Furaje, seminţe, îngrăşăminteIMPORTANTŞtiri agricoleUtilaje și tehnologii

EVENIMENT INEDIT organizat de BAYER! MEDIA FAIR le-a oferit jurnaliștilor TABLOUL COMPLET: de la NOUTĂȚI la informații strategice!

Eveniment unic organizat de specialiștii Bayer în România, un eveniment bazat pe transparența și deschiderea către beneficiarii produselor și serviciilor oferite de această companie. Pe 17 ianuarie la sediul Bayer din București s-a desfășurat primul Media Fair (Târg Media) dedicat agriculturii, eveniment care a avut un mare succes și despre care reprezentanții Bayer România spun că va deveni tradiție în piața conferințelor cu jurnaliștii agrarieni. 

Cei cinci specialiști ai companiei Bayer Români care au răspuns întrebărilor jurnaliștilor sunt, de la stânga la dreapta: Sorin Daraban, Director de marketing, Marius Stanciu, Departamentul de semințe culturi de câmp Bayer CropScience România, Bulgaria și Moldova, Ion Mutafa, Departamentul de înregistrae și dezvoltare Bayer România, Pascal Cassecuelle, Director Bayer România şi Country Division Head Bayer Crop Science România, Bulgaria şi Republica Moldova și Maria Niculiu, Specialist în omologări

În cadrul Media Fair Bayer 2018, jurnaliștii participanți au putut trece pe la cele cinci standuri amplasare în sala de conferințe unde au fost așteptați de specialiștii companiei care le-au ”vândut” subiecte de actualitate. Reprezentanții mass-media au primit și explicații direct de la experții Bayer România, profesioniști care au răspuns absolut fiecarei întrebări adresate de participanți.

Jurnaliștii participanți au putut trece pe la cele 5 standuri amplasare în sala de conferințe unde au fost așteptați de specialiștii companiei

Discuțiile au avut un format interactiv și au acoperit toate domeniile de interes – de la durata de omologare a unui produs și agricultura digitală, până la cifra de afaceri a companiei și planurile pentru anul 2018.

Pascal Cassecuelle, Director Bayer România,  a arătat ce vânzări a avut Bayer România pe plan local dar și suma uriașă care se investește anual în cercetare și dezvoltare

Cuvântul de deschidere i-a aparținut lui Pascal Cassecuelle, Director Bayer România şi Country Division Head Bayer Crop Science România, Bulgaria şi Republica Moldova, care s-a adresat invitaților la eveniment în limba română. ”Vă mulțumim că ați acceptat invitația noastră de a face schimb de experiență privind agricultura durabilă modernă și contribuția Bayer”, a spus Pascal Cassecuelle.

Acesta a trecut în revistă istoria companiei și a arătat ce vânzări a avut Bayer România pe plan local dar și suma fabuloasă care se investește anual în cercetare și dezvoltare.

”Primul logo Bayer a apărut în 1920 în România ceea ce explică de ce consumatorii și agricultorii sunt familiarizați cu marca noastră. Bayer pune un accent pe științele vieții și toate activitățile noastre au un scop comun: să oferim o viață mai bună. Toate activitățile și diviziile noastre globale sunt prezente în România. Pot spune că 2017 a fost un an dinamic și pozitiv pentru Bayer în România, astfel că cele trei divizii ale noastre au crescut iar vânzările totale pe plan local fiind acum de 900 milioane de euro. Echipa Bayer în România s-a extins la aproape 230 de persoane. În România ca și în restul lumii, succesul companiei Bayer se bazează pe inovație iar clienți noștri beneficiază în fiecare zi de cei 4,4 miliarde de euro pe care compania îi investește anual în cercetare și dezvoltare”, mai punctat directorul Bayer România.

Ion Mutafa din partea Departamentului de înregistrare și dezvoltare a Companiei Bayer în România a vorbit despre siguranța alimentară

Ion Mutafa, Bayer: Reziduurile din alimente nu afectează sănătatea umană

Reprezentantul Departamentului de înregistrare și dezvoltare al companiei Bayer în România, Ion Mutafa, a vorbit despre siguranța alimentară și le-a explicat jurnaliștilor ce înseamnă reziduurile din alimente.

