• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Subvenții APIA 2022: documente necesare pentru plata pe hectar și animale

    Roxana Dobre -

    Subvenții APIA 2022: documente necesare pentru plata pe hectar și animale. Campania pentru depunerea cererii unice se desfășoară în perioada 1 martie-16 mai la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) iar fermierii trebuie să se asigure din timp că au la dispoziție documentele pentru subvenții.

    Agrointeligența-AGROINTEL.RO a obținut de la APIA lista tuturor documentelor obligatorii pentru plăți, din acest an.

    Subvenții APIA 2022: documente obligatorii

    Trebuie să depuneți electronic, prin poștă sau, în situații excepționale să prezentați fizic, următoarele documente:

    La depunerea cererii unice de plată sau a modificărilor aduse acesteia, trebuie să transmiteți/prezentaţi documentele necesare care dovedesc utilizarea terenului agricol, inclusiv a terenurilor care conţin zone de interes ecologic, precum şi a animalelor. Suprafeţele declarate în cererile unice de plată pentru care nu se depun documentele care fac dovada utilizării terenului până la data-limită de depunere a cererilor unice de plată cu penalizări sunt neeligibile.

    Subvenții APIA 2022: documente pentru dovedirea calității de fermier activ

    O serie de documente sunt necesare pentru a face dovada că beneficiarul de subvenții APIA este un fermier activ.

    Dovezile verificabile privind îndeplinirea condiţiilor de fermier activ pentru persoanele fizice / juridice se prezintă la APIA la depunerea cererii unice de plată şi nu mai târziu de data de 31 ianuarie 2023.
     după caz:
    – dacă sunteţi reprezentaţi la depunerea cererii de către un împuternicit, acesta va transmite/prezenta documentul de împuternicire valid (procura notarială de împuternicire pentru persoanele fizice şi delegaţia de împuternicire pentru persoanele juridice) şi copiile CI/BI ale titularului de cerere şi împuternicitului (împuternicitul înlocuieşte titularul cererii doar în scopul şi pentru perioada pentru care a fost emisă împuternicirea).
    – documentele specifice schemei/măsurii solicitate, în cazul în care acestea trebuie depuse odată cu cererea unică de plată.
    – copia cardului exploataţiei zootehnice în care sunt înregistrate animalele sau adeverinţa eliberată de către medicul veterinar de liberă practică împuternicit, din care să rezulte codul exploataţiei înscrisă în RNE valabil la data depunerii cererii unice de plată pentru solicitanții de sprijin pentru pajişti permanente.

    Subvenții APIA 2022: documente pentru plățile compensatorii

    Documente pentru accesarea măsurilor compensatorii de dezvoltare rurală (Măsuri de mediu și climă):

    Subvenții APIA 2022: documente pentru sectorul zootehnic

    Documentele specifice pentru accesarea schemelor de plată în sectorul zootehnic:

    I. Ajutor național tranzitoriu – schema decuplată de producție, specia bovine, în sectorul lapte (ANTZ 7)

    I.1 fermierii care au obținut un drept la plata ANTZ 7 în anii anteriori, vor solicita acest drept fără a mai prezenta documentele specifice în baza cărora a fost obținut dreptul la prima ANTZ 7.

    I.2 fermierii neînregistrați în sistemul de administrare a cotelor de lapte până la data de 1 aprilie 2015 şi care NU au obţinut un drept la plată pentru perioada de referinţă 01.04.2015 – 29.02.2016/ 01.03.2016 – 28.02.2017/ 01.03.2017 – 28.02.2018/ 01.03.2018 – 28.02.2019/01.03.2019-29.02.2020/01.03.2020-28.02.2021 pot solicita doar pentru perioada de referință 01.03.2021 – 28.02.2022:

