• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • „Gustul legumelor româneşti este excelent” …totuşi, Metro a angajat inginer agronom pentru furnizori

    agrointeligenta.ro -

    Grupul german Metro Cash & Carry a angajat de ceva vreme un inginer agronom. Nu neapărat pentru reţeaua proprie, ci pentru locuitorii din Poiana Mare (judeţul Dolj), care i-au devenit furnizori de legume.

    „Când am ajuns în 1989 pentru prima dată în România, m-a surprins gustul excelent al legumelor româneşti”, povesteşte Gerardo Monzillo (foto), senior manager Business Consolidaton al Metro Cash & Carry România. În următorii ani, nu l-a mai găsit însă, semn că fermierii locali au început să fie preocupaţi mai mult de cantitate decât de calitate. Chiar şi aşa, era clar că pentru un retailer de talia Metro Cash&Carry oferta locală nu poate să acopere decât în mică parte cererea de legume româneşti, la mare căutare printre consumatori.

    În aceste condiţii, Metro ia decizia de a lansa un program cu fermierii din bazinul Poiana Mare (judeţul Dolj), altădată o importantă zonă legumicolă a ţării, în urma unei investiţii de circa 0,5 milioane de euro. Până la contractele cu Metro, legumicultorii din Poiana Mare livrau pe piaţă cantităţi de circa 700 de tone de legume pe an.

    În 2012, primul an de derulare efectivă a proiectului, au intrat în program 200 fermieri, care au devenit furnizori de roşii, ardei gras, capia, gogoşari, castraveţi şi vinete. Anterior, în 2011, când a fost lansat proiectul pilot, au fost livrate circa 200 de tone.

    Reuşita proiectului i-a făcut însă pe oficialii Metro să ia în calcul şi alte zone, dar şi intrarea pe segmentul fructelor. De altfel, între timp, oferta a fost mărită şi cu verdeţuri sau pepeni de Dăbuleni.
    “Când am dat drumul la proiect, am cerut şi altora să vină, dar n-a venit nimeni. După ce au văzut rezultatele şi mai ales că ne-am respectat promisiunile, au venit mulţi”, povesteşte Monzillo.

    Metro a angajat un inginer agronom – pe Laurenţiu Rinchiţă – care merge la oameni şi le spune ce trebuie să facă, spune Monzillo. Inginerul alege seminţele împreună cu oamenii şi stabilesc împreună tehnologiile. Pentru că Metro se adresează în mare parte reţelei HoReCa şi cererea este alta. Aşa se face că şi localnicii din Poiana Mare şi-au adaptat oferta la cerera pieţei: roşiile cherry sau ardeiul gras Maradonna sau Belladonna au devenit ceva obişnuit în localitate.

    “Pentru fiecare furnizor a fost constituit un cod. Nici nu ştiţi ce mândri sunt localnicii din Poiana Mare când îşi văd codul la produsele din magagazin”, declară oficialul Metro.

    Retailerul furnizează agricultorilor seminţe pentru răsaduri şi le spune cum să le cultive, asigurând asistenţă de specialitate pe tot parcursul procesului de producţie. De asemenea, este special amenajat şi un centru de colectare, produsele fiind distribuite în reţea. Metro Cash & Carry deţine în România 32 de unităţi. Anul trecut, grupul german, primul mare retailer internaţional intrat pe piaţa rom\neasca, a realizat o cifră de afaceri de 1,7 miliarde de euro la nivel local.


    Te-ar mai putea interesa

    Prima fermă de lalele din România și-a deschis porțile pentru vizitatori Abatorul familiei Gagea exportă carne de oaie în 13 țări: ”Vrem să producem Nuggets de miel” Andrei și Oana Nicola s-au întors din Anglia pentru a-și face fermă de Angus la Porumbacu de Jos

    Ultimele știri

    Fermierii olandezi își mută fermele în alte țări din cauza resctricțiilor de mediu din Olanda Fertilizarea castraveților cu îngrășăminte bio – 6 rețete simple Carrefour a anunțat câștigătorii Premiilor Internaționale pentru Tranziție Alimentară