MEDIA FAIR – primul eveniment cu echipele reunite BAYER-MONSANTO ROMÂNIA!
Ramona Dascălu -Cea de-a treia ediție Media Fair, eveniment organizat de către Bayer pentru a prezenta presei noutățile companiei, a avut astăzi, miercuri – 21 noiembrie, la București, marcând totodată prima ocazie în managerii Bayer și Monsanto România au venit în fața jurnaliștilor ca reprezentanți ai unei echipe unite în colaborarea cu fermierii români.
Evenimentul Media Fair reprezintă un concept interactiv, menit să abordeze transparent cele mai importante subiecte de pe agenda agriculturii moderne: viața unei semințe de la producere la recoltare, ce înseamnă siguranța alimentară, ce mituri înconjoară cea mai studiată și controversată substanță folosită în protecția plantelor, cât de importantă este agricultura digitală şi cum putem asigura alimente suficiente şi de înaltă calitate, pentru o populaţie globală aflată în continuă creştere. Miza discuţiei? Un răspuns adecvat şi sustenabil la cea mai mare provocare de până acum: necesarul de hrană pentru 10 miliarde de oameni, până în 2050.
După achiziția Monsanto de către Bayer în acest an, tranzacție formalizată la nivel global în luna iunie, în cele mai multe țări, inclusiv în România, echipele celor două companii au demarat o colaborare strânsă în sprijinul fermierilor, fără însă a exista încă o fuziune organizatorică.
”Agricultura are potențialul și responsabilitatea de a face față uneia dintre cele mai formidabile provocări ale viitorului: furnizarea de alimente sigure și nutritive către 10 miliarde de oameni până în 2050. Ar putea părea o perioadă lună acești 30 de ani, dar până atunci sunt doar 30 de recolte și România joacă un rol deosebit, un rol extraordinar în acest context. România este a șasea mai mare putere din Europa în agricultură, va fi a cincea după Brexit, dar cu randamente care sunt cu 30 până la 50% mai mici decât media Uniunii Europene. Este una dintre puținele țări din zona temperată care și-ar putea dubla producția în agricultură. Vom reuși însă dacă ne vom ocupa cu succes de două provocări: prima provocare este aceea de a inova pentru a ajuta fermierii să producă mai mult cu mai puțin, mai mult pentru că trebuie să creștem producția de alimente cu 50%, cu mai puțin deoarece agricultura este intensivă din punct de vedere al resurselor apă, îngrășământ și pentru că în fiecare pierdem 12 milioane de teren agricol din cauza eroziunii și urbanizare. Acesta este echivalentul pierderii în fiecare an 100% a terenurilor agricole din România”, a vorbit în deschiderea evenimentului Media Fair Pascal Cassecuelle, directorul Bayer România şi şeful diviziei Crop Science pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
La nivel global, Bayer a devenit cea mai importantă forță din agribusiness, iar în România, după achiziția companiei Monsanto, Bayer raportează vânzări de aproape 300 de milioane de euro, peste 350 de angajați și cea mai mare stație de procesare a semințelor din Europa, la Sinești.
”Achiziția este completă, dar acest lucru nu înseamnă că în fiecare țară din lume suntem acum o singură entitate. Suntem parteneri în această fuziune. Este un proces ce va necesita timp atât pentru partenerii noștri fermieri, cât și pentru partenerii noștri distribuitori, ei vor continua să lucreze cu contactele pe care le au deja la Bayer, respectiv Dekalb până cel puțin în toamna anului 2019”, a declarat Pascal Cassecuelle, directorul Bayer România.
Media Fair-ul de la București a fost o dovadă a colaborării dintre cele două echipe – cea de la Bayer și cea de la Monsanto. ”Ambele companii au pus mereu accent pe fermieri, pe colaborarea cu fermierii, și vom continua să facem acest lucru în continuare. Este extrem de important pentru noi să acordăm timpul cuvenit dialogului cu fermierii, construirii de relații, și comunicării pentru a explica în mod transparent ce facem, în ce credem și de ce știința, cercetarea, este importantă și benefică”, a mai precizat Cassecuelle.