    Documente din care rezultă comercializarea cantității de lapte pentru care se solicită ANTZ 7 în perioada de referință 01.03.2021 – 28.02.2022

    a) copie de pe cel puţin un contract cu un prim cumpărător, valabil pe o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe factura/facturile sau de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care să rezulte comercializarea a minim 3 tone de lapte pe exploatație cu cod ANSVSA, în perioada de referinţă 01.03.2021 – 28.02.2022, pentru producătorul care efectuează livrare de lapte;

    b) copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care să rezulte comercializarea a minim 3 tone de lapte pe exploatație cu cod ANSVSA, în perioada de referință 01.03.2021 – 28.02.2022, pentru producătorul, persoana fizică, ce efectuează vânzarea directă a laptelui;

    c) copie de pe avizul de însoţire a mărfii şi de pe dispoziţia de încasare a valorii/documente fiscale, din care să rezulte comercializarea a minim 3 tone de lapte pe exploatație cu cod ANSVSA, pentru producătorul care efectuează vânzarea directă a laptelui prin automatele de lapte, indiferent de forma de organizare juridică;

    d) copie de pe factura /bonuri fiscale de vânzare directă a laptelui din care să rezulte comercializarea a minim 3 tone de lapte pe exploatație cu cod ANSVSA în perioada de referinţă 01.03.2021 – 28.02.2022, pentru PFA, II, IF şi SC.

    e) copie de pe avizele de însoțire a mărfii care atestă livrarea și de pe notele de intrare-recepție în unitatea de procesare, din care să rezulte livrarea și recepția a minim 3 tone lapte la unitatea proprie de procesare, în perioada de referință 01.03.2021 – 28.02.2022, precum și copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte.

    II. Ajutor național tranzitoriu – schema decuplată de producție, specia bovine, în sectorul carne (ANTZ 8)

    – copie de pe paşaportul fiecărui animal, existent în exploatație, /copie de pe documentele care atestă ieşirile din efectiv pentru fiecare animal, ieșit din exploatație, după caz, în cazul exploataţiilor înființate în perioada 01.03.2021 – 28.02.2022 și/sau pentru care nu s-a beneficiat de primă în anii anteriori. Fermierii care solicită ANTZ 8 și care au dobândit dreptul la primă în anul anterior/anii anteriori, pot solicita ajutor naţional tranzitoriu pentru efectivul de animale pentru care au obţinul dreptul la primă, fără a mai prezenta pasapoartele pe baza cărora a fost obținut dreptul la prima ANTZ 8 in anii anteriori.

    Documente specifice accesării sprijinului cuplat în sectorul zootehnic (SCZ):

    III. Sprijin cuplat, acordat fermierilor activi, în funcție de efectivul de animale determinate / kg gogoși crude de mătase determinate, solicitat/e de beneficiar, din următoarele categorii:

    – bivoliţe de lapte
    – copia de pe pașaportul fiecarei bivoliţe de lapte pentru care se solicită SCZ;
    – adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, prin care se confirmă înscrierea/înregistrarea bivoliţelor pentru care se solicită sprijin cuplat în registrul genealogic al rasei*).

    – ovine / caprine (termenul limită de depunere al documentelor este 01.09.2022)
    -adeverinţa eliberată de asociaţia / agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, prin care se confirmă înscrierea berbecilor / ţapilor, pentru care se solicită SCZ, în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală şi înscrierea / înregistrarea oilor sau caprelor, pentru care se solicită SCZ, în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală sau suplimentară şi respectarea raportului de maximum 35 de femele ovine/caprine, pentru care se solicită SCZ, la un berbec / ţap înscris în registrul genealogic al rasei, avizată de către ANZ prin oficiile pentru zootehnie judeţene, după caz sau; *)
    -adeverinţa eliberată de oficiul pentru zootehnie judeţean, prin care se confirmă respectarea raportului de maximum 35 de femele ovine / caprine, pentru care se solicită SCZ, neînscrise şi neînregistrate într-un registru genealogic la un berbec / ţap cu certificat de origine. *).

