Încă un motiv pentru a cumpăra direct de la fermieri

Relația dintre consumator și fermier este pusă sub lupă zilele acestea când se ia în discuție importanța ca produsele – legume, fructe, lapte, produse din lapte sau carne, miere, gemuri sau siropuri să fie achiziționate direct de la producători. Sunt numeroase motivele pentru care această relație trebuie promovată, iar, recent, pe lângă avantajele evidente – produse mai proaspete, susținerea agriculturii naționale, produse mai bune, o siguranță mai mare, se adaugă și o serie de elemente care, potrivit unui studiu, asigură dezvoltarea economiei locale. 

Analiza a fost făcută în SUA, în Sacramento, unde ponderea cumpărăturilor făcute direct de la producători nu este deloc mare – doar 4%. Și, cu toate acestea, studiul realizat a pus în vedere că fiecare dolar cheltuit pe achiziții direct de la fermieri a avut un impact dublu comparativ cu situația în care produsul ar fi fost luat prin intermediar, respectiv supermarket.

Studiul americanilor a arătat că micii producători sunt cei care cumpără la rândul lor inputuri de la nivel local, se aprovizionează de la firme pe care le cunosc și care activează în zonă, creează locuri de muncă și finanțează mai departe bugetele locale prin plata impozitelor pentru pământul pe care îl lucrează și pentru profiturile pe care le înregistrează ca persoane juridice.

Be the first to comment

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*