”Reziduurile se găsesc aproape în tot ceea ce consumăm inclusiv, sigur, în produse de protecție a plantelor. Acestea sunt acele chimicale, urme, care se găsesc pe produse sau în produse pentru hrana animalelor sau în consumul uman. Dar vreau să subliniez că aceste reziduuri nu afectează sănătatea umană deoarece ele sunt strict reglementate printr-o serie de măsuri legislative. Vreau să rețineți că, spre exemplu, o ceașcă de cafea poate conține mai multe substanțe carcinogene decât cele din fructele și legumele consumate pe durata unui an de o persoană, dacă cele din urmă sunt tratate corespunzător cu produse omologate și beneficiază de numărul de tratamente indicat și cu respectarea timpului de pauză din momentul tratamentului până la recoltare, respectiv consum”, a explicat specialistul.

Ion Mutafa a subliniat că pentru reglementarea reziduurilor s-a luat un prag de 100 de ori mai sigur astfel încât substanțele rămase în alimente să nu pună sub nicio formă în pericol sănătatea umană sau chiar animală.

”Vorbim despre un prag administrativ al reziduurilor și nu unul de sănătate. Repet, pragul de sănătate este de 100 de ori mai mare. În aceste limite maxime sunt stabilite foarte clar valori pentru fiecare substanță activă și pentru fiecare produs care poate fi consumat sau vândut. Ele sunt reglementate și măsurabile și, repet, nu sunt standarde de sănătate. Reziduurile sunt stabilite în principale de proprietățile substanțelor active, zonele de cultură, intervalul de la ultimul tratament și recoltare sau consum dar și de tipul de cultură”, a mai spus Ion Mutafa.

Specialistul Bayer a atenționat că agricultorii trebuie să acorde mare atenție recomandărilor din eticheta produselor de protecție a plantelor astfel încât să nu risce depășirea nivelului de reziduurilor care ar putea rămâne în fructe, legume sau cereale.

”Noi întotdeauna comunicăm cu fermierii, le explicăm care este numărul de tratamente, intervalul de tratamente, timpul de la ultimul tratament până la recoltare, respectiv consum. Din păcate, dacă aceste limite de reziduuri sunt depășite greșeala nu se mai poate remedia. Spre exemplu produsul aplicat pentru tratamente are un timp de pauză de trei zile din momentul efectuării tratamentului  până la recoltare. Dacă s-a aplicat produsul de 10 ori atunci sigur se va depăși limita dar nu v-a afecta sănătate pentru că există acea marjă de siguranță de 100 de ori dar dacă produsul depășește limita de rezduri, deci limita reglementată și nu cea periculoasă pentru sănătate, nu poate fi exportat pentru că sunt aceste cadre legislative care sunt stricte. Este important pentru fermierii care vor să exporte să verifice nivelurile de reziduuri din țările respective, mai ales dacă nu sunt comunitare,  să nu risce să se trezească cu marfa înapoi sau chiar să fie excluși de la export”, a mai recomandat Ion Mutafa.

Sorin Daraban, Directorul de Marketing al Bayer România, a arătat care sunt noutățile companiei în 2018

Agricultura digitală prinde teren și printre fermierii români care vor să țină pasul în materie de performanță cu colegii lor europeni. Aplicația care arată individual, pe fiecare plantă, ce necesar de tratamente este indicat sau cea care recunoaște toate buruienile din culturi, și arată tratamentele pentru acestea, doar cu o simplă fotografie vor face parte din arsenalul de dotări ale fermierilor. Sorin Daraban a arătat că agricultura digitală nu este gândită să livreze doar produse ci o viziune integrată, un concept. 

”Se fac teste în Germania cu niște senzori care pot să citească, la nivelul centimetrilor, plante. Astfel că vor putea aplica diferențiat pe o plantă 5 grame de substanță activă și pe alta 7 grame, pe cealaltă 9 grame sau pe alta nimic, în funcție de statusul plantei respective. Aceasta va fi etapa a doua de dezvoltare a marketingului digital, aflat deja în teste. Pe viitor nu se va pune un focus pe a aplica mai mult ci mai eficient și inteligent.  De unde vine nevoie aceasta? Fermierii mari care fac tehnologie, a se vedea agricultorii din Vest dar și cei din România care se află la un nivel european, au deja tehnologia existentă în fermă adică utilaje performante,  know-how-ul performant dar și performanțe financiare. Ca urmare trebuie să își mute tehnologia spre altceva adică spre eficientizare, asta înseamnă tehnologie de farming digital. Deja au început să apară accesul la sateliți, drone se fac acele hărți digitale și, practic, jocul se va muta spre îmbunătățirea și schimbarea modului de decizie. Cum funcționează agricultura digitală: astăzi avem acei senzori care sunt mobili sau ficși care culeg informații din teren. Înțelegerea acestor date este critică pentru că ele sunt esențiale în luarea deciziilor investiționale ulterioare care vor duce categoric într-un final la un profit mai mare sau mai mic în funcție de calitatea deciziilor. Așadar toate aceste date ajung într-un centru de comandă, sub directa supraveghere a fermierilor și a specialiștilor pe care îi au în jur care îi ajută să aleagă ce cumpără, când cumpăr, de la cine, cum aplic, când aplic, etc. Repet, toate acestea pentru a asigura potențialul maxim de profit”, a explicat specialistul Bayer România.

