• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • EXCLUSIV! Deputatul Alexandru Stănescu DEMONTEAZĂ observațiile COMISIEI EUROPENE privind LEGEA SUPERMARKETURILOR!

    Roxana Dobre -

    Reacții la aspectele sesizate de Comisia Europeană cu privire la Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor agro-alimentare! Vicepreședintele Comisiei pentru Agricultură din Camera Deputaților, Alexandru Stănescu demontează în exclusivitate pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro, pe articole, fiecare observație a Comisiei Europene privind Legea Supermarketurilor.

    Art. 101 – Comerciantul este obligat să acorde spații distincte de expunere și vânzare a produselor românești, în condițiile legii.

    Consider că în acest moment se aplică deja prevederile art. 101 din  Legea nr. 321/2009 deoarece pe piața comercianților există raioane de expunere și vânzare a produselor alimentare din statele membre, relevante în acest sens sunt vinul și brânzeturile din Franța, măslinele din Grecia, florile din Olanda. Astfel spus, practica sus menționată a comercianților a fost instituită cu mult înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 321/2009, cu modificările și completările ulterioare, ca răspuns la solicitările consumatorilor din România. În acest sens, sunt de părere că măsura adoptată de lege nu constituie un mijloc de discriminare arbitrar și nici o restricție disimulată în comerțul dintre statele membre”, a explicat deputatul.

     Art. 103– (1) Comerciantul persoană juridică autorizată să desfășoare activități de comercializare pentru produse alimentare are obligația ca, pentru categoriile carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație să achiziționeze aceste produse în proporție de 51% din volumul de marfă pe raft, corespunzător fiecărei categorii de produse agroalimentare, provenite din lanțul alimentar scurt, așa cum este definit în conformitate cu legislația în vigoare.

    (2) Metodologia de desfășurare a acțiunilor privind lanțul scurt de aprovizionare se aplică prin hotărâre a Guvernului.

    ”Așa cum este stipulat încă Art. 103(2) din actul normativ, metodologia de definire și desfășurare a acțiunilor privind lanțul scurt de aprovizionare cade în sarcina Guvernului, acesta având misiunea de a armoniza relațiile dintre comercianți și producătorii de produse alimentare din spațiul european în direcția garantării veniturilor acestora, menținerea sau mărirea numărului locurilor de muncă, evitarea migrației, promovării tradiției, încurajarea comerțului și investițiilor, menținerea sănătății populației și dezvoltării rurale. Mai mult, prezenta prevedere privind lanțul alimentar scurt urmărește și protejarea mediului prin faptul că răspunde suplimentar cerințelor de mediu cu privire mediu impuse la nivel european cu privire la limitarea gazelor cu efect de seră. La final, doresc să întăresc ideea că nu există încă Metodologia privind desfășurarea acțiunilor referitoare la lanțul scurt de aprovizionare, Guvernul având la dispoziție pentru realizarea acesteia o perioadă de șase luni de la data publicării actului în Monitorul Oficial, acest termen expirând în februarie 2017”, a mai spus  Alexandru Stănescu.

    Art.106 – Comerciantul persoană juridică autorizată care desfășoară activități de comercializare pentru produsele alimentare are obligația de a organiza evenimente de promovare și vânzare a produselor alimentare româneșți, cu respectarea legislației sanitare-veterinare în vigoare. Frecvența acestor evenimente, precum și orarul de funcționare se vor stabili prin hotărâre a consiliului local.

     ”Considerăm că actuala legislație nu are caracter discriminatoriu și este o măsură care stimulează prezența produselor europene pe piață, justificarea prezenței investițiilor europene ar  răspunde cerinței consumatorului european cu privire  la raportul calitate preț.  Mai mult, legea nu prevede restricții cantitative la import și nici măsuri cu efect echivalent. Concluzionez prin a preciza faptul că am luat act de necesitatea adaptării articolului  106 la  Programul Pilot, în acest sens fiind deja inițiată procedura de  abrogare a prezentului articol la nivelul Parlamentului”, a conchis vicepreședintele Comisiei pentru Agricultură din Camera Deputaților.

    Vă reamintim că ministrul agriculturii, Achim Irimescu, a declarat ieri că România riscă o procedură de infringement, dacă nu va modifica prevederea din Legea privind comercializarea produselor alimentare, potrivit căreia marile magazine sunt obligate să expună la raft, în proporție de 51%, produse românești provenite de pe lanțul scurt.

    Acesta a spus că, deocamdată, nu știe în ce constă efectiv penalizarea pe care ar trebui să o plătească România, dacă nu se va alinia legislației europene. ”Nu știu acum în ce constă penalizarea, mi-e greu să spun, dar, probabil, soluția este să ne aliniem din punct de vedere al legislației. În momentul de față analizăm”, a subliniat ministrul Agriculturii pentru Agerpres.


    Te-ar mai putea interesa

    A apărut în supermarketuri carnea de miel adusă din Australia Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute

    Ultimele știri

    Fonduri europene pentru achiziția de utilaje – AFIR a publicat a doua versiune a Ghidului Polonia: Fermierii – subvenție de 250 euro/ha pentru grâul vândut până pe 10 martie Fermele și cooperativele pot accesa un nou ajutor pentru gunoiul de grajd