• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Coca-Cola renunţă la utilizarea unui aditiv alimentar controversat – UPDATE

    agrointeligenta.ro -

    Compania Coca-Colacea, cea mai mare producătoare de băuturi răcoritoare din lume, a anunţat că va elimina un ingredient controversat, folosit şi la soluţiile ignifuge, din băuturile energizante pentru sportivi şi cele cu gust de fructe. Decizia vine după o măsură similară luată de PepsiCo, în urma unei petiţii online care a strâns sute de mii de semnături.

    Emulgator şi stabilizant

    Uleiul vegetal bromat (BVO) este controversatul aditiv alimentar ce urmeazăză fie scos din reţetarele Coca-Cola, până la sfârşitul anului, potrivit BBC, citat de Mediafax.

    Hotărârea vine după o mişcare similară din partea rivalilor de la PepsiCo, în urma unei petiţii online pe site-ul Change.org, care a strâns mai mult de două sute de mii de semnături.

    rsz_cans-of-coke--coca-cola-jpg

    BVO, uleiul vegetal bromat (E 443), este un ingredient folosit de companiile producătoare de băuturi răcoritoare ca emulgator şi stabilizator, încă din anii ’30, în special la sucurile cu aromă de citrice, pentru a evita separarea acestora în timpul distribuţiei. Dacă apa carbogazoază ar fi amestecată cu aromele, fără a se folosi un astfel de ingredient, acestea s-ar separa şi ar pluti la suprafaţa lichidului, din cauza denistăţii diferite, la fel ca şi în cazul apei şi al uleiului.

    Prin adăugarea de BVO, chimiştii modifică densitatea aromelor, astfel că acestea se amestecă în mod uniform cu restul băuturii, dând un gust şi un aspect plăcut. În Uniunea Europeană, unde ingredientul este interzis, producătorii folosesc, de regulă, esteri glicerici din răşini lemnoase sau gumă de roşcove/gumă de caruba.

    Acetatul izobutirat de zaharoză va înlocui BVO

    În Statele Unite ale Americii, BVO a fost recunoscut ca fiind în general sigur în 1958, desemnare retrasă în 1970, când a început să fie controlat. În prezent, FDA (Food and Drug Administration, Administraţia pentru Alimente şi Medicamente din SUA, în limba engleză) impune anumite restricţii la folosirea acestui ingredient, limitând concentraţia maximă la 15 părţi la un milion.

    Schools Ponder Removal Of Vending Machines

    Substanţa era folosită pe scară largă în America, în băuturi ca Mountain Dew sau Gatorade (PepsiCo), Powerade, Fanta şi Fresca (The Coca-Cola Company), ori Squirt, Sun Drop sau Sunkist Peach Soda (Dr Pepper Snapple Group).

    La începutul acestei săptămâni, compania Coca-Cola  a anunţat că va elimina ingredientul controversat din toate băuturile pe care le produce, până la sfârşitul anului. Josh Gold, purtătorul de cuvânt al gigantului american, spune că mişcarea nu se datorează însă riscurilor de sănătate la care sunt expuşi consumatorii. „Toate produsele noastre, chiar şi cele care conţin BVO, sunt sigure şi aşa au fost dintotdeauna. Băuturile sunt în concordanţă cu regulile din ţările în care sunt vândute”, spune el. Totuşi, compania va înlocui uleiul vegetal bromat cu acetatul izobutirat de zaharoză sau cu esteri glicerici din răşini lemnoase, pentru a satsiface sutele de mii de semnatari ai petiţiei electronice.

    UPDATE – Ingredientul nu era folosit în băuturile din UE

    Vă prezentăm integral poziția transmisă Agrointeligența de către reprezentanții Coca-Cola în România: ”Deși uleiul vegetal brominat (BVO) nu este folosit în nici una dintre băuturile pe care le comercializăm pe piețele europene, acesta este folosit în unele băuturi din portofoliul nostru, comercializate în alte piețe din lume, ca stabilizator de aromă, cu rolul de a preveni separarea anumitor ingrediente. Toate băuturile noastre, inclusiv cele care contin BVO, sunt și au fost întotdeauna sigure pentru consum și respectă toate reglementările din țările în care sunt comercializate. Siguranța și calitatea produselor reprezintă principala noastră prioritate.

    Foto: Huffington Post, Click on Detroit, Fox Business

    Citeşte şi:

    * Cum a devenit sticla de Coca-Cola mai uşoară;
    * Recipientele realizate integral din materie vegetală vor înlocui sticlele PET de la Coca-Cola
    * Alianţă Nestlé, Danone şi Coca-Cola pentru o nouă generaţie de bioplastice din materii vegetale


    Te-ar mai putea interesa

    Satul cu cea mai gustoasă brânză. Oile pasc iarbă pe soluri sărăturate și bogate în minerale Preț carne 2024. Cât costă un kilogram de carne de porc cumpărată de la un mic fermier Cum sunt păcăliți românii care cumpără brânză din piețe și magazine

    Ultimele știri

    Au apărut, în piață, primele roșii românești. Prețul lor – dublu față de cel al cărnii Porumbul de talie mică de la STINE a fost desemnat produsul anului în SUA România ar putea avea un laborator care să efectueze analizele pentru mierea din afara UE