• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Bulgarii propun hypermarketuri închise în weekend pentru a spori şansele micilor producători

    agrointeligenta.ro -

    Mulţi dintre cei care au trecut prin Occident au descoperit cu mirare că în weekend hypermarketurile sînt închise şi că singurele locuri de unde poţi cumpăra ceva de mâncare sînt pieţele de producător şi băcăniile. Acelaşi lucru s-ar putea întâmpla şi în Bulgaria.

    Prin hypermarketuri este vândută cea mai mare parte a produselor agro-alimentare care ajung în farfuriile europenilor. Conceptul „totul la un loc” şi preţurile atractive le asigură acestor magazine un flux semnificativ şi continuu de clienţi. Şi producătorii, la rândul lor ştiu că în hypermarketuri vând, dacă nu cel mai bine, măcar cel mai repede.

    Există, însă, o diferenţă uriaşă între modul în care hypermarketurile se raportează la piaţa locală în vestul şi estul Europei. În ţările mamă, din vestul Europei, hypermarketurile preiau aproape exclusiv marfa oferită de producătorii locali; în ţările din estul Europei, ţări unde s-au extins, o preferă pe cea din import.

    Evident, acest lucru blochează sau încetineşte dezvoltarea sectorului de producţie agro-alimentară în ţările din Est. Şi nu doar a celui de producţie – chiar şi a celui comercial.

    Morala pieţei ar putea defini această situaţie drept acceptabilă doar pînă la un punct – este normal ca cel care oferă cel mai bun preţ să câştige. Lucrurile nu mai stau la fel şi în condiţiile practicării unui dublu standard.

    În multe ţări occidentale hypermarketurile acceptă anumite „handicapuri” pentru a permite mai micilor producători şi comercianţi să supravieţuiască. Un exemplu în acest sens ar fi – „weekendul închis”

    „Weekendul închis” la hypermarket coincide cu pieţele de weekend în care micii producători îşi vând marfa – atât direct, la tarabă, cât şi prin băcănii.

    Bulgarii ar dori ca şi la ei să se întâmple acest lucru. Astfel, un grup de parlamentari din legislativul de la Sofia doresc închiderea hypermarketurilor în zilele de sfârşit ale săptămânii.

    „Căutăm un mecanism care să asigure şanse egale între producătorii şi retailerii bulgari, pe de o parte, şi marile lanţuri de hypermarket, pe de altă parte” a spus unul dintre susţinătorii iniţiativei.

    Pentru lanţurile de retail, acceptarea şi în Bulgaria, a aceloraşi condiţii în care îşi desfăşoară activitatea în ţările de origine, pare, însă, o violare a legilor pieţei.

    Bulgaria este unul dintre cazurile cele mai fericite din regiune în ce priveşte relaţia dintre hypermarketurile străine şi piaţa locală – marile lanţuri de retail, acceptând să preia mari cantităţi din producţia locală şi să „îngheţe” preţurile la niveluri accesibile populaţiei.

    Surse: Novinite


    Te-ar mai putea interesa

    MADR – anunț oficial despre majorarea subvențiilor APIA și hectarele care intră la plată Turbulențe pe piața UE a îngrășămintelor. Costurile de producție cresc, iar fermierii nu cumpără Colinde de Crăciun în versuri. Top 10 cele mai frumoase colinde românești

    Ultimele știri

    Patria Credit IFN – program de credite de până la 240.000 de lei pentru micii fermieri La ITC Seeds chiar găsiți hibridul sau soiul de care aveți nevoie Tăierea porcului fără asomare – pedepsită prin lege. Amenzile sunt uriașe!