VASILE PESCARU – românul care vrea să reînvie TRACTORUL FABRICAT LA BRAȘOV!

Foto: Bizbrasov.ro, Facebook.com

A lucrat în uzinele brașovene unde se produceau cele mai bine vândute tractoare ale acelor vremuri. Vremuri în care în fermele românești nu vedeai decât mașinile agricole roșii de la Tractorul Brașov, tractoarele Universal care și astăzi țin pasul cu echipamentele moderne aduse de afară. Pentru Vasile Pescaru, tractorul românesc nu a murit, ci îi vede un viitor printr-un proiect pe care vrea să îl implemeteze și care constă într-un prototip de tractor românesc care să relanseze piața autohtonă de profil.

Vasile Pescaru a lucrat ani de zile în uzina Tractorul din Brașov, iar după Revoluție și-a deschis propria fabrică de utilaje agricole în Brașov. În toți acești ani, brașoveanul a proiectat un nou model de tractor, iar acum caută investitori alături de care să producă tractoare la Brașov.

Institutul Național de Mașini Agricole mi-a făcut o ofertă de colaborare pentru a produce împreună câteva modele de tractoare, de 20, 30 și 40 de cai putere. În februarie trebuia să semnăm contractul, dar între timp s-a schimbat Guvernul și se așteaptă un răspuns pentru finanțare. Ei aveau la dispoziție 1.800.000 de lei, dar mai era nevoie de fonduri. Să știți că nu este o muncă ușoară. Ar fi păcat să nu ducem proiectul la bun sfârșit pentru că mai suntem puțini care știm să facem tractoare în țara asta. Eu, de exemplu, am fost reprezentantul Uzinei Tractorul în afara țării, am fost cel care a făcut probele în China”, a declarat Vasile Pescaru.

A fost ambiționat să producă din nou tractoare românesști mai ales după ce a aflat că Slovenia are fabrica ei de astfel de mașini agricole. „Până și slovenii care sunt 2 milioane cu toții fabrică de toate, și la noi nu se poate face nimic”. Așa că s-a apucat de treabă: a pus mâna pe creion și împreună cu un prieten a proiectat un nou model. Motorul a găsit să îl producă pentru început la o firmă din Croația iar restul componentelor ar putea să le facă la el în fabrică. Numai că pentru asta ar avea nevoie de un susținător financiar care să creadă în visul lui.

Deocamdată, Vasile Pescaru negociază în afara țării prețurile pentru componentele care nu se mai pot fabrica în România. Bărbatul estimează că un prototip s-ar ridica la suma de 25.000 de euro, pe care l-ar trimite apoi în teren, iar dacă în urma testării s-ar dovedi fiabil, ar putea să treacă la producția de serie.

În fabrica pe care o conduc producem utilaje agricole făcute după inovațiile noastre. Avem 43 de produse originale. Cred că este obligația mea și a României să avem o fabrică de tractoare”, a mai spus Vasile Pescaru.

În 2007, în schimbul a 82 de milioane de euro, cele 125 de hectare cu hale pline de tractoare și piese de schimb ale Uzinei Tractorul au fost vândute către SC Flavus Invest SRL București. Pe parte din terenul fostei uzine a fost construit un mall, un centru commercial și mai multe blocuri.

Sursa: Jurnalul.ro, Bizbrasov.ro

9 Comentarii la VASILE PESCARU – românul care vrea să reînvie TRACTORUL FABRICAT LA BRAȘOV!

  1. Nu sunt fermier sa pot aduce elogii sau critici tractorului romanesc produs la Brasov. In schimb, conduc de cateva ori pe an un tractor UTB1010 DT cand deplasez albinele in culesul pastoral. Mi se pare un tractor bun pentru vechimea lui desi vechiul proprietar l-a exploatat intens. Dorinta de a reinvia tractorul romanesc mi se pare laudabila. Doresc succes d-lui Pescaru.

  2. Ca fermier am mai multe tractoare, printre care si unul romanesc. Imi pare rau sa spun asta-ca inginer, dar este destul de prost (directia in special, pompa de apa imensa si nefiabila, pompa hidraulica greu accesibila, comuna cu cea de directie, vizibilitatea nesatisfacatoare in zona tirantilor laterali, reductorul extrem de nefiabil, zgomotos etc) In comparatie cu un Lamborghini (vechi si el de 40 de ani) care merge si acum foarte bine este net inferior. De fapt mai toate firmele care conteaza (Fiat, SAME, JD, NH etc)au avut produse net superioare (eu unul prefer simplitatea celor de la Lambo), fiabile. Ca am lucrat atatia ani cu ele a fost din cauza faptului ca nu aveam alternativa, nu ca erau foarte bune. Sper sa fi „imbunatatit” aceste aspecte, altfel nu aveti nici o sansa cu concurenta produselor second hand, ce sa mai vorbim de cele noi.
    Eu unul va doresc din tot sufletul succes, insa am mari dubii ca fara a avea in spate un producator mare,cu toata experienta si forta financiara necesare unui proiect de asa anvergura, cu tehnologia „aia” care produce calitate repetiitiva in productia de serie, basca un studiu profi de marketing-pentru a depista segmentul de piata mai usor de abordat -nu cred ca modelel de 20-30 de cai noi au piata suficienta(a se vedea experienta si abordarea IRUM), mai degraba segmentul de 90-120, veti reusi sa faceti productie de serie. Un prototip doua, poate, dar de aici pana la a vinde in profit serie, chiar mica, e cale lunga. In plus costurile pregatirii de fabricatie la serie sunt…alta gasca-n alta traista, dupa cum stiti prea bine. Fara a avea un aunumit nr de produse vandute nu veti putea avea un pret competitiv.

