• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • TVA redusă la pâine din septembrie. Ministrul Finanțelor speră într-o reducere a evaziunii

    agrointeligenta.ro -

    Taxa pe valoarea adăugată va fi redusă la pâine la 9% de la 1 septembrie, iar impactul negativ al măsurii, calculat la 100 milioane lei, va fi compensat prin creşterea accizelor la alcool şi introducerea de accize la bunuri de lux, precum maşini cu motor peste 3.000 cmc, bijuterii, aur, cu venituri suplimentare estimate să fie atrase astfel din accize la 300 milioane lei.

    Guvernul nu urmăreşte scăderea imediată a preţului pâinii prin scăderea TVA, ci reducerea la jumătate a evaziunii fiscale în domeniu, care ajunge, în prezent, şi la 80% pe lanţul economic al produselor de panificaţie, a declarat ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu, citat de mediafax.ro.

    „Obiectivul major, aşa cum am anunţat în nenumărate rânduri când am propus reducerea TVA la pânie, este nu de a scădea imediat preţul, ci de a reduce evaziunea fiscală semnificativ. Pe baza analizelor făcute de asociaţia marilor producători şi, de asemenea, din analizele noastre, evaziunea fiscală ajunge pe anumite segmente, pe acest lanţ, şi până la 80%”, a spus Chiţoiu.

    El a precizat că scopul urmărit de Executiv este acela de a reduce semnificativ, respectiv peste 50%, evaziunea fiscală în domeniul produselor de panificaţie.


    Te-ar mai putea interesa

    Fermă de vaci, scoasă la vânzare din cauza datoriilor. Se vinde cu tot cu utilaje și cu terenul în arendă Avans APIA 2025: Fermierii care au intrat la plată până astăzi! ANSVSA angajează! Posturi libere în cadrul instituției – ghid de aplicare

    Ultimele știri

    Fermierii polonezi organizează un protest național ce va ține o lună întreagă. În decembrie fac miting la Bruxelles Cântărirea rapiței toamna pentru o fertilizare mai bună cu azot – formulă de calcul Ce mănâncă românii toamna. Carrefour și NielsenIQ au prezentat tendințele consumului de sezon