Bayer AgroSolution este o aplicație digitală complexă destinată fermierilor, concepută pentru a oferi cele mai bune soluții Bayer pentru principalele provocări cu care se confruntă agricultorii

Sorin Daraban a amintit că Bayer a lansat anul trecut aplicația mobilă Bayer Agro Solution pentru care compania are deja peste 4.000 de utilizatori, majoritatea fermieri. Tehnologia este gratuită disponibilă atât pe Apple și Google Play.

”Aplicația noastră se diferențiază față de alternativele concurente din piață prin faptul că este circulară ceea ce înseamnă că de oriunde intri în aplicație ea te duce la cea mai bună soluție Bayer pe care ți-o poate oferi. Mai mult, aplicația mobilă odată descărcată pe telefon rămâne funcțională oriunde te-ai găsi, adică inclusiv în zonele unde nu mai există semnal GPS. Vă dau un exemplu despre cum funcționează: să spunem că suntem în mijlocul unui câmp și caut în aplicație secțiunea de culturi. Să spunem că aleg floarea-soarelui unde găsesc lista bolilor, buruienilor și dăunătorilor majore pe care le pot identifica prin pozele pe care aplicația le pune la dispoziție. Odată identificată buruiana în cauză pot merge mai departe și intru la secțiunea tratamente unde găsesc tot portofoliul Bayer pe fiecare cultură pentru buruiana în cauză. La fel funcționează și pentru boli sau dăunători. Mă pot duce și direct pe produs dacă cunosc portofoliul Bayer și de acolo aleg spectrul de combatere”. 

Sorin Daraban ne-a arătat cum funcționează aplicația Bayer AgroSolution

Sorin Daraban a anunțat și o noutate absolută pentru fermierii din România, și anume că Bayer a lansat o serie de aplicații mobile la Târgul Agritechnica care se desfășoară anual la Hanovra, Germania. Una dintre aplicații, numită Weedscout, care va ajunge și la agricultorii din România, a fost prezentată în varianta de testare de specialistul companiei.

”Instalată pe telefonul mobil aplicația va fi capabilă să identifice buruieni. Cum va face asta? Fac o poză buruienii respective iar când imaginea este stabilizată marginile fotografiei se înroșesc. Odată fotografia capturată mă duc în baza de date unde îmi va arăta fotografia identificată și în partea de jos îmi va arăta un grad de acuratețe a buruienii în cauză. Ideea este că aplicația se dorește a fi utilă și în perspectiva unui ajutor pentru fermieri în a se perfecționa și în identicare. Pe măsură ce vor fi înregistate cât mai multe fotografii în baza de date va veni cu o acuratețe de 100 la sută, acum situându-se la 89 la sută. Mai mult decât atât o să fie și hărți unde fermierul poate vedea un istoric din ultimii ani al buruienilor din sola lui, solă care va avea locație GPS”, a explicat Sorin Daraban care a completat că aplicația va fi lansată cel mai probabil la sfârșitul anului 2018 sau la începutul anului 2019. Mai mult, directorul de marketing al Bayer a spus că pe lângă această aplicație vor mai fi lansate și altele similare pentru identificarea dăunătorilor, bolilor, a gradului de atac la nivel foliar, deci vorbim despre o paletă vastă de aplicații mobile.

Aplicația Weedscout va ajunge la fermierii români la sfârșitul anului 2018 sau începutul lui 2019

Tot la capitolul noutăți, Sorin Daraban a amintit că Bayer România va lansa și serviciul de asigurare a culturilor astfel încât fermierii care aleg parteneriatul companiei să găsească sub umbrela Bayer soluții integrate.

