• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cârnaţi românești, interzişi pe piaţa europeană din cauza unui colorant controversat

    agrointeligenta.ro -

    Sistemul european de alertă alimentară (RASFF) a introdus pe lista produselor interzise în spaţiul comunitar, la sesizarea Italiei, un lot de cârnaţi fabricaţi în România care conţin un colorant alimentar nedeclarat – E 129.

    Notificarea privind lotul de cârnaţi fabricaţi în România a fost introdusă pe 3 octombrie în Sistemul European Rapid de Alertă pentru Alimente şi Furaje (RASFF) la poziţia 18. Autorităţile europene au blocat astfel comercializarea în spaţiul comunitar a unui lot de cârnaţi afumaţi din carne de porc, fabricaţi în România, care ar conţine colorantul E 129 (roşu allura) în proporţie de 1,2 mg/kg.

    Autorităţile europene au luat această decizie la solicitarea Ministerului italian al Sănătăţii, care, conform site-ului de profil Il Fatto Alimentare, a transmis sesizări privind cârnaţii suspecţi fabricaţi în România şi privind alte zece produse, două provenind din state membre UE – peşte din Spania care ar conţine mercur peste limită şi suc de mere din Suedia cu conţinut mare de sulfiţi.

    Autorităţile din Italia nu au dezvăluit numele firmei care comercializa cârnaţii suspecţi şi nici numele procesatorului.

    Sursa: Mediafax


    Te-ar mai putea interesa

    Liliana Piron explică cum se va aplica degresivitatea la subvențiile APIA: ”Tot ce depășește 100.000 de euro se va opri la 61.250 de euro” Autoritățile îndeamnă fermierii să nu cultive semințele primite gratuit, prin colete dubioase din China Mesajul transmis agricultorilor de președinta CE, Ursula von der Leyen: ”Aveți dreptul să obțineți un preț corect”

    Ultimele știri

    Fermieri atacați cu rachete în câmp, în timp ce recoltau: 12 răniți și 30 de utilaje avariate Prețuri fluctuante la floarea-soarelui din cauza randamentului mai mic al culturii din Ucraina ProCredit Bank a lansat campania „Parteneri de Bancă – pentru că lucrurile bune se împart cu prietenii!”