PATRICK LAFON, Maisadour: ”Piața de PORUMB SILOZ ESTE ÎN CREȘTERE”. Ce soluție au fermierii pentru A SEMĂNA ÎN PERIOADA OPTIMĂ!

Într-o perioadă în care prețul cerealelor le poate aduce oricând surprize, fermierii încep să se orienteze către acele culturi care au asigurată o piață de desfacere. Vorbim despre cerere, iar în această privință, extinderea investițiilor în zootehnie face ca porumbul siloz să devină tot mai căutat, a declarat pentru Agrointeligența Patrick Lafon, director general Maisadour Semences în România și Republica Moldova.

La Belciugatele, județul Călărași, în cadrul evenimentului Agroforum la care la au luat parte circa 200 de fermieri clienți Maisadour și nu numai, specialiștii companiei au punctat care sunt elementele care îi pot ajuta pe agricultorii români să obțină cel mai bun randament pe suprafața pe care deja o au în exploatare. Un mare interes a venit din partea fermierilor pentru culturile care se pretează la valorificarea prin ferma de animale.

Piața de porumb siloz este în continuă dezvoltare. Observăm că producătorul de lapte, cel care are dificultăți în a găsi un contract pe termen lung la lapte,se orientează la piața pentru carne și atunci încercăm să găsim o variantă pentru ca fermierul să poată avea o strategie optimă de alimentație pentru animale. Adică să fie cât mai independent în privința necesarului de proteină și să aibă porumb nu doar voluminos, ci și echilibrat, cu amidon și energie. Deci trebuie să înțelegem ce tip de alimentație se dorește, să acordăm o maximă atenție proporției porumb siloz – fân, lucernă. În general, lucerna este baza în România, iar în funcție de acest factor noi ca producători trebuie să oferim fermierului o genetică care îi aduce ce are nevoie, să nu existe doar energie, fără fibre. Dacă nu există acest raport, atunci, în timp, fermierii crescători de vaci vor fi din ce în ce mai puțin productivi”, a explicat Patrick Lafon pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro.

Directorul General de la Maisadour a arătat că portofoliul companiei își actualizează an de an portofoliul de hibrizi.

Tot timpul piața este în evoluție. Vom avea în anul următor patri hibrizi noi în portofoliu, de la grupa FAO 350 la FAO 480. La floarea-soarelui vom introduce doi hibrizi noi, unul Clearfield plus și unul convențional”, a exemplificat Lafon. De mare interes a fost și un produs nou pentru cultura verde, un amestec de plante micorizate (ovăz, măzăriche și două tipuri de trifoi) care se însămânțează toamna.

Trebuie optimizat tot, nu doar în agricultură, ci oriunde. Cum să optimizăm modul de lucru și rezultatele în agricultură? Avem firme ca Maisadour care au forța de a susține un program pentru a ajuta fermierii să intervină când trebuie, cu ce trebuie. Acest program se numește MAS-PILOT. În funcție de data de semănat, noi creăm o stație meteo virtuală în parcela agricultorului care va cultiva genetica Maisadour. Și în funcție de data de semănat și acest punct GPS, prin stația meteo virtuală putem să urmărim fiecare etapă importantă a plantei și să ajutăm fermierul să intervină la momentul optim. De exemplu, când întrebăm un fermier când seamănă, iar el răspunde că un pic înainte de Paște – Paștele fiind o sărbătoare care este când în martie, când în mai, atunci cu acest program putem să-l ajutăm și îi spunem exact care este fereastra optimă pentru semănat în zona sa, în perioada în care el vrea să efectueze această lcurare. Ulterior, dacă la semănat nu are o răsărire corespunzătoare – din cauza înghețului sau a vreunei ciuperci de sol care s-a dezvoltat, îi dăm imediat semințele înapoi, pentru a semăna din nou. Este singura asigurare agronomică din piață. Deci acest suport digital cu date meteo, pe care putem să-l personalizăm, este în plină dezvoltare și sperăm ca într-un an vom veni cu un nou serviciu, care se numește AGROTEMPO și care este în testare de șase luni în România, pentru a fi îmbunătățit sistemul și chiar pentru a se putea interveni pe parte economică pentru a optimiza profitul la hectar. Aceasta este cheia agriculturii din viitor”, a spus Patrick Lafon pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro.

”Marketingul nostru nu este de a trimite oameni în Dubai”

Referitor la strategia Maisadour pe piața românească, Lafon a arăta că genetica producătorului francez are în vedere nevoile tuturor fermierilor, având o adresabilitate extinsă, ce depășește nucleul de agricultori care lucrează suprafețe foarte mari.

Ne gândim la toți agricultorii, trebuie să respectăm fiecare strategie. Nu suntem aici să schimbăm strategia fermierilor. Suntem aici ca să le-o adaptăm la profit. Acesta este mesajul. Spre exemplu, dacă oamenii sunt convinși că baza pentru hrana animalelor trebuie să fie fân de lucernă, atunci acesta va fi. Dar în aceste condiții cum putem să le asigurăm un profit maximizat? Aici intervenim noi, aici investim noi. Marketingul nostru nu este de a trimite oameni în Dubai sau nu știu ce, marketingul nostru este de a intra în acest tip de detalii, care sunt meseria din agricultură. În Maisadour eu nu vreau să fim firma X din agribusiness, vreau să fim alături de fermieri. Singura noastră cale de a ne dezvolta în continuare în România este de a da satisfacție fermierilor. Și satisfacția nu este doar un zbor frumos undeva, este de a maximiza, de a ajuta omul să obțină un profit mai sigur și mai des”, a concluzionat Patrick Lafon, director general Maisadour Semences în România și Republica Moldova.

Be the first to comment

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*