• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Metodele prin care puteţi fi păcălit la supermarket!

    agrointeligenta.ro -

    Că ne place sau nu, cei mai mulți români își fac cumpărăturile la supermarket, locul unde nu doar că găsești la un loc tot ce ai nevoie, dar unde te pasc și o serie de capcane care, la final, ne te fac să plătești mai mult pentru ce am achiziționat. Iată care sunt cele mai întâlnite metode prin care putem fi păcălit la supermarket:

    1. Vânzătoarea taxează două sau mai multe bucăţi din acelaşi produs, din greşeală sau intenţionat.

    2. Vânzătoarea introduce manual codul de bare al unui produs pe care dumneavoastră nu l-aţi cumpărat dar pe care ea doreşte să îl scadă din stoc sau să îl ia din magazin la plecare.
    Kilogramul „mai mic” la produsele ambalate de supermarket: se întâmplă la carne, brânză, legume şi fructe – caserola cu carne/brânză vrac ambalată în vid în supermarket are trecută pe etichetă o greutate diferită de cea reală – se bazează pe faptul că un cumpărător nu stă să cântărească un produs deja cântărit, care are gramajul trecut pe ambalaj.

    3. Portocalele stricate sunt extrase din pungile de 1 kg şi nu sunt înlocuite cu unele proaspete – din dorinţa de a nu rămane cu marfa nevândută, angajaţii care verifică raionul de fructe extrag fructele stricate şi leagă la loc pungile sau plasele în care erau ambalate. La fel, se poate întâmpla şi în cazul cartofilor ambalaţi în plase de 2,5 sau 5 kg. De aceea, e foarte important să nu cumpărăm un produs dacă observăm că ambalajul este deteriorat.

    4. Un preţ la raft, alt preţ la casa de marcat – se întâmplă în cazul multor produse ca preţul afişat să nu se regăsească şi pe bonul de casă. Evident, de cele mai multe ori, preţul plătit de cumpărător este mai mare decat cel de la raft. Angajaţii se ascund în spatele scuzei că noile preţuri nu au fost actualizate în programul informatic dar clientul are dreptul să refuze acel produs dacă se consideră înșelat.

    5. Promoţii înşelătoare – atenţie mare la produsele aflate „la promotie”. Preţul afişat la raft poate fi unul foarte tentant dar, când ajungeţi la casă, constataţi că produsul e mai scump. Condiţiile promoţiei sunt scrise de obicei cu litere foarte mici pe etichetele de la raft. Preţul mic e valabil doar dacă aţi cumpărat două sau mai multe produse de acelaşi fel.

    6. Reduceri mincinoase – în multe cazuri, etichetele cu preţul tăiat sunt făcute special pentru efectul psihologic . Este posibil ca preţul mai mare să nu fi fost niciodată practicat pentru produsul respectiv, e doar o metodă de a atrage clienţii. Un client fidel al magazinului respectiv îşi poate da seama cu uşurinţă dacă magazinul este corect sau nu în perioada promoţiilor.

    7. Carton la preţ de tort – la unele cofetării, dacă nu sunteţi atenţi, plătiţi cartonul gros pe care este pus tortul la preţ de 50-60 de lei kilogramul, cât kilogramul de tort. Din dorinţa de a face profit, vânzătorii nu mai scad greutatea ambalajului atunci când calculează preţul produsului.

    Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului ne avertizează să fim foarte vigilenţi la cumpărături, în special în cazul produselor alimentare. Orice problemă pe care o întâmpinaţi în relaţia cu comerciantii trebuie reclamată mai întâi celor în cauză. Sesizarea la ANPC trebuie făcută abia după încercarea de rezolvare pe cale amiabilă a problemei.

    Citiți continuarea pe www.jurnalul.ro


    Te-ar mai putea interesa

    Făinarea la măr. Semnele atacului, combatere Mușcate: plantare, îngrijire, înmulțire Macerat de coada calului – rețetă. Beneficii

    Ultimele știri

    Ucraina a început oficial negocierile de aderare la UE. Agricultura, prima pe lista discuțiilor Markus Kamieth este noul CEO al BASF Vinurile bune de Jidvei se fac cu struguri protejați împotriva manei de fungicidul Lieto