• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • VERDON – Primul magazin online unde fermierii primesc discount pe cantitate!

    Ramona Dascălu -

    Verdon – www.verdon.ro este cel mai ambițios proiect de magazin online dedicat celor care activează în agricultura din România! Încă de la început, platforma a fost gândită să poată oferi fermierilor discounturi similare cu cele pe care aceștia le-ar primi de la marii distribuitori. Avantajul este marfa în stoc, livrarea oriunde în țară și serviciul special de discount pe cantitate!

    Brandul Verdon a luat naștere în 2014, la Sibiu, la inițiativa a trei tineri asociați care au vrut să aducă pe piața românească de agro-business un magazin online cu specific verde și care să ofere o gamă foarte largă de produse, de la inputuri pentru agricultură și furaje pentru animale până la produse pentru drumeții, outdoor, echipamente de protecție și produse pentru combaterea dăunătorilor.

    Adrian Blaga, administratorul companiei Verdon Solution SRL și totodată și unul dintre cei trei coproprietari ai societății, spune că acest magazin online se adresează tuturor celor care se gândesc la orice ține de vegetație și de ideea de verde, atât prin portofoliul de produse cât și prin însuși numele brandului.

    Verdon a fost înființat la Sibiu, unde și acum ne desfășurăm activitatea. Suntem un magazin online cu specific verde, asta este caracteristica noastră principală. Numele brandului – Verdon vine de la verde online, așa se traduce. Prin acest brand am încercat pe de-o parte să nu fim foarte nișați, nu am dorit o denumire cu agro, deși in prezent cu asta ne ocupăm, nu am vrut să ne limităm brandul la agro și de aceea am considerat că verde, culoarea verde poate fi o umbrelă sub care se poate comercializa o gamă foarte largă de produse. Am ales să ne formăm portofoliul din produse pentru Casă și grădină, Agricultură, Pădure, tot ceea ce înseamnă pădure adică începând cu silvicultură, trecând prin exploatare forestieră și ajungând la prelucrarea lemnului, Zootehnie, un domeniu foarte important pentru noi, Outdoor, ce cuprinde produse pentru drumeții, camping, Igiena publică, unde avem produse pentru combaterea dăunătorilor. Ne adresăm tuturor oamenilor care se gândesc la ceva ce ține de vegetație, inclusiv culoarea site-ului este verde, și denumirea brandului duce la ideea de verde”, a declarat Adrian Blaga, administrator al companiei Verdon pentru Agrointeligența – AGROINTEL.RO.

    Verdon, definit de sloganul „Împarte cu tine”

    Ceea ce îi definește ca brand și totodată îi diferențiază de alte platforme ne-a explicat chiar Adrian Blaga: „Brandul Verdon are și un slogan: ÎMPARTE CU TINE! Acest slogan se traduce într-un fel foarte concret pentru vizitatorii și clienții noștri, nu e pus doar să sune frumos. Este o promisiune cuantificabilă în bani. Ce înseamnă împarte cu tine? Înseamnă trei lucruri, dintre care două foarte cuantificabile și unul mai abstract”.

    Brandul Verdon oferă clienților săi trei beneficii demne de luat în seamă:
    – discount per cantitate,
    – preț fix de transport – 19 Ron (orice, oricât, oriunde în România)
    – dezbateri pe teme de interes pentru cumpărători.

    Discounturi per cantitate până la 40%

    Clienții Verdon pot benefica de discounturi care pornesc de la 10% și pot ajunge până la 40%, în funcție de fiecare produs în parte, precum și de cantitatea dorită.

