• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Fermierii, în contact cu ANAF. Întâlniri lunare în toată țara pe diverse teme fiscale!

    Roxana Dobre -

    Anunț pentru fermieri! Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) vine în sprijinul producătorilor agricoli și organizează săptămânal, pe pagina de Facebook a instituţiei, o sesiune de asistenţă şi îndrumare online, prin care contribuabilii pot obţine informaţii despre obligaţiile fiscale ce le revin.

    Totuşi, aceasta nu este singura modalitate prin care persoanele interesate pot obţine asistenţă de specialitate, în condiţiile în care Fiscul organizează lunar întâlniri cu contribuabilii, la sediile instituţiei din toată ţara. Astfel, în august sunt stabilite nu mai puţin de 99 de astfel de sesiuni. Suplimentar, există şi un număr unic naţional la care persoanele fizice ori juridice pot solicita clarificări.

    Indiferent de natura activităţii lor, contribuabilii au posibilitatea de a primi îndrumare şi asistenţă privind aplicarea legislaţiei fiscale din partea ANAF. Astfel, aceştia pot obţine telefonic informaţii despre obligaţiile fiscale ce le revin, spre exemplu taxele şi impozitele datorate, apelând numărul unic la nivel naţional 031.403.91.60, de luni până joi, între08:30-17:00, și vineri, între 08:30 şi 14:30. De altfel, din octombrie anul trecut, acesta este singurul număr la care persoanele interesate pot suna pentru a primi informatii fiscale şi îndrumare în ceea ce priveşte taxele şi impozitele, în condiţiile în care numerele de telefon ale administraţiilor financiare la nivel judeţean au fost desfiinţate.

    Totodată, asistenţa de specialitate poate fi obţinută şi online, prin intermediul a două modalităţi. Concret, prima dintre acestea face referire la sesiunile săptămânale de asistenţă online pe care ANAF le organizează, din mai anul trecut, pe pagina de Facebook a instituţiei, acolo unde specialiştii de la Direcţia Generală de Servicii pentru Contribuabili a Fiscului răspund întrebărilor pe o anumită temă, anunţată în prealabil.

    Este important de precizat că, indiferent de metoda de comunicare aleasă, cererile de informaţii ale contribuabililor trebuie să includă, în mod obligatoriu, următoarele date de identificare:

    -Numele şi prenumele (în cazul persoanelor fizice) sau denumirea societăţii, domiciliul fiscal;

    -Codul de identificare fiscală;

    -Semnătura contribuabilului, persoană fizică, sau a reprezentantului legal în cazul societăţilor comerciale.

    Atenție! Sesiunile de asistenţă online pentru contribuabili se desfăşoară în fiecare zi de miercuri, pe pagina de Facebook a Fiscului.

    Nu în ultimul rând, prin intermediul unui comunicat de presă recent, ANAF a anunţat că organizează lunar, în toată ţara, sesiuni de asistenţă pe diverse teme. Astfel, în luna august sunt programate nu mai puţin de 99 de astfel de întâlniri, iar contribuabilii ce doresc să participe trebuie să se înregistreze prealabil, prin completarea unui formular. Un aspect important de precizat este acela că participarea la aceste sesiuni este gratuită.

    Informaţii suplimentare despre temele dezbătute, modalitatea de înscriere sau locurile în care au loc întâlnirile organizate de Fisc în vederea îndrumării contribuabililor cu privire la obligaţiile fiscale sunt disponibile aici

    ANAF este obligat prin lege să vă ajute. Cum puteți beneficia de asistență? 

    Procedura privind îndrumarea și asistența contribuabililor de către organele fiscale a fost aprobată prin Ordinul ANAF nr. 1338/2008.

    Actul normativ menționat stabilește că, prin cererile lor de asistență, contribuabilii pot solicita asistență autorităților fiscale în ceea ce privește impozitele, taxele, contribuțiile sociale și alte venituri bugetare administrate de ANAF.

    Totuși, potrivit prevederilor, există anumite informații pe care ANAF nu este obligată să le ofere, și anume:

    -Informații solicitate în perioada în care contribuabilul este supus inspecției fiscale și în legătură cu aceasta;

    -Informații în legătură cu soluționarea unor problematici care fac obiectul unorcontestatii formulate împotriva actelor administrative fiscale;

    -Informații prin care se sugerează sau se prezintă modalități de optimizare a sarcinii fiscale;

    -Informații care nu intră în sfera de competență a ANAF;

    -Informații care contravin principiului secretului fiscal;

    -Informații în legătură cu reclamațiile privind încălcarea prevederilor codurilor de conduită de către personalul angajat în cadrul unităților fiscale;

    -Informațiile de interes public solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;

    -Alte informații a căror furnizare este interzisă, conform legislației în vigoare.

    Sursă selectivă: Avocatnet.ro


    Te-ar mai putea interesa

    Abatorul familiei Gagea exportă carne de oaie în 13 țări: ”Vrem să producem Nuggets de miel” Comunele din România unde fermierii primesc subvenții APIA în plus la hectar Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA