După vin, Chile a găsit un nou produs cu care să invadeze restul lumii
agrointeligenta.ro -Chilienii şi-au dublat în ultimii cinci ani exporturile de afine pe continentul european, deopotrivă în spaţiul Pieţei Comune şi fostei Uniuni Sovietice, livrările pe bătrânul continent, atingând în 2012, potrivit Eurofresh, nivelul de 11300 tone.
Secretul succesului chilienilor ţine de inversarea anotimpurilor în cele două emisfere. Plasaţi geografic în emisfera sudică vara lor se suprapune peste iarna europenilor fapt care le permite să vină cu fructe proaspete pe o piaţă pe care acestea sunt considerate trufandale.
La început chilienii au exploatat inversarea anotimpurilor exportând în ţările emisferei nordice de pe continenetul american spre Statele Unite şi Canada în mod special, spre acestea ducându-se 80% din producţia destinată pieţei internaţionale.
Încurajaţi de vânzările bune aduse de exporturile de pe pieţele nord-americane, au extins în mod continuu suprafeţele destinate culturilor pentru a le aborda şi pe cele europene.
„Capul de pod” a fost stabilit în Europa de Vest, în Marea Britanie, Germania, Danemarca şi Olanda. Se are în vedere însă „extinderea” în Europa Centrală şi de Est, în Poloni şi Ucraina, dar şi mai departe, în Rusia.
Afinele sînt foarte populare în emisfera nordică, în Europa, SUA şi Canada. Apărând în atâtea produse populare – precum faimoasa blueberry pie a americanilor, nelipsita blueberry muffins de la micul dejun al britanicilor sau obligatoria pain brioché aux myrtilles a francezilor – care întreţin cererea pentru aceste fructe tot 12 luni din 12.