    „Prețul unui produs care se vede prima dată in pagina produsului, este de regula aliniat prețului pieței. Noi însă în funcție de cantitate în mod public ne prezentăm oferta pe site. La două bucăți achiziționate se acordă un discount, scade prețul, clientul economisește bani, la trei bucăți este valabil același lucru și așa mai departe până la un anumit discount pe care ni-l putem permite. Acest discount diferă în funcție de fiecare produs în parte. Analizăm foarte în detaliu fiecare produs, în privința prețului pieței, în privința concurenței, a greutății, a costurilor de transport, și încercăm să optimizăm la maximum. Practic noi ne prenegociem oferta. Nu trimitem oferte pe e-mail, la noi totul este prenegociat. Am mizat pe două lucruri când ne-am gândit la asta: în primul rând am mizat pe volum. Știm că dacă cineva are nevoie de mai multe produse dintre cele pe care le prezentăm, cu siguranță ne va alege pe noi pentru că noi acordăm discount per cantitate. În al doilea rând, faptul că poate cineva nu are nevoie de o cantitate așa mare îl determină să se asocieze cu altcineva și asta înseamnă pentru noi marketing gratuit, din vorbă în vorbă. Avem cazuri când tractoriști care prestează servicii în anumite localități cumpără pentru tot satul. Totul e foarte clar, nu e nimic ascuns, totul ține de matematică. Noi cedăm din marjă, dar câștigăm volum și clienți care ne recomandă mai departe și totodată își urmăresc, bineînțeles, propriul interes. Creșterea volumului ne ajută și în relația cu furnizorii, obținând prețuri și mai bune, pe care la rândul nostru le dăm mai departe. Discountul pe care noi îl oferim pornește de la 10% și poate ajunge la 40%”, a declarat Adrian Blaga, administratorul Verdon.

    Preț fix de 19 lei pentru transport la orice comandă, oriunde în țară

    Potrivit administratorului companiei, prețul pentru transport nu a fost modificat în ultimii 5 ani de zile cu nici măcar un leu.

    „Noi avem un preț fix de 19 lei pe comandă, oriunde în România, inclusiv în localități rurale unde nu există huburi ale curierilor. Transportul nu îl facem noi, ci lucrăm prin curierat, cu GLS pentru colete și cu Englmayer pe partea de paleți. Oamenii ne știu deja de 5 ani cu același cost de transport, care nu s-a modificat în tot acest timp. Avem comenzi în toată țara, mai ales pe partea de Moldova și de sud a țării, am crescut foarte mult numărul de clienți, numărul de comenzi, valoarea cosului de cumpărături a crescut foarte mult, suntem pe un trend foarte ascendent”, arată Adrian Blaga.

    Formarea de comunități în jurul unor subiecte de interes pentru clienți

    Compania Verdon dorește să vină în sprijinul clienților săi nu numai cu beneficii materiale, ci și cu sfaturi și dezbateri construite în jurul unor subiecte de interes: „Noi pe lângă site avem și un blog și considerăm că formarea de comunități în jurul unor subiecte de interes este foarte potrivită. Spre exemplu, scriem un articol despre erbicidarea porumbului și apoi lăsăm vizitatorii să vorbească și să dezbată pe baza articolului. Noi avem deja implementat acest lucru, avem câteva articole publicate, dar vrem să dezvoltăm mai mult acest lucru”.

    Obiectivele companiei

    Cei trei asociați au pus bazele firmei, în 2014, cu un capital de 1.000 de euro și au ajuns ca după 5 ani de activitate să aibă o cifră de afaceri de 2 milioane de euro pe an.

    „Am pornit în 2014 aproape fără capital, cu un capital de 1000 de euro, adică nimic, nici cheltuielile de constituire a firmei nu se acopereau bine, și în 2018 am ajuns la o cifră de afaceri de 2 milioane de euro. Noi considerăm că este o evoluție sănătoasă, cu creșteri de 40-50% pe an”, a declarat Adrian Blaga, unul dintre coproprietarii Verdon.

    Ținta Verdon: să ajungă cel mai mare magazin online cu specific verde din România

    Datorită acestei creșteri spectaculoase de la an la an, obiectivul pe termen lung este unul măreț: „Dorim să fim cel mai mare magazin online din România, cu specific verde. În cifre, obiectivul este de un miliard de euro până în 2030. Asta nu înseamnă că dacă nu vom atinge această cifră vom fi dezamăgiți, doar că acesta este ordinul de mărime la care gândim. Urmărindu-ne planul și analizând piața pe toate cele șapte domenii principale, este o cifră la care se poate ajunge. Piața este suficient de matură, dacă și condițiile macroeconomice ne favorizează, eu cred că este o cifră pe care o putem atinge. Anul acesta vom încheia cel mai probabil la 3 milioane de euro Până acum, adică până în luna iunie inclusiv, am avut vânzări în valoare de 6 milioane de lei, ceea ce înseamnă în medie undeva la 1 milion pe lună și în jur de 50.000 de lei pe zi”.

