• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Încă un pas înspre achiziția Syngenta. Mihaela Vasile, Monsanto România: ”S-a făcut o a doua ofertă”

    agrointeligenta.ro -

    Producătorul de semințe Monsanto pare decis să ajungă la o înțelegere financiară pentru a achiziționa compania elvețiană Syngenta, unul dintre cele mai puternice branduri specializate în protecția plantelor. Săptămâna trecută, americanii au pus pe masă o ofertă greu de refuzat, a doua după primul plic trimis în luna aprilie.

    De data aceasta, Monsanto a oferit o sumă totală de circa 47 de miliarde de dolari, adică 470 de franci elvețieni pentru fiecare acțiune, în creștere față de oferta făcută în aprilie și care se cifra la 449 de franci elvețieni pentru fiecare acțiune Syngenta.

    Și de data aceasta, compania elvețiană a respins propunerea Monsanto, demers ce a făcut ca acțiunile Syngenta să crească cu 7,5 puncte, ajungând marțea trecută la o valoare nominală de 384,4 franci elvețieni. În total, Bloomberg.com scrie că valoarea Syngenta se ridică, în acțiuni, la 38 de miliarde de dolari, însă conducerea companiei o evaluează la 62 de miliarde de dolari.

    În România, reprezentanții Monsanto sunt ținuți la curent cu tot ce se întâmplă ”la centru”. Așa că era normal ca echipa de la noi din țară să primească informări directe despre noua ofertă făcută pentru achiziția Syngenta. ”S-a făcut o a doua ofertă. Ceea ce vedeți în presă, suntem și noi permanent informați, inclusiv despre ofertele ce se fac”, explică Mihaela Vasile, Corporate Engagement & Government Relations Manager România.

    Reprezentanta Monsanto precizează că Monsanto nu își dorește să achiziționeze divizia de semințe a Syngenta, ci este interesată de grupul pentru protecția plantelor.

    ”Monsanto nu mai vinde doar produse, ci merge pe soluții integrate”, explică Mihaela Vasile, care spune că acest pachet complet include tehnologii pentru semănatul de precizie, o divizie pentru studierea climatului, partea de culturi/semințe și, într-un final, soluții complete pentru protecția plantelor. În prezent, acest ultimul punct este singurul neacoperit complet de Monsanto care are în portofoliu un singur ierbicid – Round-up, așa că o viitoare integrare a portofoliului Syngenta ar conduce la finalizarea unui pachet complet pentru fermierii parteneri.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Ministrul Agriculturii încearcă să îi convingă pe fermieri să se fiscalizeze: Veți plăti impozite mai mici! Timac Agro România anunță schimbări în structura managerială a companiei La 10 ani de la lansarea brandului ADAMA, compania omologhează 5 produse noi în România

    Ultimele știri

    România ar putea avea un laborator care să efectueze analizele pentru mierea din afara UE UCPR: Produsele avicole obținut în fermele din România sunt sigure din punct de vedere al sănătăţii Situație fără precedent în SUA: Gripă aviară depistată la vaci de lapte