• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • CONDIȚIILE pe care le au de îndeplinit FERMIERII CARE VÂND prin COOPERATIVA CARREFOUR!

    Gabriela Gimbășanu -

    80 de familii, 5.000 tone de legume și 60 de hectare, din care 15 hectare de solarii – sunt cifrele cu care se poate descrie, sec, prima cooperativă de producători reuniți sub această umbrelă de către un mare retailer – Carrefour. În afară de avantajul evident de a avea desfacere asigurată pentru producția agricolă, Agrointeligența – www.agrointel.ro vă prezintă și care sunt condițiile pe care producătorii trebuie să le respecte pentru a face parte din Cooperativa Carrefour Vărăști.

    Proiectul cooperativei ”de supermarket” este o premieră nu doar la noi, dar și la nivelul grupului Carrefour. Francezii au colaborări strânse cu cooperative agricole din alte țări precum Franța, Spania sau Belgia, însă, pentru prima dată, aceștia sunt membri fondatori ai unei cooperative cu fermieri care produc organizat și vând în rețeaua de retail.

    Patru fermieri sunt co-fondatori ai cooperativei, alături de Carrefour

    Pentru început, cooperativa din România are cinci membri fondatori: Carrefour și patru producători locali, iar marfa pe care legumicultori o strâng din solarii sau din câmp este adusă la depozitul de 300 mp din Vărăști construit de retailer. Tot lanțul de supermarketuri este cel care pune la dispoziția producătorilor lăzile de plastic pliabile pentru a pune marfa și pentru a o transporta către magazine, asigurând de asemenea, marcarea corespunzătoare a produselor la raft.

    Pentru a livra legume către cooperativă și mai departe către Carrefour România, legumicultorii trebuie să respecte o serie de condiții care țin pe de o parte de nivelul de reziduuri de pesticide admis, iar pe de altă parte de respectarea planului anual de cultură.

    Pentru a afla care sunt condițiile pe care lanțul de magazine le impune producătorilor, Agrointeligența – www.agrointel.ro a stat de vorbă cu Dorel Buturugă, membru fondator al Cooperativei Agricole Carrefour Vărăști, și cu Irinel Crăciun, producător în cadrul cooperativei.

    Nu sunt restricții în ceea ce privește soiurile și hibrizii cultivați

    Potrivit lui Irinel Crăciun, producător de legume din localitatea Vărăști, lanțul de magazine nu se implică în ceea ce privește decizia unui producător de a opta pentru un hibrid sau un soi anume de tomate. Producătorul este cel care își alege ce varietate de legume cultivă.

    De opt ani mă ocup de cultura de legume. În prezent am ajuns să cultiv legume pe o suprafață de 8.000-9.000 mp de solar și aproape un hectar legume în câmp. În general merg către un sortiment variat de legume: tomate, ardei, salată, castraveți și vinete. Cât producem atât vindem. Avem un plan de producție anual, niște estimări făcute și ne este mult mai ușor să lucrăm, având niște cifre. Planul de cultură este făcut pe categorii. Nu ni se impun substanțe sau produse de protecție, noi încercăm pe cât posibil să folosim numai composturi naturale, iar pentru combatere folosim prădători naturali. Nici în ceea ce privește soiurile și hibrizii nu avem restricții”, a declarat pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro Irinel Crăciun, producător din cadrul cooperativei.

    Termenul de plată este la șapte zile

    Potrivit conducerii lanțului de supermarketuri, termenul de plată pentru legumele achiziționate este de șapte zile, iar prețurile de achiziție se negociază săptămânal.

    Toți producătorii din cadrul cooperativei respectă un plan de cultură stabilit înainte și în baza căruia Carrefour achiziționează legumele.

    Pierderile sunt asumate se retailer

    Un alt aspect extrem de important este că toate costurile cu pierderile nu sunt imputate producătorilor, acestea fiind suportate de retailer, iar legumele furnizate de Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști vor fi disponibile în magazinele Carrefour 12 luni pe an, sortiment care va varia în funcție de sezonalitate.

    Sortimentul cultivat se face în baza unui plan anual de cultură

    Dacă în ceea ce privește alegerea soiului sau hibridului cultivat, lanțul de magazine îi permite producătorului să-și aleagă, în baza experienței, cei dorește să cultive, în ceea ce privește sortimentul acesta este stabilit din timp, în baza unui plan anual de cultură.