    Echipă de 15 angajați

    Pe termen scurt, planul companiei este de a mări numărul de angajați: „În acest moment avem 15 angajați. Intenționăm să mărim numărul de angajați, mai ales pe partea de logistică pentru că notorietatea site-ului deja a depășit posibilitatea noastră logistică, adică vin mult mai multe comenzi decât putem noi procesa”.

    Adrian Blaga mai spune că se pune foarte mare accent pe partea de echipă și că cerințele sunt puțin diferite față de ale altor companii: „Sunt foarte riguros aleși pentru că principala calitate a unui om la noi nu este profesionalismul și cât de bun este din punct de vedere tehnic, asta e în plan secundar. În primul rând trebuie să se poată încadra în echipă, din punct de vedere psihologic. Căutăm oameni cu un spirit voluntar bine dezvoltat, care au o inclinatie naturala în a ajuta alti oameni, pentru că noi asta facem, iar când spunem “Împarte cu tine!” expresia este asociabila altruismului. Nu poți să faci acest lucru cu oameni care nu simt în mod natural să fie altruiști. Din acet motiv căutăm oameni cu spirit voluntar dezvoltat, bineînțeles că plătim oamenii, nu pretindem muncă voluntară, dar pentru relația cu clienții este foarte important ca oamenii noștri să fie deschiși. Punem accent pe calitatea oamenilor foarte mult și din această cauză ne-am format destul de greu echipa. Nu este ceva ușor, dar în acest moment suntem o echipă închegată; asta o spun eu și cred că oricare dintre ei. Chiar si in cadrul unei echipe închegate insa, trebuie să existe provocari. In mod paradoxal, când lucrurile merg strună la un moment dat ceva cedează, deoarece se instaleaza acalmia. Asadar, eu sunt de părere că într-o echipă nu este bine ca lucrurile să meargă strună, întotdeauna trebuie să existe un element provocator. Noi am avut astfel de elemente provocatoare și acest lucru a probat faptul că suntem o echipă consolidată, nu a cedat nimeni, toți au fost acolo să rezolvăm problema respectivă. Iar atunci când nu vom mai avea elemente care să ne provoace le vom căuta”.

    Cu cine colaborează Verdon pe partea de furnizori

    În portofoliul Verdon regăsim produse de la cele mai mari companii din agricultură, atât producători cât și importatori: „Avem trei parteneriate strategice externe: cu Afrasa, producător de pesticide din Spania, cu Agroconsulting del Mediterraneo, producător de îngrășăminte foliare, tot din Spania. Pe partea de porumb lucrăm cu Saaten Union în mod direct. Pe partea de zootehnie avem din 2018 un parteneriat foarte important cu Kerbl, din Germania, va fi un proiect care va merge foarte bine pe partea de Business-to-Business”.

    Proiect dedicat exclusiv distribuitorilor

    Recent, compania a lansat un nouă platformă online, dedicată exclusiv distribuitorilor.

    „De curând s-a născut și un alt proiect, strâns legat de Verdon, și anume verdonb2b.ro, care se adresează exclusiv distribuitorilor. Este o platformă separată cu user și parolă pe care noi o oferim clienților persoane juridice și care desfășoară activități de comerț”, a conchis Adrian Blaga, administrator Verdon.


    Te-ar mai putea interesa

    Câte kg are un metru cub de lemne în funcție de tipul lemnului Colinde de Crăciun în versuri. Top 10 cele mai frumoase colinde românești Guvernul – decizie astăzi care îi vizează și pe fermieri

    Ultimele știri

    Ministrul Barbu – cel mai mare regret după primul mandat. ”Aștept o analiză de la Consiliul Concurenței” Florin Barbu vrea să crească subvenția APIA la hectar Subvenții APIA 2025. Data la care se reiau plățile către fermieri după Anul Nou