• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Moldovenii intră în forță pe piața bio: Și-au lansat propria siglă pentru produse ecologice

    agrointeligenta.ro -

    Guvernul Republicii Moldova a aprobat Regulamentul de utilizare a mărcii naționale ”Agricultura Ecologică-Republica Moldova”. Semnul oficial pentru produsele bio produse în Republica Moldova și Regulamentul de folosire a acestuia erau ultimele elemente care lipseau țării pentru a putea intra în forță pe piața produselor ecologice.

    Deși moldovenii aveau o lege a agriculturii ecologice încă din 2005, până săptămâna trecută nu au avut și o siglă oficială care să ateste produsele bio. Însemnul oficial, care reprezintă o frunză în spațiu de culoare verde cu logoul eco în mijloc, confirmă faptul că procesul de producție al produsului pe care este amplasată aceasta este controlat de structurile de inspecție și este obținut conform exigenților agriculturii ecologice.

    În cadrul ședinței Executivului moldovean s-a aprobat pe lângă logo și Regulamentul privind utilizarea mărcii naționale ”Agricultura ecologică – Republica Moldova”. Potrivit Regulamentului Marca naţională „Agricultura Ecologică – Republica Moldova” este proprietate a statului, înregistrată la Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) şi este gestionată de către Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare.

    Pentru a putea folosi această marcă, producătorii trebuie să facă o cerere la Minister, să ateste faptul că produsele lor sunt bio. ”Dreptul de utilizare a mărcii naţionale „Agricultura Ecologică – Republica Moldova” se acordă gratuit agenţilor economici care produc, procesează, exportă şi/sau comercializează produse agroalimentare ecologice, înregistraţi de către organul competent, în vederea oferirii consumatorilor o garanţie că produsul ce poartă marca națională este obţinut conform prevederilor stipulate în Legea nr.115 – XVI din 9 iunie 2005 și Reglementarea tehnică „Producția agroalimentară ecologică și etichetarea produselor agroalimentare ecologice”, se arată în documentul aprobat de Guvernul condus de premierul Iurie Leancă.

    Condițiile ca producătorii să poată obține dreptul de a utiliza logo-ul ”Agricultura Ecologică – Republica Moldova” sunt următoarele: Produsul trebuie să fie fabricat din ingrediente de origine agricolă, apa şi sărea de bucătărie nu se iau în considerare; pot să fie utilizaţi aditivi, auxiliari tehnologici, aromele, apă, sare, preparate din microorganisme şi enzime, minerale, oligoelemente, vitamine, precum şi aminoacizi şi alţi micronutrienţi incluşi în alimente special, în scop nutriţional, numai dacă utilizarea lor în producţia ecologică a fost autorizată; ingredientul ecologic să nu fie într-o compoziţie împreună cu acelaşi ingredient în formă neecologică sau cu unul provenit din producţia de conversiune; să nu se utilizeze substanţe sau tehnici ce ar reconstitui proprietăţile pierdute în timpul procesării sau depozitării alimentelor ecologice; să fie, cel puţin 95% din greutate, ingrediente de origine ecologică.


    Te-ar mai putea interesa

    A apărut în supermarketuri carnea de miel adusă din Australia Se schimbă vremea! Șefa ANM a anunțat de când vin ploile Vremea de schimbă radical. Șefa ANM anunță ploi și temperaturi cu minus

    Ultimele știri

    Tunsul oilor îi ”arde” la buzunar pe oieri. Prețuri pe județe Egiptul a cumpărat încă 120.000 de tone de grâu din Ucraina Șarpe de doi metri, găsit în cotețul găinilor – jandarmii au intervenit de urgență