Sectorul vinului deţine cele mai valoroase branduri ale economiei de peste Prut
agrointeligenta.ro -Cricova şi Purcari au rămas şi în 2012 cele mai valoroase branduri din Republica Moldova.
Orientarea spre export a asigurat industriei vinului din Republica Moldova nu doar notorietate ci şi fluxuri semnificative şi constante de fonduri din vânzările efectuate pe pieţele internaţionale care au susţinut bunele evoluţii din sector – exporturile de vin deţin o cotă de 30% din valoarea totală a exporturilor ţării.
Potrivit unui studiu realizat de MPP Consulting, citat de 24H, primele două locuri în topul valorii de piaţă a brandurilor sînt ocupate de producătorii de vin, Cricova şi Purcari, podiumul fiind închis de producătorul de dulciuri Bucuria.
Valoarea brandului Cricova este estimată la 35 milioane USD, a brandului Purcari la 21 milioane USD şi a brandului Bucuria, la 13 milioane USD.
Topul care include 50 de poziţii a fost realizat luându-se în calcul poziţia companiei în valoarea de piaţă a mărcii, precum şi parametrii de consum şi coeficientul ce caracterizează perspectivele de dezvoltare ale companiei şi brandului.
Suprafaţa plantaţiilor viticole din Republica Moldova este de aproximativ 150 mii ha, (dintre care aproape jumătate o constituie plantaţiile din gospodăriile auxiliare) ocupând 6% din suprafaţa terenurilor agricole. Acestea asigură 35% din valoarea producţiei obţinute în sectorul agroindustrial.
Exporturile de vin din republica Moldova au înregistrat deceniul trecut o creştere anuală de 24%, de trei ori mai mare decât cea internaţională, de cca 8%. Ţara deţine un procent de 1,2% din exporturile internaţionale şi ocupă locul 11 în topul mondial al exportatorilor.
Piaţa cea mai atractivă pentru exportul vinurilor moldoveneşti este Rusia cu o cotă de aproape 70% din export.