• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • AFACEREA CU LEGUME. Cum și-a crescut fermierul GHEORGHE MUȘUROI producția de ROȘII ÎN SOLAR!

    agrointeligenta.ro -

    Producții ridicate cu mai mult de o tonă la roșii și cu două tone la gogoșari și vinete. Acesta a fost argumentul principal care l-a convins pe legumicultorul Gheorghe Mușuroi, că produsele AECTRA sunt indispensabile în orice domeniu agricol. Producția vizibil crescută este doar unul din considerentele pentru care producătorul din Izbiceni a decis să nu renunțe la soluțiile de la AECTRA, ba chiar să le recomande de câte ori are ocazia.

    În comuna Izbiceni, județul Olt, imediat cum intri observi case de oameni gospodari și aproape în fiecare curte, cel puțin un solar. Este tradiția zonei, iar majoritatea din asta trăiește. Oamenii muncesc încă din zorii zilei pentru a-și proteja și extinde afacerea cu legume. Gheorghe Mușuroi nu face excepție de la regulă și este deja un legumicultor respectat și experimentat. La cei 50 de ani împliniți, face agricultură încă din 1989 – adică de aproape trei decenii. Are o afacere de familie cu solare, care a fost transmisă din tată în fiu de-a lungul a generații. La acest moment deține aproximativ o sută de ari de spații protejate în care cultivă în principal tomate dar și ardei, vinete și varză. În ultimii ani, cu fonduri europene, legumicultorul a reușit să își modernizeze vechile solare din spatele casei și din câmp.

    Mergem pe culturi de tomate. Avem o suprafață de 50 de ari acoperită, deci cu solare și mai avem și în câmp tot așa în jur de de 50 de ari în care punem vânătă, varză, celelalte culturi. Plantăm în jur de de 20.000 de fire de tomate. E o afacere de familie. Asta avem în zonă, altceva nu avem. Nu mai avem alte preocupări. Din asta ne câștigăm existența”, ne-a spus producătorul de legume.

    În această perioadă, grija lui se îndreaptă către răsaduri, plăntuțele din care va obține recolta de legume din acest an: ”De vreo doi ani de zile, am făcut modernizare. Am făcut un proiect din ăsta european și acum avem numai tronsoane. Am făcut modernizare și încercăm să ne modernizăm pe parcurs. Înainte erau solare mult mai joase, acum s-au făcut undeva la 3-4 metri înălțime, o lățime după suprafață, de 10 metri, pentru aerisire, pentru mai multe lucruri. Avem centrale mai mici, pentru răsaduri, dar și centrale mai mari, în spațiile unde plantăm și unde se suflă aer cald cu niște ventilatoare, pentru protecție, să nu înghețe plantele. În solar trebuie să fie undeva la 15-20 de grade Celsius iar în sol, când plantăm, undeva la 10, peste 10 grade Celsius, ca să se poată dezvolta planta, rădăcina.

    Legumicultorul din Izbiceni declară cu zâmbetul pe buze și cu mândrie că folosește produsele AECTRA deja de doi ani, că nu are de gând să renunțe la ele după ce i-au sporit producția de legume. Cel mai mult a fost impresionat de BLACKJAK, produsul care nu numai că i-a afânat solul îndeajuns încât planta să absoarbă substanțele necesare dezvoltării, însă i-a protejat și legumele de gerul năpraznic de la începutul lui martie.

    De la AECTRA, acum la răsaduri, am folosit BLACKJAK, pentru o rădăcină mai bună, și TERRA-SORB Radicular. După ce plantăm folosim iar BLACKJAK pentru afânarea solului și să se hrănească mai bine planta. La 10 zile după ce se prinde bine, folosim ATONIK cu MILLERPLEX pentru flori. Cel mai des acum la început folosim BLACKJAK pentru rădăcină și pentru pornirea mai rapidă a plantei după transplantare în solarele mari. După plantare, produsul afânează solul, pentru a deveni o plantă mai viguroasă, se mărește rădăcina ca să poată absorbi toate mâncărurile din sol. La vreo 10 zile după plantare, când e planta e prinsă, venim cu MILLERPLEX pentru flori, să se înmulțească florile și să fie o timpurietate mai bună”, explică producătorul de legume de la Izbiceni ce produse folosește de la compania AECTRA.

