• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Provocarea anului în industria cărnii: Cris-Tim, prima companie care se înscrie voluntar pentru efectuarea testelor comparative la întreaga gamă de produse

    Gabriela Gimbășanu -

    Radu Timiș, președintele Cris-Tim, a decis să supună voluntar produsele companiei sale unor teste comparative pentru a demonstra transparența, calitatea ce iese din fabrică, dar și pentru a crește încrederea consumatorilor în faptul că ceea ce cumpără de la raft sub marca Cris-Tim este făcut doar din ingredientele înscrise pe etichetă.

    “Vom putea arăta efectiv ce conțin produsele noastre: câtă carne, cât colagen, câtă grăsime, ce cantitate de E-uri se găsește și gradul de prospețime al produselor. Dată fiind invazia de produse, de multe ori contrafăcute, sau cele care vin din statele europene dar care nu respectă mereu legislația națională, trebuie să existe un sistem de referință. Ne-am propus să facem două teste la două laboratoare diferite, iar dacă sunt diferențe notabile, să ajungem să facem aceste analize chiar și la un laborator din Germania. Vrem să demonstrăm că ceea ce spunem că există în produsul nostru este confirmat de analizele efectuate în aceste laboratoare”, a declarat Radu Timiș, președintele Cris-Tim.

    Certitudinea că ingredientelor de pe eticheta produsului sunt aceleași cu cele reieșite în urma analizele efectuate va fi dată de ștampilă pe care InfoCons o va aplica pe produsele Cris-Tim.

    Testele comparative efectuate de laboratoare acreditate se fac în toate țările intracomunitare, dar și în țările din afara spațiului comunitar. ”Aceste analize reprezintă un plus de încredere pentru consumator și un plus de încredere pentru industrie. Din perspectiva noastră, ca și consumatori, trebuie să avem siguranță că produsul pe care îl cumpărăm este cu adevărat ceea ce scrie pe etichetă. Acest parteneriat va aduce și pe teritoriul României acest tip de informare de terță parte, o radiografie corectă, serioasă și independentă pe game de produse și servicii, fără a spune că produsul A este mai bun decât produsul B. Decizia de a alege un produs sau altul aparține consumatorului”, a explicat Sorin Mierlea, președintele Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorului.

    De asemenea, Sorin Mierlea a sublinat faptul că eșantionale pentru analiză nu vor fi furnizate de companie, ci vor fi luate produse Cris-Tim direct de la raft, pentru a demonstra veridicitatea analizelor.

    Holograma ”Curios” pe eticheta preparatelor din carne

    Tocmai pentru a-și demonstra transparența, Asociația Română a Cărnii lucrează zilele acestea la programul pilot, numit “Curios”. Acest program presupune introducerea unei holograme pe eticheta produselor și preparatelor din carne, iar cu ajutorul telefonului mobil, consumatorul are posibilitatea să o scaneze și va primi, în schimb, pe telefon mobil accesul la toate informațiile despre produs: care este natura materiei prime, de unde a fost achiziționată, cum a fost prelucrat produsul, având implicit și accesul la imagini din fabrică și la modalitatea de fabricare a produsului.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Macerat de coada calului – rețetă. Beneficii Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar

    Ultimele știri

    MARSAT vine în sprijinul micilor fermieri care vor să își cumpere utilaje cu fonduri europene! Parlamentul European a votat simplificarea PAC cu flexibilitate pentru condițiile de mediu Stațiunea Dancu, ”pepinieră” de vaci campioane. Producția medie de lapte în ferma ”de stat”