• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Directivă a UE: Produsele ”de dietă” dispar de pe piață

    agrointeligenta.ro -

    Un Regulament European care va intra în vigoare peste trei ani va desfiinţa conceptul de „mâncare dietetică”. De asemenea, legislaţia actuală referitoare la acest tip de produse alimentare va fi abrogată, urmând să fie înlocuită cu noi legi-cadru.

    De la mijlocul anului 2016, producătorii europeni nu vor mai putea utiliza sintagma „produse dietetice” pentru a-şi promova produsele, ca urmare a intrării în vigoare a unui Regulament European. „Regulamentul va abroga conceptul de „mâncare dietetica” şi legislaţia actuală care creează cadrul pentru aceste produse (Directiva 2009-39-CE)”, explică un comunicat al Comisiei Europene.

    În schimb, vor apărea noi reglementări referitoare la o serie de produse alimentare destinate anumitor categorii de persoane. Este vorba despre produsele alimentare pentru sugari şi copii (lapte praf formulă, alimente pe bază de cereale procesate şi alte produse pentru bebeluşi), produsele destinate persoanelor cu diverse afecţiuni medicale şi produsele care înlocuiesc complet alimentaţia obişnuită cu scopul scăderii în greutate (aşa numitele diete cu puţine calorii). Comisia va creea , totodată, o listă cu anumite substanţe (vitamine, minerale, amino-acizi etc) care pot fi folosite ca ingrediente pentru produsele menţionate anterior. „Această listă, care va fi valabilă pentru statele UE, va fi o combinaţie a trei liste incluse deja în diferite acte normative ce reglementează alimentele dietetice. Regulamentul prevede, de asemenea, posibilitatea de a modifica această listă prin derogări” mai explică oficialii Comisiei Europene.

    De ce dispar „produsele dietetice”

    Comisia explică şi motivul pentru care a considerat necesară excluderea sintagmei „produse dietetice” de pe ambalajele produselor. „A fost necesar să abrogăm acest concept pentru a reduce incertitudinile legale în ceea ce priveşte clasificarea produselor, pentru a elimina ambiguităţile legislative actuale şi pentru a limita posibilitatea companiilor de a respecta doar acele fragmente din legislaţie care le convin”, se arată într-un document al CE.

    getty_rf_photo_of_man_reading_milk_carton

    De altfel, specialiştii CE susţin că, datorită varietăţii prea mari de produse alimentare special create pentru anumite categorii de consumatori, conceptul de „mâncare dietetică”nu mai corespunde realităţii din piaţă. „O largă varietate de alimente existente pe piaţă la ora actuală targetează nevoile nutriţionale specifice ale unor grupuri de persoane, chiar dacă nu sunt neapărat produse dietetice. Acest lucru creează probleme consumatorilor, companiilor producătoare şi autorităţilor care nu mai pot distinge între „produsele dietetice” şi cele obişnuite”, explică Comisia Europeană dând exemplul cerealelor cu adaos de vitamina B pentru copii.

    Mai mult, legat de această dificultate în a diferenţia cele două categorii de produse, au apărut şi probleme referitoare la normele pe care trebuie să le respecte fiecare. Spre exemplu, legislaţia referitoare la produsele alimentare dietetice îi obligă pe producători să ofere pe etichete informaţii despre utilitatea produsului şi categoria de persoane căreia se adresează (produs fără gluten pentru persoanele care suferă de boala celiacă). Or, în unele cazuri, aceste mesaje pot fi similare unor îndemnuri la un consum sănătos de alimente.

    Ce se va întâmpla până în 2016

    Până la finalizarea noului Regulament, legislaţia actuală va continua să îşi producă efectele. În următorii doi ani Comisia va adopta norme specifice pentru diferitele categorii de produse care vor intra sub incidenţa Regulamentului prin diverse derogări.

    Sursa: economica.net


    Te-ar mai putea interesa

    Ordin MADR: Terenurile care sunt scoase de la subvenția APIA O fermă de 1.360 de hectare a fost scoasă la vânzare cu 20 de milioane de euro Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri!

    Ultimele știri

    Fermierii au de unde alege. Peste zece hibrizi de porumb sunt în oferta Rodbun și Fertillia Liviu Dobre, director general Agricover Holding: ”Ne place energia tinerilor care participă la programul Tineri Lideri pentru Agricultură” Fermierul Nicolaie Apopi a închis campania. Campania agricolă de toamnă