    Din primul an în care a început să folosească BLACKJAK, legumicultorul Gheorghe Mușuroi și-a dat seama că produsul de la AECTRA îl scutește de fertilizarea cu chimicale: ”E foarte important solul, pentru că dacă planta nu are mâncărică, nu are cu ce să se hrănească. Mâncărică îi dăm! Venim cu un gunoi de grajd sau cu ce mai avem, dar pentru rădăcină, folosim BLACKJAK

    Marele avantaj și scopul pentru care legumicultorul folosește produsele AECTRA: producția ridicată.
    Anul trecut când am început să folosim produsele AECTRA, reprezentantul de zonă ni le-a prezentat, am încercat și am fost foarte mulțumit de ele. Le-am folosit și în toamnă la gogoșari, au avut un luciu foarte bun, deci am fost foarte mulțumit. Folosind produsele AECTRA, anul trecut am realizat că am avut o producție mai mare cu o tonă la tomate, cu două tone mai mare la gogoșar, vânătă, față de anii trecuți când foloseam îngrășăminte chimice”, vorbește Gheorghe Mușuroi despre creșterea de producție din solarele sale.

    Gama de produse de la AECTRA s-a dovedit utilă mai ales în condițiile grele ale acestui an, când startul culturilor de legume a fost afectat de zăpada de martie și de temperaturile foarte scăzute raportate în Izbiceni.

    După o săptămână de zăpadă, ger și cu ce ne-am confruntat, am folosit BLACKJAK pentru stres la plante și după cum se vede, răsadul este tocmai bun de plantat acum, este o plantă viguroasă, și am scăpat de necazurile care au fost săptămâna trecută”, ne-a declarat legumicultorul din Izbiceni.

    Pe lângă calitatea produselor și rezultatele obținute, producătorul de legume mai are un motiv în plus să colaboreze cu compania AECTRA: echipa de specialiști zonali care sunt mereu alături de fermieri. Despre relația strânsă cu legumicultorii precum Gheorghe Mușuroi ne-a vorbit chiar directorul de vânzări AECTRA pe partea de horticultură, Lucian Cojoacă.

    Cu Nea Gigi am început să colaborăm anul trecut datorită faptului că îl cunoaște foarte bine pe reprezentantul de zonă. Am venit aici, am văzut ce probleme avea în anul respectiv, i-am recomandat să folosească la plantare BLACKJAK prin picurare, o doză de 5 litri la hectar și să revină ulterior la fiecare 25-30 de zile. Totodată, i-am recomandat și MILLERPLEX pentru că dânsul merge pe un ciclu foarte scurt, lasă undeva la 2-3 influorescențe, ceea ce reduce numărul de fructe apărute. MILLERPLEX îl ajută să sporească numărul de flori în inflorescențele respective și să lege mult mai ușor”, ne-a vorbit reprezentantul AECTRA despre relația cu legumicultorul.

    De precizat că Lucian Cojoacă și colegii săi nu fac recomandările ”după ureche”, ci au studii în domeniu, venind cu soluții adecvate pentru fiecare problemă.

    Domnul Mușuroi a fost mulțumit, a ținut cont de recomandările noastre, atât ale mele cât și ale colegului meu de pe zonă, la fel și el fiind inginer horticol. Suntem de meserie, am studiat, am învățat, avem o experiență, eu personal de peste 12 ani lucrez în acest domeniu”, ne-a explicat Lucian Cojoacă, nu înainte de a-l felicita pe legumicultorul Gheorghe Mușuroi pentru producția obținută.

    CE ESTE BLACKJAK® ȘI CUM SE APLICĂ

    Produsul Blackjak® este o suspensie concentrată de acizi humici obținută din cea mai pura sursă de Leonardită, care ajută solul să-și refacă, în mod natural, conținutul de humus. În plus, produsul contribuie la refacerea structurii solului, mărind aerarea acestuia și stimulează activitatea microorganismelor benefice. Blackjak® este un produs 100% natural (certificat pentru agricultură ecologică), fiind obținut numai din materii prime de origine organică. Metoda folosită la fabricație nu este extracția chimică, ca la celelalte produse, ci suspensia lichidă, Blackjak® fiind singurul produs care conține toate principiile active ale humusului. Astfel, produsul poate fi aplicat în siguranță și la culturile ecologice. În legumicultură, Blackjak® poate fi aplicat în doză de 5 L/ha, la pregătirea solului (3-5 zile înainte de transplantare) sau prin picurare, după plantarea răsadurilor și în perioada de creștere vegetativă.

    Acest articol face parte din cadrul campaniei Tehnologiile profitului, desfășurată de compania AECTRA în parteneriat cu Agrointeligența – www.agrointel.ro.


    Te-ar mai putea interesa

    Vasile Crapciu, crescător de vaci: Vânzările la lapte s-au prăbușit. Ne-au invadat supermarketurile Rubin Mihalca s-a întors din Noua Zeelandă pentru a-și face fermă de vaci acasă, la Borlești Tânărul Constantin Ștogrincă se pregătește să ducă mai departe ferma de 1.100 ha a familiei

    Ultimele știri

    România – primul loc în UE anul trecut la suprafața cultivată cu porumb și floarea-soarelui Rezultate solide pentru Agricover în 2023 și peste 10.000 de fermieri în portofoliu O dronă militară a căzut în zona fermei Filipoiu din Insula Mare a Brăilei – primele imagini