”Am adus servicii de cartare agrochimică pentru culturi în câmp, vii și livezi care sunt deja disponibile în Bayer Fidelis. În funcție de complexitatea serviciului, fermierul poate să își aleagă un pachet de bază, extins sau unul premium. În curând vom lansa, probabil până în primăvara anului curent, inclusiv servicii de asigurarea prin parteneri agreați și consacrați în piața asigurărilor din România care vor fi tot sub tutela Bayer Agroservices prin Bayer Fidelis. Deci ne dorim să nu ne limităm în soluțiile oferite la pesticide și sămânță, ci vrem să oferim pachete integrate: cartare, analiză, asigurarea agricolă, digital farming ”, a mai arătat specialistul Bayer România.

Marius Stanciu, departamentul de semințe culture de câmp Bayer CropScience România a vorbit despre tehnologiile de ameliorare a plantelor

Marius Stanciu, Bayer: La circa 4 ani fermierii vor noi soiuri, noi hibrizi cu caractere mai bune

Marius Stanciu, departamentul de semințe culturi de câmp Bayer CropScience România a făcut o scurtă istorie a ameliorării plantelor. ”Culturile principale de care Bayer se ocupă sunt soia, grâu, bumbac, orez și rapiță. Și, sigur, culturi de legume. Pe scurt, ca istoric aș vrea să reamintesc că ameliorarea plantelor a început acum circa 12.000 de ani, după unii cercetători chiar acum 40.000 de ani, când, fără tehnologiile de dezvoltare din zilele noastre, oamenii mergeau în câmp și pentru plantele de interes încercau să obțină plantele care le conveneau cel mai mult, adică cu o producție mai mare, cu un gust mai bun, mai înalte, mai verzi etc.”, a arătat Marius Stanciu.

Cum a evoluat ameliorarea plantelor de acum 10.000 de ani până în 2010

Specialistul a explicat și care este parcursul unei semințe de la ameliorare la comercializare dar a subliniat și că semințele de plante, fie că vorbim despre hibrizi sau soiuri,  au o durată ”de viață” de circa 4 ani în piață.

”Pentru a scoate o sămânță în piață se muncesc circa 12 ani. Avem ameliorarea și înscrucișarea care durează undeva între 8 și 12 ani, apoi avem cercetarea și dezvoltarea caracterelor care sunt introduse în soiurile respective și apoi testare unde avem circa 4 ani și decizie de lansare. Iar viața seminței după începutul comercializării este în medie de 4 ani de zile. Toată această muncă de 12-15 ani este pentru o perioadă de 4 ani deoarece fermierii vor noi soiuri, noi hibrizi cu caractere mai bune”, a mai spus specialistul.

Pentru semințele care ajung pe piață sunt necesari 12-15 ani de muncă

În final, Maria Niculiu, specialistul în omologări al companiei Bayer România a vorbit despre omologarea produselor de protecție a plantelor subliind că investiția necesară pentru omologarea unui produse a crescut cu 200 la sută în ultimii 14 ani deoarece sunt necesare din ce în ce mai multe studii pentru siguranța omului și a mediului.

Maria Niculiu, specialistul în omologări al companiei Bayer România a vorbit despre omologarea produselor de protecție a plantelor

Specialistul Bayer România a amintit și de primul sistem de transfer închis disponibil pentru fermierii români, easyFlow (în variantele easyFlow standard si easyFlow M), dezvoltat de Bayer în colaborare cu Agrotop. Sistemele de transfer închise previn contaminarea accidentală a operatorilor și mediului înconjurător în timpul pregătirii soluției de stropit prin evitarea contactului direct cu produsul. Astfel, expunerea operatorilor la produsul de protecția plantelor (PPP) în timpul operațiunilor de amestecare și umplere a echipamentelor de stropit este neglijabilă, pierderea accidentală a substanței concentrate în timpul procesului de amestec fiind zero.

Agrointeligența-www.agrointel.ro a scris despre acest sistem aici:

easyFlow – primul sistem de transfer închis al formulărilor lichide utilizate la pregătirea în siguranță a soluției de stropit

Ruxandra Pirojoc – Head of Communications Bayer România, Bulgaria & Moldova, a oferit presei detalii suplimentare  despre târgul media

La eveniment a fost prezentă și Ruxandra Pirojoc – Head of Communications Bayer România, Bulgaria & Moldova, care a oferit detalii suplimentare presei despre târgul media dar a intermediat și răspunsurile pentru o serie de întrebări legate de companie.

Cu mai multe noutăți ale companiei Bayer dar și cu un material video despre eveniment vom reveni și în buletinul nostru de știri care se difuzează în fiecare seară de luni până vineri pe pagina de Facebook a Agrointeligența.


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!


Scrie un comentariu