Strategia Lactag: Brânzeturi de acasă pentru românii care muncesc în Spania
agrointeligenta.ro -Producătorul de lactate Lactag Piteşti atacă piaţa Spaniei cu toate produsele din portofoliu. Se adresează comunităţilor de români şi distribuie prin magazinele unui român.
Producătorul argeşean de lactate Lactag, deţinut de oamenii de afaceri Iriza Robert şi Asan-Mic Adrean, a început din luna februarie a acestui an să îşi vândă produsele în Spania, vizând cu precădere comunităţile de români. Producătorul vrea astfel să crească baza de clienţi, în contextul în care piaţa locală este destul de aglomerată, concurenţa venind cu precădere din partea unor multinaţionale. Ţinta este ca anul acesta 5% din cifra de afaceri a companiei să fie generată în urma comerţului intracomunitar. „Odată cu preluarea companiei de către noii acţionari (a fost preluată prin tranyacţii pe piaţa de capital în vara anului trecut n.red) s-a stabilit că o direcţie de dezvoltare va fi aceea de a face comerţ intracomunitar în ţări cu comunităţi de români. Am contactat şi distribuitori din Italia, dar încă anu am avut niciun feedback. Pentru Spania însă, primele transporturi au plecat în luna februarie”, au declarat pentru economica.net oficialii Lactag.
Lactag vinde în Spania sub brand propriu toate produsele din portofoliu, distribuţia făcându-se în special în lanţurile de magazine cu specific românesc. „Până acum lucrăm cu două companii din Spania. Firmele care cumpără de la noi au şi magazinele lor, dar vindem şi în reţeaua de distribuţie, astfel că produsele ajung în toată Spania”, au mai declarat oficialii companiei. Potrivit acestuia, vânzările din Spania cresc lunar în medie cu 20%. „Vânzările nu sunt foarte mari având în vedere că suntem la început, dar trendul este foarte bun. Brandul Lactag nu era cunoscut în Spania, dar produsele au fost acceptate rapid de piaţă foarte bine. Calitatea ne-a ajutat mai mult decât brandul”, au explicat oficialii companiei, care caută şi alte pieţe europene unde îşi pot desface produsele.
De altfel, oportunitatea de afaceri a fost sesizată şi de gigantul francez Carrefour. Divizia din Italia a retailerului este în discuţii cu Carrefour România pentru a putea aduce în magazinele sale, sub marcă proprie, produse fabricate în ţara noastră. Detalii, aici.
Compania a raportat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 19,6 milioane de lei, cu 25% mai mult decât în anul anterior şi un profit de peste 407 mii de lei.
Sursa: economica.net