MINISTERUL AGRICULTURII explică SCĂDEREA SPRIJINULUI pentru MOTORINĂ!

Scăderea sprijinului pentru  motorina utilizată în agricultură este explicată de către Ministerul Agriculturii printr-un comunicat de presă. Vă reamintim că Agrointeligența a anunțat pe 30 martie micșorarea ajutorului de stat pe care fermierii îl primesc pe carburant în 2017.

Citiți și:

A SCĂZUT SUBVENȚIA PENTRU MOTORINĂ!

SUBVENȚIE MOTORINĂ 2017: Cât se plătește la hectar pentru FIECARE CULTURĂ AGRICOLĂ!

Schema de ajutor de stat de reducere a accizei pentru motorină, utilizată la lucrări mecanizate din sectorul agricol, se aplică începând cu anul 2015, în conformitate cu legislația națională și europeană.

Prin Codul Fiscal, aprobat prin Legea nr. 227/2015 s-a prevăzut un nivel diferențiat al ratei standard a accizei la motorină pentru anul 2016, respectiv anul 2017 așa cum este stabilit în Anexa 1 la Titlul VIII, respectiv:

Nr. crt. Denumirea produsului sau a grupei de produse U.M. 2016 2017
Nivelul accizelor (lei/U.M.) Nivelul accizelor*

(lei/U.M.)

12 Motorină tonă 2.245,11 1.796,53
1.000 litri 1.897,08 1.518,04

”După cum se poate constata, rata standard a accizei pentru anul 2017 de 1518,04 lei/1000 litri, este cu 20% mai mică față de anul 2016. Întrucât rata redusă a accizei a rămas aceeași, respectiv de 99,498 lei/1000 litri (calculată după formula 21 euro/1000 x 4,7380 lei = 99,498 lei/1000 litri, potrivit prevederilor Directivei 96/2003/CE), diferența dintre rata standard si rata redusă este mai mică în 2017 decât în 2016. Ca atare, și valoarea nominală a subvenției va scădea de la 1,7975 lei/litru motorină la 1,4185/litru motorină”, se arată în comunicatul de presă al MADR.

Această reducere a cuantumului nominal a susținerii financiare pe care o acordă Ministerul Agriculturii este rezultatul aplicării prevederilor Codului Fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015, în contextul menținerii cotei reduse de acciză la nivelul de 21 de euro, potrivit Directivei 96/2003/CE

Pentru stabilirea sumei reprezentând reducerea accizei s-au utilizat următoarele valori:

Anul 2016
– Rata standard a accizei – 1.897,08 lei/1000 litri
– Rata redusă a accizei – 99,498 lei/1000 litri
– Diferența de accize, care se acordă ca ajutor de stat sub formă de rambursare
1897,08 lei/1000 litri – 99,498 lei/1000 litri = 1797,582 lei/1000 litri
– Valoarea nominală a subvenției – 1,7975 lei/litru motorină

Anul 2017
– Rata standard a accizei – 1.518,04 lei/1000 litri
– Rata redusă a accizei – 99,498 lei/1000 litri
– Diferența de accize, care se acordă ca ajutor de stat sub formă de rambursare
1518,04 lei/1000 litri – 99,498 lei/1000 litri = 1418,542 lei/1000 litri
– Valoarea nominală a subvenției – 1,4185 lei/litru motorină
Diferențele valorice provin din reducerea ratei standard a accizei în anul 2017 față de anul 2016.

Aplicarea accizei reduse pentru motorina utilizată în agricultură în anul 2017

 

 

 

Motorina

 

 

UM

Diferența între :    (*)  

Valoare subvenție

(lei/1000 litri)

 

Valoare subvenție

(lei/litru)

Rata accize standard

(lei/U.M.)

Rata accize reduse (**)

(lei/U.M.)

2016 2017 2016 2017 2016 2017 2016 2017
tonă 2245,11 1796,53  

99,498

 

99,498

 

1797,582

 

1418,542

 

1,7975

 

1,4185

1000 litri 1897,08 1518,04

(*) reducerea accizei – diferența dintre rata standard a accizei exprimată în lei/1000 litri prevăzută în anexa nr. 1 la titlul VIII „Accize şi alte taxe speciale” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și rata redusă a accizei exprimată ca echivalentul în lei/1000 litri a valorii de 21 euro/1000 litri stabilit prin Tabelul B al Anexei I a Directivei 96/2003/CE.

(**) rata accizei reduse – corelarea dispozițiilor legale privind exprimarea în lei a nivelului redus al accizelor. Se calculează: 21 euro/1000 x 4,7380 lei = 99,498 lei/1000 litri

curs de schimb – 1 euro= 4,7380 lei (curs oct.2012 x rata inflației de 104%, introdus prin modificarea Codului Fiscal )

4 Comentarii la MINISTERUL AGRICULTURII explică SCĂDEREA SPRIJINULUI pentru MOTORINĂ!

  1. @misu – subventie la motorina pt agricultura se acorda pt o anumita cantitate la hectar. Tot ceea ce depaseste se cumpara cu acciza cu tot si in principiu nu ajunge. Cel care se „plimba” asa distanta cu combina pe roti o fi avand probleme, dar in principiu daca ar fi drumuri de exploatatie nimeni nu ar merge cu utilajele agricole pe DN!

  2. Ia mai scutiti ma cu subventia la motorina ca oricum nu ajunge toata in agricultura. Nu platesc accize si taxe de drum care sunt bagate in motorina. Dar ei pe unde circula? Plutesc? Dar cand o combina merge de la Botosani la Braila pe roti? Sau cand in trafic incurca pe ceilalti ? Pune dle utilajele pe platforme nu mai circulati pe drumuri publice. Nu au nr de inmatriculare sau lumini ca noaptea te lovesti de ei si cine te despagubeste daca nu au asigurare?

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*