Reţete de marketing

Asociere în premieră a legumicultorilor pentru a intra în supermarketuri: Producătorul primește banii pe loc, atunci când i se preia marfa

Asociaţia Cultivatorilor de Legume și Centrul de Comunicare al Fermierilor din România lansează astăzi programul ”Dor de Gust”, o inițiativă a legumicultorilor din șase județe de a intra masiv în zona de retail cu produse autohtone, proaspete și de calitate.

Demarat în decembrie 2013, programul a fost până acum în faza de testare și calibrare pentru a asigura o livrare continuă la o calitate constantă. Programul îi include în prezent pe cei mai importanți 200 de fermieri din bazine legumicole de renume cum ar fi Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguleţu, Gheorghe Doja, Măriuţa.

3 lei kilogramul de roșii

”Sunt foarte bucuros că am reușit implementarea acestui program. În acest moment, legumicultura poate fi o activitate profitabilă pentru un fermier mic și mijlociu, cu condiția să fie serios și corect. Noi nu facem depozitare, camioanele dimineața trec pe la fiecare producător din program, iau marfa și plătesc banii pe loc pentru legumele încărcate. Totul se face cu borderou, cu factură, ca la carte. Prețurile de achiziție se stabilesc săptămânal, se mai adaugă ambalarea și consumul de carburant pentru transport și asta e tot. De exemplu pentru castraveți prețul de achiziție acum este, cu aproximație, de 0,7 lei pe kilogram pentru castraveți și 3 lei pentru roșii”, spune Gheorghe Vlad, legumicultor din Vidra și inițiatorul acestui program.

rosii in solar

Fiecare lădiță poartă numele producătorului

Pentru consumatorul român acest program va fi o noutate absolută din două puncte de vedere: trasabilitatea legumei (fiecare lădiță va avea numele și localitatea producătorului) și prospețimea garantată (după serviciu, când merge la supermarket, consumatorul poate cumpăra legume ce au fost culese în aceeași dimineață, la ora 5).

solarii de legume

Concurență serioasă pentru importuri

”Dor de gust înseamnă și dorința de a avea gustul de odinioară al legumelor dar și dorința de a munci pentru a obține acel gust. Îi așteptăm și pe alți legumicultori în acest program. Am avut discuții și cu cei de la Matca, deocamdata nu ne-am înțeles dar ușa noastră este deschisă. Este important să se știe că tot acest program, pe lângă ajutorul pe care îl dăm producătorilor, este un efort continuu de a respecta condițiile marilor magazine în ceea ce privește calitatea legumelor și fructelor. Astfel, vom fi un competitor serios în fața importurilor”, a adăugat Gheorghe Vlad.

Kaufland, Auchan, Cora şi Selgros sunt primele mari hypermarketuri care au dorit să comercializeze legumele proaspete din program, iar iniţiatorii au declarat că doresc să fie prezenţi în cât mai multe supermarketuri până la toamnă. Primele livrări au fost deja făcute şi răspunsul din partea consumatorilor a fost unul încurajator.

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru telefoane Android și iPhone!


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!