    • Buna observatie colega..pompele de apa erau mari! Doamne ce remarca..d.aia a fost utb pe locul 2 in lume la productia de tractoare..spre cultura ta generala s.au fabricat modele cu pompa servo separat ( u650m super) care avea pompele la motor…si nu mai are rost sa amintim despre cele din gama fiat ..va e usor sa stati in fata calculatoarelor si sa faceti comparatii . S.a ajuns unde s.a ajuns pentru ca preferati fiarele vechi de 50 de ani pe care le arunca strainii…ultima gama de tractoare facute la Brasov. Gama 4 de asta de ce nu zici nimic? La voi totul se rezuma doar la 650 ca face zgomot la reductor…s au fabricat si alte modele prietene

  3. saracu???este handicapat??? nu stie ca in 1991 Fiatagri a vrut sa cumpere Fabrica din Brasov, dar dementul de Iliescu nu a dat!!!nu stie ca italienii au cumparat fabrica mecanica la Buzau si au vrut sa produca tractoare, dar nu au primit acreditare tehnica!! romanul cumpara tractoare second din Europa-sau fura-deci dai faliment,nene…

    • „DROXIN” – te rog sa renunti la pseudonim si vreau poza ta sa vad daca esti handicapat sau f. barbat , oricum nu pot vedea daca esti sanatos la cap caci altfel nu ai fi scris saracu???este handicapat???. Pentru cunostinta ta si a celor ca si mine care considera sa facem ceva pentru a nu mai fi ” handicapati economic” un scurt istoric al uzinei Tractorul UTB dupa asazisa revolutie:
      1. Petre Roman declara industria romaneasca morman de fiare vechi;
      2. In anul 1992, Teodor Stolojan „confisca” valuta tuturor societatilor care aveau conturi in valuta pentru a salva tara din saracie si incapacitate de plata . Tractorul UTB avea export in proportie de 85% din productie si astfel a fost grav afectata pentru ca incasarile erau in dolari, acesta fiind primul pas controlat spre faliment.
      3. In anul 1994 patronul FIAT MAMA negociaza cumpararea UTB la Brasov si pleaca la Bucuresti pentru a cumpara la pachet si SEMANATOAREA .Acolo este primit cu pietre si nu stiu daca este adevarat,chiar si batut iar acesta pleaca din Romania cu juramantul ca nu va mai calca vreodata pe aici si asa s-a intamplat.
      4. In anul 1999 dupa ce AVAS Bucuresti pune in vanzare caietul de sarcini pentru cumpararea UTB si este cumparat la 30 Martie 1999 de societatea MIO. Dupa un an de negocieri s-a incheiat cu intentia MIO de a cumpara UTB. Nu cunosc cauza retragerii MIO. Tot in acest an fabrica a fost divizata in 7 module.
      5. In anul 2002 , UTB se RECOMASEAZA.
      6. In anul 2003 febr- mart. , LANDINI vine cu intentii foarte serioase la Brasov pentru cumpararea uzinei si semneaza contractul de privatizare. Se instaleaza in uzina , primeste birouri in cladirea TURN UTB si se apuca de treaba ca un proprietar si bun gospodar.
      7. In anul 2004 , SURPRIZA ! MAURO FLORA , director LANDINI , merge la Bucuresti dupa care se anunta rezilierea contractului din motive numai de el stiute, premierul de atunci ADRIAN NASTASE cu siguranta stie , precum si alti decidenti poate pana in capitalele Europene. MAURO FLORA , directorul Landini , a plecat la Buzau si a inceput un montaj de tractoare Landini in nume propriu si firma proprie.Multi stiu ce s-a intamplat mai departe si imi cer scuze pentru mici inexactitati , am scris din memorie.

    • Felicitari , d-le Pescaru. Carcotasii sa-si gaseasca o directie onorabila pentru comentarii,si sa aiba curajul, sa semneze cu adevaratul nume. Va doreste putere si succes in ceea ce v-ati propus.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*