• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cine, ce, cum contează pe piaţa uleiului românesc

    agrointeligenta.ro -

    Aşa-numitele „mărci proprii“ ale retailerilor îşi consolidează poziţia pe piaţa uleiului, scrie Capital. Peste o treime din vânzările de ulei de gătit erau deja acoperite, anul trecut, de „private labels“ – mai mult decât dublu faţă de 2007

    Vremurile grele au făcut ca românii să facă loc, în coşul de cumpărături, unui ulei de care nu auziseră în reclame. Acum, spun cercetările Nielsen, mărcile private ale retailerilor au depăşit, în vânzări, brandurile consacrate de ulei şi ca valoare, şi ca volum. Explicaţia: preţurile acestora, care sunt cu până 20% mai mici decât ale producătorilor care vând sub brand propriu, fac să pălească argumente precum lipsa lor de notorietate ori impresia că ar o calitate mai slabă.

    De menţionat că recolta slabă de anul trecut a majorat preţul la kilogramul de floarea-soarelui cu circa 45% faţă de 2011 şi, implicit, s-a scumpit şi uleiul. Concret, dacă în septembrie 2012 o sticlă de un litru costa 5,49 de lei, acum preţul ei a depăşit 7,29 de lei. Chiar şi aşa, românii rămân printre cei mai mari consumatori de ulei din Europa – consumă în fiecare an peste 10 litri de ulei/cap de locuitor, potrivit datelor Gfk -, în topul preferinţelor situându-se cel de floarea-soarelui (peste 90%).

    ulei

    Mai mult, pe capital.ro


    Te-ar mai putea interesa

    Ulei de floarea-soarelui din Ucraina, vândut masiv în România. Cât e de ieftin! Drumurile intens circulate din Portul Constanța – astfaltate în următoarea perioadă Cum sunt păcăliți românii care cumpără brânză din piețe și magazine

    Ultimele știri

    Rezultate solide pentru Agricover în 2023 și peste 10.000 de fermieri în portofoliu O dronă militară a căzut în zona fermei Filipoiu din Insula Mare a Brăilei – primele imagini Au apărut, în piață, primele roșii românești. Prețul lor – dublu față de cel al cărnii