Ştiri agricoleTractoare și combine

Obținerea carnetului pentru condus tractoare: schimbări în 2019

Obținerea permisului pentru conducerea tractoarelor va suferi modificări în perioada următoare potrivit unui proiect de lege aflat în dezbatere publică pe pagina Ministerului Transporturilor. Conform textului citat, se vrea schimbarea evaluărilor psihologice pentru obținerea permisului. Noile măsuri sunt anunțate să fie adoptate și să intre în vigoare anul viitor, în 2019.

Oficialii susţin că nu există reglementări specifice privind stabilirea condiţiilor pe care au obligaţia să le îndeplinească furnizorii de servicii pentru a efectua evaluarea psihologică a persoanelor, în vederea obţinerii permisului de conducere pentru autovehicule, tractoare agricole sau forestiere şi tramvaie. Mai exact, firmele sau cabinetele individuale, medicii care acordă aceste avize vor fi reevaluaţi după alte criterii, iar şoferii examinaţi vor trece prin alte probe pentru a obţine acest aviz psihologic.

Potrivit proiectului, “obiectivele definirii acestor reglementări sunt date de necesitatea creşterii calităţii examinării psihologice a personalului din siguranţa transporturilor şi depistarea precoce a afecţiunilor psihologice incompatibile cu funcţiile pentru conducerea de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere şi tramvaie”.

Stabilirea condiţiilor de efectuare a evaluării psihologice a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere pentru autovehicule, tractoare agricole sau forestiere şi tramvaie, denumit în continuare permis de conducere:

“Art. 1. – (1) În contextul prezentelor norme, evaluarea psihologică specifică obţinerii permisului de conducere defineşte demersul de cunoaştere, prin mijloace de investigare adecvate, realizat de către un psiholog cu drept de liberă practică în specialitatea psihologia transporturilor, denumit în continuare psiholog, cu scopul identificării factorilor psihologici specifici activităţii de conducere a autovehiculelor şi tramvaielor, relevanţi pentru obţinerea sau prelungirea permisului de conducere, inclusiv pentru intervenţiile psihologice.

(2) Consilierea psihologică specifică obţinerii permisului de conducere reprezintă intervenţia specializată, realizată de către un psiholog cu drept de liberă practică specializat în consilierea psihologică specifică siguranţei rutiere care este atestat şi în specialitatea psihologia transporturilor, cu scopul de a controla factorii psihologici critici identificaţi, relevanţi în siguranţa rutieră.

Sursa: www.capital.ro


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!


5 comentarii

  1. Numai aici controale psihologice amanuntite!?, la parlamentari, ar trebui in fiecare dimineață când intră in sala de ședință și pusă și fiola că poate atuncia ar mai lua decizii corectepentru popor.

  2. Nu este corect ca unul fară permis să circule pe drumurile publice , să nu mai vorbim de faptul că circulă sub influiența băuturilor aloolice. Șoselele sunt foarte aglomerate dar când mai vin și utilajele agricole încurcă circulația . Utilajele ies de pe câmp pline de noroi cu toate că au echipamentele necesare să le spele dar nu o fac și scot noroiul în șosea. Noaptea circulă fără sisteme de iluminat periclitând siguranța celorlalți. În concluzie ori li se fac drumuri adiacente pe care să circule ori se pun la punct cu toate elementele de siguranță mă refer in special la oameni profesioniști care să conducă aceste utilaje pe șosele. Să vă amintesc că sunt utilaje și în special combine care parcurg sute de km să ajungă la diferite lucrări de prestări servicii în urma cărora cineva încasează mii de euro.

    1. Pentru faza cu noroiul nu pot fi acuzati fermierii . Drumurile agricole sunt proprietatea primariilor si ar trebui sa fie pietruite pe cel putin 25 de metrii pana la intrarea in drumurile asfaltate .

  3. Cand se circula pe ogor pot sa mearga cine vrea la volanul tractorului sau a combinei dar cand se circula pe drumuri publice alta e problema. Orice utilaj tractor sau agregat plus conducatorul acestora sa se supuna legii. Normal ar fi tractorul sa aiba ITP&+RCA iar conducatorul permis categoria C+E. Se pune in pericol ceilalti participanti la trafic iar daca nu se doreste nu au ce cauta pe drumuri publice decat pe platforme.

  4. Tractoarele de azi nu mai sunt U650 .Ar trebui sa se dea acelasi examen ca la C+E cu posibilitatea de obtinere a permisului la 18 ani dar sa nu poti lucra pe un camion pana la 21 ani . Dupa 21 ani , conducatorul sa isi obtina atestatul de transport marfuri sau persoane si atunci poate conduce un camion cu acelasi permis de conducere . Sunt judete unde , in acest moment , nu se poate obtine permis de TR pentru ca nu sunt tractoare omologate pentru examen . Daca se trece direct la C+E cu derogarea de la 18 ani , atunci problema este rezolvata . Asta este parerea mea

Scrie un comentariu