Firmele care se ocupă cu ecarisarea vor primi ajutor de stat pentru a prelua animalele moarte din ferme și gospodării

O nouă afacere bănoasă se naște în agricultură în acest an! Ministerul Agriculturii  și Dezvoltării Rurale (MADR) vrea să subvenționeze în totalitate prin bani de la bugetul de stat costurile legate de ecarisarea deșeurilor de origine animală, ceea ce înseamnă venituri consistente pentru firmele care oferă acest serviciu, iar vestea bună este că fermierii nu vor mai suporta din propriul buzunar aceste costuri.

Firmele care se ocupă cu neutralizare deşeurilor de origine animală – adică cu preluarea animalelor moarte din ferme și gospodării, vor putea obține bani de la stat în 2017.  Este vorba despre un proiect de hotărâre aflat momentan în dezbatere publică, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a deşeurilor de origine animală.

 Resursele financiare necesare realizării activităţii de colectare, transport, depozitare şi neutralizare a deşeurilor de origine animal provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale, de către consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiul Bucureşti, se vor asigura, integral, prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale ale judeţelor, respectiv bugetul local al municipiului Bucureşti, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Asfel, MADR are în plan instituirea unei scheme de ajutor de stat, pentru perioada 2017-2020 inclusiv, în vederea acordării unui sprijin sub formă de servicii subvenţionate acordate crescătorilor individuali de animale, în vederea acoperirii costurilor legate de ecarisarea deșeurilor de origine animală.

Atenție! Solicitanții ajutorului de stat pot fi DOAR prestatorii de servicii care efectuează servicii subvenţionate crescătorilor individuali de animale şi care au contract de prestări servicii încheiat cu Consiliul Județean. 

Valoarea ajutorului de stat acordat potrivit prevederilor prezentei hotărâri va fi de până la 100% din costul ecarisării deșeurilor de origine animală, iar pentru a beneficia de finanțare, prestatorul de servicii trebuie să completeze o cerere şi să o depună lunar, individual sau prin reprezentant legal/împuternicit/delegat la Consiliul Județean, respectiv al municipiului Bucureşti cu care are încheiat contractul de prestări servicii, în termen de 10 zile după încheierea lunii în care a prestat serviciile.

În cazul în care plafonul anual pentru schema de ajutor de stat nu este aprobată la 1 ianuarie a anului respectiv, solicitanții depun cererea după aprobarea acestuia pentru activitatea desfășurată de la începutul anului.

Cererea este însoţită de următoarele documente:

a) copii de pe factura / facturile fiscale emise de prestatorul de servicii aferente activităţii de ecarisare a deșeurilor de origine animală pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, precum şi situaţia centralizatoare a facturilor fiscale emise de prestatorul de servicii;

b) lista crescătorilor individuali de animale nominalizați în facturile fiscale emise de prestatorul de servicii, aferente activităţii lunare pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, și semnăturile acestora;

c) situaţia centralizatoare cu cantitatea totală de deșeuri de origine animală ecarisate prin serviciile prestate în baza contractului încheiat de prestator cu Consiliul Județean;

d) declaraţie pe propria răspundere că serviciile de ecarisare a deșeurilor de origine animală pentru care solicită decontarea ajutorului de stat sunt prestate fără încasarea contravalorii din costul activităţii de ecarisare a deșeurilor de origine animală de la crescătorii individuali de animale;

e) dovadă cont trezorerie.

Toate documentele depuse în copie vor purta sintagma „conform cu originalul”, vor fi datate, semnate şi ştampilate de către prestatorul de servicii. Documentele care se depun la Consiliul Județean, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru acordarea/încasarea ajutorului de stat, se vor păstra 5 ani atât de către acestea, cât şi de solicitanţi.

În cazul în care se constată că documentaţia de solicitare a ajutorului de stat este incompletă sau necesită clarificări, persoana responsabilă cu verificarea documentaţiei din cadrul Consiliului Județean, respectiv al municipiul Bucureşti notifică solicitantul în vederea transmiterii documentelor şi/sau informaţiilor suplimentare şi/ori a celor lipsă.

În termen de 5 zile calendaristice de la data primirii notificării, dar nu mai târziu de sfârşitul lunii pentru cererile depuse conform prevederilor art. 19 alin. (1), solicitantul are obligaţia completării documentaţiei, în caz contrar cererea de solicitare a ajutorului de stat fiind respinsă total sau parţial, după caz.

Vă reamintim că România riscă să intre în infringement pe sectorul de ecarisaj, fiind înştiinţată de Comisia Europeană că trebuie să implementeze cât mai repede un sistem pentru colectarea cadavrelor animalelor. Fermierii s-au plâns, nu de puține ori, din cauza costurilor enorme pe care trebuie să le suporte din buzunar cu trasnportul și ecarisajul deșeurilor de origine animală. 

Atenție! Deocamdată proiectul este aflat în dezbatere publică pentru 10 zile, urmând să fie aprobat în ședință de Guvern și publicat în Monitorul Oficial!

2 Comentarii la Firmele care se ocupă cu ecarisarea vor primi ajutor de stat pentru a prelua animalele moarte din ferme și gospodării

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*