• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cum au ajuns legumele crescute de fermierii din Poiana Mare pe rafturile Metro

    agrointeligenta.ro -

    Una dintre cele mai importante regiuni legumicole ale ţării, Poiana Mare – Calafat, începe să redevină ceea ce a fost altădată. Nu cu sprijinul autorităţilor locale, ci cu ajutorul unui retailer german.

    Metro Cash&Carry a investit deja aproape jumătate de milion de euro în zonă. Până la contractele cu Metro, legumicultorii din Poiana Mare livrau pe piaţă cantităţi de aproximativ 700 de tone de legume pe an.

    „Poiana Mare era cea mai importantă şi mai cunoscută regiune legumicolă a ţării. Principala sursă de venit a locuitorilor o reprezintă, în continuare, legumicultura. Aşadar, am identificat aici o zonă cu potenţial evident“, susţin reprezentanţii Metro.

    În 2012, primul an de derulare efectivă a proiectului, au intrat în program 200 de fermieri, care au devenit furnizori de roşii, ardei gras, capia, gogoşari, castraveţi şi vinete. Proiectul continuă şi dîn acest an, sortimentul de produse urmând să fie adaptat cerinţelor clienţilor, dar şi posibilităţilor de producţie ale agricultorilor. Anterior, în 2011, când a fost lansat proiectul-pilot, au fost livrate circa 200 de tone. Reuşita proiectului i-a făcut însă pe oficialii Metro să ia în calcul şi alte zone, dar şi intrarea pe segmentul fructelor. De altfel, între timp, oferta a fost mărită şi cu verdeţuri sau
    pepeni de Dăbuleni.

    „Când am dat drumul la proiect, am cerut şi altora să vină, dar n-a venit nimeni. După ce au văzut rezultatele, şi mai ales că ne-am respectat promisiunile, au venit mulţi“, spun oficialii de la Metro.

    Consultanță gratuită

    Metro a angajat un agronom pentru fermierii din Poiana Mare, care le acordă consultanţă gratuită. Retailerul furnizează agricultorilor seminţe pentru răsaduri şi le spune cum să le cultive, asigurând asistenţă de specialitate pe tot parcursul procesului de producţie. De asemenea, este special amenajat şi un centru de colectare, produsele fiind distribuite în reţeaua proprie.

    „Am constatat că producătorii se confruntă, în primul rând, cu o lipsă de pregătire de specialitate. Însă poate unele dintre cele mai apăsătoare probleme ale acestora sunt procesul de distribuţie – extrem de greoi, lipsa unui spaţiu de colectare, lipsa unor asociaţii care ar reprezenta mai departe în fata autorităţilor interesele agricultorilor“, afirmă reprezentanţii Metro.

    Aceştia susţin că ideea programului a plecat de la analiza nevoilor atât ale producătorilor, cât şi ale clienţilor, în contextul în care s-a mărit cererea de produse locale autentice, în special în ceea ce
    priveşte legumele şi fructele româneşti, care, din păcate, au devenit o raritate atât în rafturile
    retailerilor, cât şi în pieţe.

    Articolul a fost publicat în editia din luna iunie a revistei Agrointel.


    Te-ar mai putea interesa

    Liliana Piron explică cum se va aplica degresivitatea la subvențiile APIA: ”Tot ce depășește 100.000 de euro se va opri la 61.250 de euro” Fiecare litru de lapte, borcan de zacuscă sau legătură de pătrunjel – la ANAF. ”Vor să impoziteze și ultimul țăran din România” ”Nu avem unde să vindem cerealele”. Protest al fermierilor la granița cu Ucraina

    Ultimele știri

    Fermieri atacați cu rachete în câmp, în timp ce recoltau: 12 răniți și 30 de utilaje avariate Prețuri fluctuante la floarea-soarelui din cauza randamentului mai mic al culturii din Ucraina ProCredit Bank a lansat campania „Parteneri de Bancă – pentru că lucrurile bune se împart cu prietenii!”