sarcina verticală se transferă prin intermediul unei perne de aer şi nu prin greutatea jantei ca în cazul standard.
    „Prin creşterea semnificativă a amprentei la sol a pneului Pneu Trac de la Mitas, puterea de tracţiune a vehiculului creşte cu 48%, iar sarcina se distribuie uniform pe suprafaţa de rulare.Montată pe vehicul, anvelopa are un aspect plat”, susţin inventatorii.

    Mai scumpe, dar mult mai rezistente

    Conceputul a fost prezentat de producătorul ceh Mitas la targul de agriculură de la Hanovra (Germania) însă dezvoltatorii conceptului nu au făcut public încă niciun detaliu referitor la tehnologia utilizată. Cu toate acestea oficialii de la Mitas şi Galileo au anunţat că scopul principal al colaborării este realizarea unui produs comercial care urmează să fie disponibil pe piaţă în câţiva ani.

    rsz_3_mitas_2014_03_eng_8384800x0
    Anvelopele Pneu Trac au o stabilitate mult mai bună decât anvelopele tradiţionale, nu alunecă pe lateral şi sunt mult mai rezistente, riscurile de „înţepare” laterală fiind mult mai reduse. În plus, anvelopele revoluţionare pot funcţiona foarte bine în condiţii de presiune zero.
    „Am efectuat teste cu presiune de 0,8 bar, după care am redus la zero presiunea. A funcţionat foarte bine, nu au fost probleme. Dacă rămâni pe câmp cu presiune zero în pneuri poţi cntinua foarte bine lucrul, nu te mai opreşti să schimbi roata”, au declarat reprezentanţii de la Galileo.

    Foto: Agritechnica, UFA Revue


    Te-ar mai putea interesa

    Vremea de schimbă radical. Șefa ANM anunță ploi și temperaturi cu minus A apărut în supermarketuri carnea de miel adusă din Australia Andrei și Oana Nicola s-au întors din Anglia pentru a-și face fermă de Angus la Porumbacu de Jos

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA