RECOMANDĂRIŞtiri agricoleTractoare și combineUtilaje și tehnologii

SUPĂRAREA unui FERMIER CARE ȘI-A LUAT TRACTOR NOU: ”DE 8 LUNI NU MI-L REPARĂ, DEȘI E ÎN GARANȚIE!”

Tractor Kubota M135 (foto: Machinery Pete)

De peste opt luni, fermierul Marian Preda din satul Costieni, comuna Ziduri, județul Buzău, are o mare supărare. Una care îl macină atât pe interior, cât și la nivelul afacerii agricole, a fermei pe care o conduce. În ciuda faptului că a reușit să își cumpere anul trecut două tractoare, unul nou-nouț, al doilea second-hand, dar cu garanție, fermierul nu poate folosi cele două utilaje din cauza firmei de la care a luat mașinile agricole și care de luni bune îl tot amână cu servisarea.

UPDATE: Ulterior publicării articolului nostru, fermierul Marian Preda ne-a anunțat că a primit o veste de la Agri Alianța. Nu a fost însă ceea ce se aștepta, ci o notificare de plată pe care o aveți atașată mai jos:

Fermierul a cumpărat cu un credit de 140.000 de euro două tractoare – un Kubota nou și un Versatile second-hand. Suma plătită a fost de 155.000 de euro, cu tot cu avans, iar dintre cele două utilaje, cel mai mult a plătit pe Versatile – 80.000 de euro. Ambele mașini agricole au fost achiziționate de la Agri Alianța care i-a promis și garanție timp de doi ani sau 2.500 de ore, respectiv 2.000 de lucru. Garanția a venit pentru ambele utilaje, iar factura externă s-a făcut pe firma din Franța, în timp ce servisarea urma să fie asigurată de compania din România. Spunem urma pentru că fermierul s-a trezit că dacă are probleme cu tractoarele, piesele nu-i vin, iar scuzele se țin lanț.

Versatile 290 este cel al doilea tractor cumpărat de fermierul Marin Preda (foto: Youtube.com – Demo Niq)

”Am cumpărat în aprilie 2018 doua tractoare Kubota M135 nou și un Versatile 290 second de la Agri Alianța, ambele tractoare cu garanție de 2 ani sau 2.500 ore Kubota și 2.000 ore Versatile. Pe parcursul anului trecut am împreună cu echipele service multe defecțiuni la tractorul de 290 CP și am început să cer remedierea lor, fiind amânat pe motiv că nu au primit piese. Menționez că echipele de service s-au deplasat când era vorba de schimburi de uleiuri și filtre unde se încasau bani, dar pentru lucrările sub garanție nici o intenție de a le rezolva de mai bine de 8 luni. Pe data de 31 mai au trimis service-ul la Kubota intenționat fără rola întinzătoare, deși era constatată defecțiune tot de ei la deplasarea anterioară, iar acum refuză intervenția asupra tractorului pe motiv că avem datorii și vor sa plătim și deplasarea și intervenția”, ne-a transmis, în scris, pe adresa [email protected], fermierul care va începe luni campania de recoltat și spune că nu poate folosi tractoarele la câmp, fiind nevoit să apeleze la o firmă de prestări servicii pentru a-și aduce culturile din câmp și pentru a prelucra solul. ”Acum avem în curte două tractoare ce nu le putem utiliza întrucât la Kubota nu funcționează aerul condiționat și nu încarcă alternatorul iar la Versatile avem risc mare de aprindere întrucât pierde antigel la un robinet în cupola de 8 luni și a făcut scurt degajând fum de la instalația de climă. Menționez și că tractorul Versatile prezintă mai multe defecțiuni, dar pierderea antigelului pune în pericol utilizarea tractorului”, ne-a mai spus fermierul.

Marian Preda i-a înștiințat în decursul a mai multe comunicări despre problemele pe care le are cu tractoarele, ajungând în final, la sfatul unui avocat, să le trimită și o înștiințare în scris. La toate demersurile buzoianului, reprezentanții companiei Agri Alianța nu au avut nicio reacție. Chiar astăzi, miercuri – 26 iunie, în speranța că i se vor repara tractoarele înainte de recoltare, fermierul s-a deplasat la București pentru discuta cu cei din conducerea firmei care i-a vândut utilajele. S-a întors la fermă fără vreo speranță că problemele i se vor rezolva, cei de la Agri Alianța imputându-i neplata ultimei servisări la Kubota, acum circa trei săptămâni, pentru care nici până astăzi n-au venit piesele, iar tractorul, practic, nu s-a reparat.

Pentru a include în articol și cum răspund cei de la Agri Alianța la acuzele fermierului, Agrointeligența a solicitat companiei în cursul zilei de luni, 24 iunie, o poziție cu privire la situația reclamată de Marian Preda. Solicitarea noastră în scris a fost transmisă prin formularul de pe site-ul companiei, însă până la momentul publicării acestui articol nu am primit niciun răspuns. Agrointeligența – AGROINTEL.RO așteaptă în continuare poziția oficială a celor de la Agri Alianța pentru publicarea ei integrală.


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!