    – taurine de carne
    – copia de pe pașaportul fiecarei taurine de carne pentru care se solicită SCZ;
    – adeverinţa eliberată de agenţia/asociaţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, prin care se confirmă înscrierea/înregistrarea vacilor de carne în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală sau suplimentară și înscrierea taurilor de carne în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală *).

    – vaci de lapte
    – copie de pe paşaportul fiecărei vaci de lapte pentru care se solicită SCZ;
    – adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, prin care se confirmă înscrierea/înregistrarea vacilor de lapte, după caz, pentru care se solicită SCZ, în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală sau suplimentară *);
    – în funcție de modul de comercializare a laptelui, prin livrare la procesator sau prin vânzarea directă a laptelui

    a) pentru comercializarea prin livrare: copie de pe cel puţin un contract cu un prim-cumpărător, valabil pe o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe cel puţin o factură sau de pe cel puţin o filă din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol pentru producătorul care efectuează livrare de lapte sau, dacă producătorul deține unitate de procesare proprie, copie de pe cel puțin un aviz de însoţire a mărfii şi de pe o notă de intrare-recepție care atestă livrarea laptelui laptelui la unitatea proprie de procesare, precum și copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte;

    b) pentru comercializarea prin vânzare directă:
    – copia de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol pentru producătorul persoana fizică ce efectuează vânzare directă a laptelui şi a produselor lactate, sau copia de pe avizul de însoțire a mărfii și de pe dispoziția de încasare a valorii aferente laptelui comercializat, în cazul în care producătorul efetuează vânzarea laptelui prin automatele de lapte, indiferent de forma de organizare juridică;
    – copie de pe factura/bonuri fiscale de vânzare directă a laptelui şi a produselor lactate pentru PFA, II, IF şi SC.

    – viermi de mătase
    – copia contractului de livrare cu o unitate de procesare/un operator din domeniu care are ca obiect de activitate comerţul gogoşilor de mătase şi/sau pregătirea fibrelor şi filarea fibrelor textile şi/sau producţia de ţesături, pentru minimum 15 kg gogoşi crude pentru fiecare cutie de 10 grame de ouă de viermi de mătase eclozionabile (doar în cazul procesării prin terți).
    – documente specifice care se prezintă la depunere sau până la data de 5 decembrie 2022:
    • factura de achiziţie a cutiilor cu ouă de viermi de mătase și copia autorizaţiei sanitar veterinare pentru unitatea de la care au fost achizitionate cutiile cu ouă de viermi de mătase/ documente contabile interne din care să reiasă cantitatea totală de ouă de viermi de mătase produse și cantitatea de ouă de viermi de mătase transformate în gogoși crude de mătase din cantitatea totală și autorizația sanitar-veterinară pentru producerea materialului sericicol (ouă de viermi de mătase);
    • factura de vânzare a gogoşilor crude de mătase către procesator/operator sau fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, în cazul persoanelor fizice. În situaţia în care fermierul are şi calitatea de procesator, acesta face dovada procesării producţiei proprii de gogoşi crude de mătase în unitatea proprie, prin documente contabile interne.

    Adeverințele mai sus menționate, documente specifice pentru schemele de plată sector zootehnic, se pot transmite către Centrele Județene/Locale APIA și prin poșta electronică, poștă, curier sau prin alte mijloace de comunicare. Adeverințele pot fi transmise și de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei emitentă/ oficiul pentru zootehnie judeţean cu informarea fermierului.

    Pentru a beneficia de sprijinul aferent schemelor de plată/ajutoarelor naţionale, trebuie să depuneţi anual, la APIA, cererea unică de plată şi să îndepliniţi condiţiile de eligibilitate conform legislaţiei comunitare şi naţionale. În cazul măsurilor 10, 11, trebuie să respectaţi şi cerinţele specifice pachetelor solicitate la plată şi cerinţele de bază conform Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020. Informații privind zonele eligibile pentru M10, M11, M13 se regăsesc în PNDR 2014-2020, pe site-ul APIA, http://www.apia.org.ro/ro/materiale-de-informare și la Centrele Județene/Locale APIA.