La rândul său, Octavian Chihaia, directorul Monsanto România și Climate Activation Lead pentru Europa în cadrul Bayer, a vorbit despre importanța acestei fuziuni pentru fermieri. ”Ne păstrăm același focus, nu ne schimbăm obiectul activității – fermierul rămâne principala noastră preocupare. Cred eu că această unire cu Bayer va fi mult mai benefică în sensul în care vom fi capabili să aducem soluții mai aplicate, mai individualizate, bazate pe particularitățile din fermă, soluții care să permită fermierilor accesul la produse de calitate având în vedere istoricul celor două companii. Vorbim despre cel mai mare buget de R&D din agricultură, vorbim despre produse deja cunoscute de fermieri, de produse atât pe partea de semințe, cât și pe partea de protecție a plantelor. Se urmărește foarte mult accesul și individualizarea pachetelor în funcție de specificul fermei astfel încât să fim mult mai aplicați și mai ancorați în realitatea terenului respectiv”, a explicat Octavian Chihaia.
Pasul următor în această fuziune a fost anunțat de către Pascal Cassecuelle pentru finele acestui an: ”Următoarea fază va fi numirea unui manager de țară pentru divizia CropScience. Estimăm că acest lucru se întâmpla către finele acestui an, iar apoi noua persoană numită va forma echipa organizațională de care este nevoie pentru a continua colaborarea cu fermierii români”.
Așa cum era de așteptat, achiziția Monsanto de către Bayer va aduce și schimbări în organigrama celor două companii foarte puternice în agribusiness-ul românesc. Vestea bună și ceea ce contează pentru fermieri este faptul că produsele pe care ei se bazează în fermă vor rămâne la fel de accesibile ca și până acum. ”Ce este important pentru clienții noștri, pentru fermieri este că brandurile pe care le iubesc și în care au încredere, branduri precum Dekalb, RoundUp sau Seminis vor continua să fie disponibile pentru ei”, a subliniat Pascal Cassecuelle, arătând că renunțarea la brandul Monsanto este o practică obișnuită în politicile Bayer. Astfel, compania a realizat mai multe achiziții și de fiecare dată s-a renunțat la numele brandului, oferindu-se mereu prioritate brandului Bayer.
”În România, compania Monsanto include un mare volum de competență și vrem să ne asigurăm că atunci când combinăm aceste competențe vom deveni mai puternici împreună decât separat. Scopul nostru nu este de a aduce mai multă tehnologie, ci de a aduce mai multe soluții fermierilor, de a combina soluțiile pe care deja le avem – pe partea de semințe, de tehnologie de protecție a plantelor, cu instrumentele de care dispunem, pe partea de agricultură digitală. (…) Unele poziții vor dispărea, unele poziții vor fi create și marea parte a pozițiilor vor fi menținute pe o prioadă de 10 ani de acum încolo”, a mai precizat șeful Bayer România, confirmând totodată că vor exista schimbări la nivelul echipelor, a organigramelor corporate.
Deloc de neglijat, ceea ce am remarcat la noua echipă Bayer – noi așa am decis să o numim, este transparența și deschiderea către publicul larg, către cei care nu activează direct în agricultură dar care beneficiază, la fel ca noi toți, de altfel, de rodul muncii fermierilor. Și pentru că vorbim despre o companie cu o viziune pe termen mediu și lung, fiecare decizie are la bază o documentare și studii concrete ce au în vedere în primul rând oamenii, percepțiile și nevoile lor. ”Un studiu recent realizat de Bayer arată că majoritatea respondenților sunt gata să-i priveze pe agricultori de instrumentele de care au nevoie pentru a hrăni lumea, fie că sunt pesticide, metode moderne de ameliorare a plantelor sau chiar digitalizarea agriculturii. Menținerea licenței noaste de operare înseamnă implicarea transparentă într-un dialog cu toate componentele societății. Acesta este modul în care divizia de CropScience și-a definit scopul. Construim viitorul agriculturii pentru agricultori, dar și pentru consumatori. De asemena, este motivul principal pentru care am construit împreună agenda întâlnirii de astăzi”, a arătat Pascal Cassecuelle. Cât despre noutățile pentru fermierii români anunțate în cadrul acestei noi ediții de Media Fair, promitem să revenim cu aceste informații într-un articol viitor.