BEKIDORITSU: filozofia cu care KVERNELAND și-a propus să fie LIDERUL PIEȚEI DE IMPLEMENTE AGRICOLE

Bekidoritsu – cuvântul (sau expresia) cu care am ieșit din sala în care, miercuri, 23 august, în Olanda, Grupul Kverneland și-a prezentat viziunea și strategia pentru poziția de lider al pieței mondiale de utilaje/echipamente agricole de tip implement. Astfel, Kverneland Group oferă fermierilor un pachet amplu de produse care vizează comunitatea agricolă si care acoperă cele mai diverse domenii: pregătire a solului, semănat, furajare și echipamente destinate balotării, împrăștierii, pulverizării și oferă soluții electronice pentru tractoare și utilaje agricole. 

Conferința de presă organizată în Nijmegen, Olanda, a avut rolul de a deschide celor 150 de participați – în mare parte jurnaliști de specialitate, apetitul pentru cele mai noi utilaje cu care Kverneland va fi prezentă anul acesta la Expoziția Agritechnica 2017. Un preview al noilor lansări cu care producătorul de utilaje agricole ce face parte din marea familie Kubota va defila în această toamnă la Hanovra, în Germania.

Dai Watanabe – Președinte și CEO al Grupului Kverneland

Piața curentă a agriculturii se schimbă dramatic. Noi trebuie să răspundem nu doar așteptărilor, ci să luăm în calcul și efectul schimbărilor climatice și protejarea mediului. Pe de altă parte, trebuie să adaptăm și să integrăm noile tehnologii. Aceste schimbări de piață ne-au făcut să găsim o nouă viziune, iar noua noastră viziune este să fim lideri în oferirea de sisteme agricole inteligente și eficiente, contribuind la sustenabilitatea agriculturii și sprijinind asigurarea producției de produse alimentare pentru populația în creștere la nivel mondial. Scopul nostru principal este fim orietați către consumator, ca acesta acesta să fie elementul-cheie al culturii noastre corporaționale și să implementăm noi structuri de divizii”, a declarat în deschiderea conferinței de presă Dai Watanabe – Președinte și CEO al Kverneland. Grupul și-a completat anul trecut poziția pe piața utilajelor agricole prin achiziționarea productorului american de semănători Great Plains.

Ce s-a simțit la conferința de presă din Olanda a fost mentalitatea de lider a celor de la Kverneland. Dar nu un lider care și-a pus trofeele pe masă și acum le admiră cu paharul de șampanie în mână. Ci un lider care continuă să își perfecționeze producția, să își extindă portofoliul de produse și, poate cel mai important, să întărească parteneriatele cu dealerii și, implicit, cu fermierul, consumatorul final al muncii celor 2.200 de angajați ai grupului Kverneland. Iar această mentalitate de lider responsabil își are ”sursa” la compania-mamă – Kubota, de la care nu doar că s-a ”furat” și acum se pune în aplicare planul de marketing eficient, dar s-a trecut la nivelul următor: BEKIDORITSU.

Bekidoritsu este un termen esențial în filozofia de producție de la Kubota, și pentru că este un termen complex, aș încerca să îl traduc ca fiind productivitate, calitate maximă”, a explicat Claus U. Thomsen, Manager pentru Divizia de Sisteme de recoltare a Grupului Kverneland.

Iar implementarea sistemului kaizen în fabricile de implemente agricole a fost doar un pas.

Arild Gjerde, Manager pentru Marketing și Vânzări Kverneland

Ne reorganizăm pentru a ne concentra mai mult pe relația cu clienții, muncim foarte mult să ne extindem lanțul de distribuție, inspirându-ne de la Kubota. Odată cu alăturarea companiei Great Plains ca și companie-soră, acoperirea noastră devine globală și mult întărită, cu un imens potențial. Investim în noi produse și noi sisteme de implemente. Am luat numeroase medalii până acum și suntem determinați să dovedim că putem oferi ce este nevoie pentru smart farming (trad. agricultura inteligentă)”, a vorbit Arild Gjerde, Manager pentru Marketing și Vânzări Kverneland, despre punctele-cheie ale viziunii cu care Kverneland a venit în fața specialiștilor reuniți la evenimentul din Olanda.

Claus U. Thomsen, Manager pentru Divizia de Sisteme de recoltare a Grupului Kverneland

Până la prezentarea noilor utilaje agricole ce și-au făcut debutul într-o avanpremieră a expoziției Agritechnica, sunt câteva aspecte care trebuie punctate despre grupul Kverneland. Unul interesant este acela că a decis să schimbe strategia de out-sourcing cu cea de in-sourcing, argumentând, simplu: ”Avem capacitatea să facem o muncă mai bună decât mulți alții și vrem să dezvoltăm acest lucru”.

Segmentul de implemente agricole reprezintă 25% din cifra de afaceri a grupului Kubota care, din 2012, deține și Kverneland

Apoi, ca și tehnologie de producție, în fabricile grupului se mizează pe tăierile cu laser și pe robotizare. ”Investim masiv în aceste două elemente, precum și în restul tehnologiilor pentru a crește eficiența și capacitatea fabricilor noastre”, ne-a explicat Claus U. Thomsen.

Sigur, la conferința susținută de șefii Kverneland s-a vorbit mult despre dezvoltarea noilor tehnologii, despre noutățile cu care se intră pe piață în această toamnă, dar cum aceste chestiuni e mai bine să le abordăm pe îndelete, cu galerii de imagini foto-video, am încheia impresiile de la conferință cu importanța pe care producătorul o dă dealerilor. Este singura gândire ”old school” (de modă veche) ce a fost punctată la evenimentul de deschidere.

Trebuie să avem parteneriate solide cu dealerii noștri. Lucrând eu ei, asigurându-le pregătirea și, mai departe, prin dealeri, și a altor specialiști vom reuși nu doar să venim pe piață cu noi sisteme și tehnologii inteligente, dar vom reuși și să le aducem în ferme, să le facem funcționale. Este, astfel, o gândire de modă veche prin ne propunem să motivăm dealerii să lucreze alături de noi și să contribuie la partea de competență pentru a ne asigură că toți cei care investesc în tehnologie obțin performanțele optime. Este trist să vinzi cuiva un echipament și apoi să nu se vadă beneficiile investiției. Este o provocare, dar pentru noi singura soluție: să avem resurse suficiente și să pregătim lanțul de distribuție până la fermier, să ne creștem capacitatea de a fi un partener bun pentru fermier, inclusiv în zona tehnologiilor inteligente„, a arătat Arild Gjerde, Manager pentru Marketing și Vânzări Kverneland Grup.

Și, pentru că Kverneland își dorește nu doar să domine piața implementelor cu tehnologii inteligente, ci și să fie un trendsetter (deschizător de drumuri), investiția în pregătirea, specializarea dealerilor, a agenților care fac vânzările în ferme trebuie să rămână o prioritate. Pentru că, altfel, toate mașinile agricole inteligente pe care le vedem acum la târgurile naționale și internaționale riscă să rămână veritabile capcane pentru fermierii care investesc zeci, de multe ori chiar sute de mii de euro pentru echipamente cărora, mai apoi, nu reușesc să le dea de cap pentru a le pune la treabă la adevărata lor capacitate și eficiență.

Agrointeligența – www.agrointel.ro participă la avanpremiera inovațiilor și noilor utilaje produse de Kverneland Grup la invitația AgroConcept, unic importator și distribuitor New Holland Agriculture și Kverneland în România.

Be the first to comment

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*