• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Sucul din merele livezilor Zeletin și-a găsit drumul până pe rafturile mall-urilor bucureștene

    agrointeligenta.ro -

    Familia Bocănescu din comuna Posești, Prahova a investit în 2010 o mică avere pentru a reînvia renumitele livezi Zeletin. Sucul obținut din merele ionatane este acum la mare căutare și a ajuns să fie comercializat nu doar în magazinele bio din județ, dar și într-un mall din București.

    Au început în 1992 cu mezeluri și prelucrarea cărnii, dar, din 2010, familia Bocănescu și firma Domidene Com SRL au decis să investească circa 60.000 de euro și într-o livadă renumită în zona județului Prahova. Pe 40 de hectare, din care 30 de hectare cu meri, 10 cu peri și încă 10 cu pruni, investitorii din Posești au pus bazele unei afeceri cu sucuri naturale.  Lesne de înțeles, vara, afacerea e în toi.

    ”Merii sunt destul de bătrâni. Mulți au și 50 de ani și sunt toți ionatani. Nu am accesat fonduri europene, dar așteptăm cu interes reconversia pomicolă anunțată pentru anul viitor. Cu siguranță multe livezi de tradiție au pomi îmbătrâniți, iar soiurile românești trebuie păstrate”, a declarat Mihai Bocănescu pentru agrointel.ro.

    suc de mere in raft

    Magazinele naturiste, cel mai bun client

    Cu o producție anuală de 60.000 de litri de suc natural fără conservanți, firma a pus la punct și un sistem de plasare a produsului pe piața locală, dar și pe cea națională. ”Cea mai mare cantitate o livrăm magazinelor de produse bio din județul Prahova și, recent, am intrat și pe piața bucureșteană. Sucurile noastre se vând și într-un mall din Capitală”, ne-a mai spus prahoveanul.

    O mare parte din promovarea produsului se face pe internet, prin intermediul unei pagini de Facebook. Firma nu are încă un site și spune că, având mai multe ramuri de activitate, speră să realizeze până în toamnă și un portal dedicat sucurilor de fructe.

    Primii ani au fost păguboși

    Chiar dacă acum afacerea face pași mari spre profit, nu așa au stat lucrurile în primii doi ani, când merele și sucul au rămas nevândute. ”Nu ne-am așteptat la o recoltă așa de bogată și nu eram pregătiți să vindem așa de mult. Am rămas cu o mare parte din recoltă, dar anul acesta, după ce am investit un pic mai mult în ambalajul sucurilor, ne merge mai bine”, mai spun reprezentanții Domidene SRL.

    Spre deosebire de alte sucuri de pe piață, ambalare sucului din livezile Zeletin se face în sticle de un litru din sticlă.  ”Practic, ambalarea se regăsește în jumătate din prețul de vânzarea en-gros a sucului. Fără sticle, însă, produsul nu mai respectă regulile produselor naturale. De anul acesta am îmbunătățit și calitate dopurilor, așa că avem clienți mulțumiți”, mai spune Mihai Bocănescu.

    suc mere


    Te-ar mai putea interesa

    Încrețirea sau răsucirea frunzelor la ardei. Cauze, remedii Județul unde jumătate din suprafața semănată cu grâu este deja calamitată de secetă Guvernul a majorat bugetul APIA. Când ar intra în conturi subvenția de 100 euro

    Ultimele știri

    Prețul mieilor după Paști. Oierii mizează pe cererea venită pentru export Înghețată din lapte de porc – inovația unui fermier olandez Fasolea, cea mai nouă cultură în ferma familiei Gheorghiță. De la 2 hectare, la 100 de hectare