    Pentru Măsura 10 – în campania 2022, atât fermierii care nu au avut în anul anterior (2021) un angajament în derulare (la nivel de pachet/variantă și la nivel de parcelă) în cadrul M.10 din PNDR 2014-2020, cât și beneficiarii a căror perioadă de implementare a angajamentelor s-a finalizat în anul anterior (2021) și care doresc să aplice în continuare, vor putea deschide angajamente noi, după cum urmează:

    • pentru o perioadă de 2 ani în cazul angajamentelor aferente pachetelor 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11,
    • pentru o perioadă de 5 ani în cazul angajamentelor aferente pachetelor 7, 8,10.

    Pentru M11 – în campania 2022, atât fermierii (pentru sM11.1)/operatorii certificați în agricultură ecologică (pentru sM11.2) care nu au avut în anul anterior (2021) un angajament în derulare (la nivel de pachet/variantă și la nivel de parcelă) în cadrul M.11 din PNDR 2014-2020, cât și beneficiarii a căror perioadă de implementare a angajamentelor (pentru sM11.1 sau sM11.2) s-a finalizat în anul anterior (2021) și care doresc să aplice în continuare, vor putea deschide angajamente noi, după cum urmează:
    • pentru o perioadă de 2 ani sau 3 ani în cazul angajamentelor aferente pachetelor din sM11.1- conversie (în funcție de perioada de conversie),
    • pentru o perioadă de 2 ani în cazul angajamentelor aferente pachetelor din sM11.2-menținere.

    Pentru angajamentele care se aplică la nivel de parcelă agricolă (P1, P2, P3, P6, P7, P9, P10, P11.2) din M10 care sunt în desfășurare, se poate deschide angajament nou începând din anul 2022 dacă suprafața parcelei se extinde cu peste 50% sau cu mai mult de 1 ha față de suprafața determinată în primul an de angajament (suprafața angajată), pentru o perioadă de 2 ani si respectiv 5 ani pentru pachetele 7 și 10. Se poate solicita în anul 2022 pachetul 2 din M10 adițional unui angajament de pachet 1 din M10 aflat în desfăşurare.

    Pentru angajamentele care se aplică la nivel de total suprafață angajată a pachetului (P4, P5, P11.1) din M10 care sunt în desfășurare, se pot deschide angajamente noi începând din anul 2022 pentru o perioadă de 2 ani dacă suprafața se extinde cu peste 50% sau cu mai mult de 1 ha din suprafaţa totală angajată a pachetului în primul an de angajament.

    Rotaţia pachetelor 1, 2 şi 5 din sM11.2 nu se consideră solicitare de pachet nou. Adaptarea angajamentelor (trecerea de la varianta 2.2 la varianta 2.1, de la 3.1.2 la 3.1.1, de la 3.2.2 la 3.2.1, de la 6.2 la 6.1, de la 9.2.2 la 9.2.1, de la 11.2.3 la 11.2.2, de la 11.2.2 la 11.2.1–M10 şi de la 6.2 la varianta 6.1-M11) nu se consideră solicitare de pachet nou.


    Te-ar mai putea interesa

    Fertilizarea castraveților cu îngrășăminte bio – 6 rețete simple Ouăle maronii vor fi înlocuite în magazine de ouăle albe. Fenomenul, explicat de fermieri Mușcate: plantare, îngrijire, înmulțire

    Ultimele știri

    MARSAT vine în sprijinul micilor fermieri care vor să își cumpere utilaje cu fonduri europene! Parlamentul European a votat simplificarea PAC cu flexibilitate pentru condițiile de mediu Stațiunea Dancu, ”pepinieră” de vaci campioane. Producția medie de lapte în ferma ”de stat”