PREMIERĂ. Cum a reușit un FERMIER ROMÂN să intre pe PIAȚA PEPENILOR DIN CEHIA

Din acest an, pepenii românești se vor vinde și în rețeaua de supermarketuri Lidl din Cehia. Este o premieră pentru agricultura noastră, iar fermierul care a reușit această performanță nu folosește nici vreun soi special de pepene, nici nu are ”pile” la conducerea lanțului de supermarketuri. Secretul reușite sale stă într-o certificare a producției sale, certificarea GLOBALG.A.P. recunoscută de către toți marii retaileri care un garant al calității.

Anunțul despre pepenii românești care vor fi vânduți în Cehia a fost făcut de către Alexandru Mag, manager de achiziții legume-fructe pentru Lidl România, cu prilejul celui de-a doilea eveniment dedicat certificării GLOBALG.A.P. în România și organizat de INAQ Consulting. Mai mult, în cadrul conferinței, oficialul Lidl a dat și vestea că din această toamnă, retailerul nu va mai colabora decât cu fermieri care aleg să își certifice producția, o garanție a calității pentru lanțurile de supermarketuri.

Începând cu 1 septembrie 2017 nu vom mai lucra decât cu furnizori certificați GLOBAL G.A.P. Este o cerință pe care în alte state europene am introdus-o de ceva ani și a venit momentul ca și în România să facem acest pas. Prin acest proiect de colaborare cu producătorii locali vrem să încurajăm formarea grupurilor de producători, să asigurăm o piață de desfacere pentru fructele și legumele românești și să creăm posibilitatea de export pentru fermieri români. Premiera pentru export va fi în acest sezon, când un producător care are contract cu noi va exporta primii pepeni românești în Lidl Cehia”, a declarat Alexandru Mag, manager de achiziții legume-fructe pentru Lidl România.

30% din legumele și fructele vândute au fost ”Made in România”

Accesul legumelor și fructelor românești la raft este destul de greoi, lucru demonstrat și de cifrele pe care reprezentantul lanțului de retail le-a prezentat fermierilor participanți la cea de-a doua ediție a conferinței organizate de către INAQ Consulting.

Piața Lidl este conceptul pe care îl avem noi pentru raionul de legume-fructe din România. Sloganul sub care ne desfășurăm activitatea este prospețime zilnic, asta încercăm să le oferim clienților noștri și nu poate fi realizat decât printr-un control amănunțit și profesionist la recepția mărfii, astfel încât să ne asigurăm că va ajunge la raft numai calitatea pe care ne-o dorim. (…) În 2016 am vândut undeva la 115.000 tone de legume și fructe. În ceea ce privește colaborarea cu producători locali este un proiect pe care l-am demarat la sfârșitul anului 2015, cel mai ambițios proiect pe care l-a avut piața Lidl până acum și dorim să asigurăm continuitate mărfii românești la raft pe toată durată sezonului. În 2016 am încheiat 32 de contracte, reprezentând o cantitate de 34.000 de tone, iar pentru 2017 vorbim de 40 de contracte și o cantitate de 56.000 de tone”, susține reprezentantul companiei.

Conferința GLOBAL G.A.P ”Lanțul alimentar scurt”, un eveniment organizat de INAQ Consulting – www.inaq.ro, a avut loc vineri, 24 februarie la hotel Ramada, din București și a fost un prilej pentru ca fermierii să afle care sunt avantajele acestei certificări pentru producția lor agricolă.

Be the first to comment

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*


ARIOSO