• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Ce afacere a deschis tânărul Codruț Ganea cu 1.500 de euro: Un magazin online cu cele mai căutate produse tradiționale din România

    agrointeligenta.ro -

    Cu o ofertă de 1.800 de produse bio și produse tradiționale, magazinul online înființat de Codruț Ganea este un model de business conex cu sectorul agricol și care poate contribui enorm la deschiderea pieței pentru micii fermieri și producătorii de nișă.

    Cu Codruț ne-am întâlnit Târgul Fresh Market, desfășurat în ultima zi de noiembrie la Casa Universitarilor din Capitală. Într-o atmosferă de casă boierească și miros dulceag de condimente, în mijlocul expoziției trona o oază de bunătăți în care am recunoscut rapid și câteva nume deja familiare cititorilor Agrointeligența: Luna Solai, Bunicel.ro, Topoloveni, Ciuperci Shiitake sau prunele de Leleasca.

    ”Suntem Biotradiții.ro, un magazin online care comercializează produse pentru sănătate, produse bio și produse tradiționale”, și-a prezentat Codruț afacerea. Mai exact, tânărul, angajat la o multinațională, s-a decis acum câteva luni să înființeze un site prin intermediul căruia se pot comanda cele mai cunoscute produse ecologice, dar și cele preparate după rețete vechi, rețete păstrate cu sfințenie, de generații, în familiile de la țară. Nu s-a mulțumit cu un magazin online în limba română, ci a creat și o variantă în limba engleză – Bioemarket.com, unde străinii pot descoperi și comanda bunătăți 100% bio.

    Investiția în magazinul online a fost de circa 1.500 de euro, majoritatea plătiți unor specialiști IT care au creat brandul și site-ul. Tânărul antreprenor recunoaște că nu se pricepe prea mult la partea tehnică și nici nu este producător, însă este pasionat și a învățat că aprecieze munca fermierilor și a artizanilor, mai ales că întotdeauna a fost preocupat de alimentația sănătoasă. ”Costurile noastre de funcționare sunt minime mulțumită unui parteneriat pe care îl avem cu un magazin plafar. Toate produsele sunt acolo, la ei pe raft, iar când avem noi comandă, mergem doar și pregătim coletul”, a declarat bucureșteanul pentru Agrointeligența.

    Biotraditii

    Relație directă cu producătorii

    Cea mai importantă latură a afacerii pornită de Codruț este relația cu producătorii. El îi caută, îi selectează atent și îi contactează personal pentru a oferi un parteneriat onest în care micii fermieri au posibilitatea să își vândă produsele pe o platformă cu audiență în continuă creștere. ”Avem numeroși parteneri din rândul fermierilor și producătorilor mici, iar pentru cele 1.800 de produse pe care le avem în magazin, garantăm calitatea lor”, spune tânărul.

    900 de lei – valoarea primei comenzi

    Valoarea medie a unei comenzi online pe Biotradiții.ro este, la aproape o jumătate de an de la lansarea magazinului, de 100 de lei. Începutul a fost cu adevărat promițător: prima comandă a avut o valoare de 900 de lei.

    ”În general, lumea ia câteva produse – două-trei la o comandă. Pentru cei care fac comenzi de peste 100 de lei în București, transportul este gratuit. În țară, transportul e gratuit pentru coletele de peste 200 de lei, dar mulți cumpărători preferă să cumpere mai puțin și să achite costul de expediere de 15 lei”, ne explică Codruț Ganea. Tânărul spune că afacerea sa este încă la început, dar că are mari speranțe că va reuși să se impună pe piață, în ciuda faptului că unele dintre produsele sale sunt și în oferta altor magazine online mult mai mari. La această categorie intră o gamă de suplimente alimentare produse în România și care se vând chiar și pe Emag.ro, fiind foarte cunoscute și apreciate pentru pentru calitatea lor. ”Suntem mereu la curent cu oferta concurenților noștri și încercăm să avem prețuri competitive”, spune antreprenorul.

    În privința recuperării investiției, Codruț Ganea apreciază că este prea devreme pentru a vorbi despre profit, însă semnele din piață și clienții fidelizați îl fac să fie încrezător că cei 1.500 de euro i se vor întoarce în cont în următoarele luni, mai ales că decembrie a adus deja comenzi importante de coșuri de cadouri pentru companii din București și din țară.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Satul cu cea mai gustoasă brânză. Oile pasc iarbă pe soluri sărăturate și bogate în minerale Preț carne 2024. Cât costă un kilogram de carne de porc cumpărată de la un mic fermier Cum sunt păcăliți românii care cumpără brânză din piețe și magazine

    Ultimele știri

    România – primul loc în UE anul trecut la suprafața cultivată cu porumb și floarea-soarelui Rezultate solide pentru Agricover în 2023 și peste 10.000 de fermieri în portofoliu O dronă militară a căzut în zona fermei Filipoiu din Insula Mare a Brăilei – primele imagini