ANGAJĂRI BLOCATE LA APIA ȘI AFIR!

Până la sfârșitul anului nu se mai fac angajări în administrația publică centrală! Executivul va adopta o ordonanță de urgență care blochează ocuparea posturilor vacante iar din sursele Agrointeligența -www.agrointel.ro impactate de decizie sunt și cele două agenții de plăți, APIA și AFIR.

Premierul Mihai Tudose a ținut să îi liniștească pe funcționari, astăzi, 20 iulie, în deschiderea ședinței de Guvern. Acesta a afirmat că ”nimeni nu va fi dat afară” ci doar vor fi blocate angajările.

”În primul rând astăzi vom lua în discuție și spre aprobare acel celebru act privind măsuri, privind administrația centrală, nu dăm pe nimeni afară pur și simplu se blochează angajările. Și încercăm și vom reuși să eficientizăm actul administrativ. Dacă este vorba de reorganizare, este vorba de centralizare”, a punctat șeful Guvernului astăzi.

Acesta a atras atenţia că în administraţia centrală sunt cereri de angajare pentru posturi care vizează ”purtător de ştamplilă, de semnătură, de program pe uşă”.

”A devenit aparatului biocratic din ce în ce mai mare și se angajează în fiecare zi sunt cereri de sute și sute de oameni, mii de oameni. Purtători de ștampilă, de semnătură, de program pe ușă și așa mai departe, deci repet nu dăm pe nimeni afară, dar va fi un inventar foarte clar a celor care funcționează și lucrează astăzi pentru și la stat, ar trebuie să lucreze și la stat dar și pentru stat și pentru cetățean și vom eficientiza actul lor administrativ și practic eficiența structurilor pe care le reprezintă”, a mai subliniat premierul.

Potrivit surselor Agrointeligența -www.agrointel.ro blocarea posturilor se va face și pentru cele două agenții de plăți, APIA, care are 4.859 de angajați la nivel național, și AFIR.

Proiectul a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Dezvoltării la începutul lunii iulie. Potrivit, art. 7 de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe până la data de 31 decembrie 2017 se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor vacante din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare a acestora, cu următoarele excepții:

  1. înalţii funcţionari publici;
  2. posturile vacante din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice nou-înfiinţate, potrivit legii;
  3. personalul de specialitate din cadrul instituțiilor și autorităților publice care au ca obiect de activitate gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României de către Uniunea Europeană;
  4. personalul care desfășoară activități aferente Programului Național de Cadastru și Carte Funciară 2015-2023;
  5. posturile unice, ale căror atribuţii specifice nu se regăsesc la celelalte posturi din cadrul structurii organizatorice a autorităţilor şi instituţiilor publice;
  6. posturile diplomatice ale Ministerului Afacerilor Externe;
  7. posturile temporar vacante;
  8. funcţiile publice de conducere generale și specifice, funcţiile publice de conducere cu statut special şi posturile militare de conducere;
  9. posturile din cadrul aparatului sistemului judiciar;
  10. personalul încadrat la cancelaria prefectului.

Puteți consulta Ordonanța aici: Ordonanta auditare posturi 03_07_2017 ora 18_30-4

Be the first to comment

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*