    Cultiv legume atât în spațiu protejat, cât și în câmp. Am solarii pe 5.000 de metri și în câmp cultiv legume pe două hectare. Primăvara cultivăm salată, ridichi, verdețuri, pe timp de vară punem roșii, castraveți, ardei gras, toată gama de legume românești. Până să vindem legumele prin cooperativă am lucrat cu doi intermediari, iar prețurile oferite de aceștia nu ne acopereau nici măcar investiția. Avem un plan de producție garantat pe un an, cu un termen de plată foarte scurt de șapte zile și tot sprijinul din partea lor”, ne-a spus Dorel Buturugă, membru fondator al Cooperativei Agricole Carrefour Vărăști.

    Producătorii folosesc propria tehnologie

    În ceea ce privește tehnologia de cultură, cei de la Carrefour nu intervin în nici un fel, singura lor limitare este legată de reziduurile de pesticide, întrucât legumele sunt supuse constant analizelor. Din acest punct de vedere producătorii din Vărăști nu au emoții, tocmai pentru că aleg să producă legumele cât mai natural posibil.

    Singura lor cerință este să le oferim legume cu gustul românesc de odinioară. Noi producem cât se poate de natural, aplicăm tehnologia pe care am învățat-o de la bătrânii noștri. Noi știm să producem, ei știu să vândă. Nu ni se impune nimic. Clientul are de câștigat pentru că tot timpul va găsi în magazin o marfă proaspătă, produsă în pământ românesc și cât mai natural posibil”, este de părere producătorul de legume.

    Prețurile se fixează săptămânal

    În ceea ce privește stabilirea prețului de vânzare pentru legume, acesta se fixează săptămânal pentru cantitățile livrate, în așa fel încât producătorii să primească cel mai bun preț de pe piață.

    Referitor la prețul oferit pentru legumele noastre și aici noi suntem pionii principali. Prețul se stabilește săptămânal, în funcție de cantitate. În momentul în care avem exces de producție, noi (producătorii – n.r) suntem cei care decidem să facem promoții, fără să ne impună ei asta, iar când avem marfă mai puțină creștem prețul. Avem o colaborare foarte bună”, a declarat pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro Dorel Buturugă, membru fondator al Cooperativei Agricole Carrefour Vărăști.

    Anul trecut, cooperativa a furnizat pe tot parcursul anului în jur de 3.500 de tone de legume, iar producția de legume de la Vărăști ce va ajunge anul acesta în supermarketuri este estimată la 5.000 de tone de legume, dintr-un sortiment variat: roșii, salată, ardei, dovlecei, fasole, vinete, varză, țelină, ceapă, usturoi, mărar, pătrunjel, leuștean, spanac, lobodă, leurdă, urzici, ridichi, ceapă verde, usturoi verde sau ștevie. Legumele de la Vărăști prezente în supermarket vor varia în funcție de sezon.

    Francezii de la Carrefour – cuceriți de gustul legumele și fructelor românești

    În cadrul evenimentului de lansare al cooperativei, Jean Baptiste Dernoncourt, director general Carrefour România le-a mărturisit celor prezenți că, încă din primele zile alea sale în România a fost cucerit de gustul fructelor și legumelor românești.

    Cred că România este o țară cu o calitate extraordinară a terenurilor. Ne dorim pentru clienții noștri ca aceștia să aibă acces la producția din România și să limită pe cât posibil importurile. Am dezvoltat acest proiect din dorința de a fi un partener sustenabil pentru producătorii agricoli locali și un furnizor de produse de calitate pentru clienții noștri. Am ales Vărăști datorită bazinului legumicol recunoscut în zonă pentru calitatea produselor sale, dar și pentru experiența de generații pe care o au producătorii de acolo. Vrem ca micile afaceri de familie să continue să se dezvolte și să păstreze tradiția și preocuparea pentru culturile agricole”, a declarat Jean Baptiste Dernoncourt, director general Carrefour România.


    Te-ar mai putea interesa

    Abatorul familiei Gagea exportă carne de oaie în 13 țări: ”Vrem să producem Nuggets de miel” Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar Vremea de schimbă radical. Șefa ANM anunță ploi și temperaturi cu minus

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA