• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Motivul real pentru care România nu are cadastru național. Diana Turturica – Casa de Avocatură Ionescu și Sava: ”Problema nu ține de legislativ sau de administrativ”

    agrointeligenta.ro -

    Programul Național de Cadastru și Carte Funciară se lansează în această lună, ceea ce dă un imbold mediului de afaceri, inclusiv pentru agribusiness. Agrointeligența a luat legătura cu Casa de Avocatură Ionescu și Sava – una dintre cele mai bune echipe de avocați din România, pentru a afla de ce această problemă a ajuns să fie rezolvată abia acum, cu alte cuvinte, care au fost piedicile puse în calea cadastrului național.

    ”Cred că în acest sector, problema nu ține de legislativ sau de administrativ. Sigur, din punct de vedere legislativ, se poate stabili un sistem similar celui de ajutor public judiciar, în care, inclusiv cheltuielile generate de activitatea de cadastru să fie suportate din fonduri publice, între anumite limite de plăți către experții în cadastru și cu prezentarea de către fermieri a anumitor dovezi care să justifice necesitatea acordării acestui ajutor. Totuși, nu cred că din lipsa de resurse de legiferare sau administrative nu au fost luate astfel de măsuri până în prezent – în orice caz, nu într-o țară în care Codul Fiscal se modifică peste noapte, în mod repetat, prin instrumentul de legiferare preferat, respectiv Ordonanța de Urgență. Problema este mai curând una financiară. Aceste cheltuieli, în măsura în care ar fi asumate din punct de vedere legislativ, ar urma să fie suportate din bugetul de stat sau din bugetul propriu al Autorității de Cadastru, deci pentru a putea stabili o astfel de măsura, trebuie ca mai întâi să fie identificate fonduri care pot fi alocate pentru suportarea acestor cheltuieli”, ne-a declarat Diana Turturica, avocat asociat în cadrul Casei de Avocatură Ionescu și Sava.

    Avocata a identificat pentru Agrointeligența și care sunt probleme de natură legală cu care se confruntă de cinci-șapte ani afacerile din sectorul agricol. ”Este greu sa separăm problemele de natură juridică de cele administrative și de cele de finanțare. Partea de organizare a producătorilor agricoli, sistemul de finanțare a fermierilor, nevoia ca producătorii agricoli să se organizeze juridic pentru a putea distribui sau atrage finanțări….practic, tot efortul de actualizare a sistemului în care funcționează fermierul român, a atras multă birocrație și o nevoie de consultanță specializată (ca serviciu conex și extern activității agricole propriu-zise) care nu este încă suficient acoperită în mediul rural”, a declarat reprezentanta Casei de Avocatură Ionescu și Sava.

    Diana Turturica spune că, la nivel de business, cel puțin în cazul investitorilor români în agricultură, interacțiunea avocat – client este destul de similară cu cea pe care avocații o au cu clienții din industria creativă: ”Trebuie pornit de la conceptele de bază – care sunt avantajele/dezavantajele PFA vs. SRL, unde se termină munca unui avocat și unde incepe munca unui contabil, ce înseamnă separația de patrimonii, ce înseamnă răspunderea persoanei juridice. Mulți dintre primii antreprenori în agricultură au înregistrat numeroase experiențe negative, datorate fie faptului că la momentul respectiv nu s-au adresat unor consultanți specializați, dar și mai grav, pentru ca în unele cazuri, consultanții care i-au sfătuit, au fost la rândul lor slab pregătiți pentru transformarea pe care a parcurs-o domeniul agricol în ultimii 5 – 7 ani”.

    Consultanță specializată în finanțarea afacerii agricole

    Potrivit specialistei în legislație agricolă, eforturile Casei de Avocatură Ionescu și Sava se concentrează mai ales pe partea de consultanță, ajutând fermierii să se organizeze în vedere obținerii de finanțare pentru afacerea lor. ”În prezent încercăm să ne concentrăm pe partea de consultanță, să acoperim nevoia de organizare a activității fermierilor într-o formă juridică prin intermediul căreia aceștia să poată atrage finanțare sau să patrundă în lanțul de distribuție și desfacere”, explică Diana Turturica.

    Se preferă prevenția decât litigiul

    În zona de fiscalitate, reprezentanta casei de avocatură din Capitală apreciază că este nevoie de multe clarificări, dar chiar și în partea administrativă, de relaționare cu autoritățile publice din domeniu: ”Firește, adresăm și zona de litigii, dar ca și în orice alt domeniu de business, preferăm să sprijinim clienții în zona de prevenție, astfel încât numai în situații extreme să se ajungă la un litigiu”.



     


    Te-ar mai putea interesa

    ANM a emis o alertă meteo de vijelii și averse torențiale în 18 județe până joi dimineață Lege nouă: Obligație pentru toți conducătorii de tractoare Când se plantează roșiile în grădină – calendar

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA