• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • EXCLUSIV! MOBILIZARE LA APIA pentru SUBVENȚIILE FERMIERILOR!

    Roxana Dobre -

    Mobilizare puternică la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA)! Directorii agenției de plăți din toată țara au fost convocați astăzi, marți – 27 februarie, la o ședință ce se derulează cu directorul general, Adrian Pintea și ministrul agriculturii, Petre Daea. Mâine, șeful de la Agricultură urmează să susțină o conferință de presă în care să anunțe exact ce a stabilit cu reprezentanții agenției de plăți.

    Discuțiile sunt centrate pe Campania depunerii cererii unice de plată care va începe la 1 martie. Ministrul Agriculturii, Petre Daea, care este prezent la reuniunea APIA a fixat pentru acest an un calendar cu termene de la care nu vrea să se abată sub nicio formă, iar funcționarii agenției de plăți trebuie să îl respecte cu sfințenie.

    Iată termenele asumate pentru 2018:

    Conform actului normativ asumat în 2017 și care rămâne valabil și pentru 2018, iată calendarul APIA pentru plata subvențiilor:

    –Între 1 martie – 15 mai se vor depune/primi cererile unice de plată, potrivit prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 și ale Regulamentului delegat (UE) nr. 640/2014 din 11 martie 2014;

    –Între 1 iunie – 1 iulie se va efectua controlul administrativ, inclusiv control preliminar al cererilor unice de plată, eșantionarea acestora precum si transmiterea esantioanelor, potrivit dispoziţiilor Regulamentului nr. 2333/2015 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014;

    –Între 1 iulie – 1 octombrie se va efectua controlul la faţa locului pentru cererile unice de plată eșantionate la control pe teren, iar controlul aferent al unor obligatii specifice, în iarna sau în primăvara anului următor;

    –Plata avansului pentru anul de cerere se va efectua începând cu data de 15 octombrie;

    -Plata regulară pentru anul de cerere se va efectua între 1 decembrie 2018 – 31 martie 2019.

    Completarea cererii unice APIA 2018 se face electronic

    În campania 2018, completarea declaraţiei de suprafaţă se realizează electronic, folosind aplicaţia IPA-Online la adresa: http://lpis.apia.org.ro/. Puteţi accesa această aplicaţie folosind contul dumneavoastră de utilizator ID-ul unic de înregistrare şi parola codul numeric personal la prima logare în sistem (dacă nu aţi modificat deja anul trecut parola alocată). Aceste date sunt confidenţiale şi de aceea nu trebuie să le înstrăinaţi. Pentru recuperarea parolei în situaţia în care nu o mai cunoaşteţi, este necesar a fi completată adresa dvs. de e-mail în datele de identificare din registrul fermierilor. Prin accesarea link-ului ”Resetare parolă din interfaţa aplicaţiei, aceasta va fi schimbată şi transmisă la adresa dvs. de e-mail, procedând astfel vă puteţi recupera uşor parola”.

    În situaţia în care întâmpinaţi probleme la accesare, solicitaţi APIA să vă furnizeze parola. Parola va fi comunicată numai la sediul APIA la care s-a facut înregistrarea ca fermier.

    Atenţie la mesajele de avertizare pe care le afişează programul IPA-Online în raportul ”Controlul parcelelor digitizate”!

    Pentru măsurile compensatorii de dezvoltare rurală M10 și M11 trebuie să utilizaţi codurile IPA-Online incluse în tabelul nr. 9 din Anexa nr. 2 la Ordinul privind aprobarea formularului-tip al cererii unice de plată pentru anul 2018 (numerotate de A1 la … An). Codurile pentru pachetele din M214 si combinatii ale acestora nu se vor mai aplica începând cu 2018.

    Finalizarea cererii unice se face la centrul APIA

    Finalizarea şi închiderea cererii unice de plată în IPA-Online se face în prezenţa funcţionarului APIA responsabil cu primirea cererii dumneavoastră, după verificarea acesteia şi a mesajelor din controlul parcelelor digitizate şi corectarea eventualelor probleme semnalate de către sistemul informatic.

    Finalizarea cererii unice de plată în IPA-Online trebuie să se facă în prezenţa funcţionarului APIA responsabil cu primirea cererii dumneavoastră, nu înainte de a vă asigura că datele aferente schemelor de plată pentru sectorul zootehnic (dacă veţi solicita şi sprijin pentru sector zootehnic) au fost operate în sistemul informatic pe baza listelor de animale/documentelor de identificare/documentelor de mişcare prezentate de către dumneavoastră.

    NU UITAŢI că trebuie să solicitaţi sprijinul aferent schemei de plată /ajutorului naţional / măsurii de sprijin dorite şi să semnaţi toate paginile cererii unice de plată. La deschiderea angajamentelor din cadrul măsurii 10 şi/sau măsurii 11, trebuie să semnaţi şi partea din cererea unică de plată „V.3.1- Angajamente şi declaraţii*) – M 10 – Agro-mediu şi climă” şi/sau V.3.2/3.3 – Angajamente şi declaraţii*) – M 11- Agricultură ecologică”, după caz.

    Nu plecați de la APIA fără număr de înregistrare!

    Dacă nu aveţi un număr de înregistrare de la APIA, înseamnă că nu aţi depus cerere şi nu beneficiaţi de sprijin. Solicitaţi responsabilului de dosar numărul de înregistrare! Este dovada că aţi depus o cerere unică de plată pentru campania curentă.


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA: Terenurile tăiate de la plata pe suprafață începând cu acest an Când se seamănă semințele de roșii Bursa cerealelor. Creșteri de preț la grâu, porumb și rapiță

    Ultimele știri

    România ar putea avea un laborator care să efectueze analizele pentru mierea din afara UE UCPR: Produsele avicole obținut în fermele din România sunt sigure din punct de vedere al sănătăţii Situație fără precedent în SUA: Gripă aviară depistată la vaci de lapte