Pentawards 2013: La categoria alimentelor, primul loc a fost câştigat pentru realizarea pachetelor de alune Lays
agrointeligenta.ro -Cea mai mare competiţie mondială dedicată exclusiv designului de ambalaje şi-a desemnat câştigătorii la Barcelona. Cel mai important premiu al competiţiei Pentawards 2013 a fost acordat pentru Absolut Unique, iar la categoria alimentelor s-au clasat pe primele poziţii ambalajele pentru Lays, Rana, Sky-high şi Verstegen Spices & Sauces.
Ediţia din acest an „Pentawards 2013” a reunit 1.400 de participanţi de pe cinci continente. Cele mai multe premii au revenit concurenţilor din Marea Britanie care au adunat 3 medalii „Platinum Pentaward”, 10 „Gold”, 20 „Silver” şi 12 „Bronze Pentaward”.
Patru milioane de sticle cu design unic
Proiectul „981 for hot emergency” creat de AMPRO Design din România a primit premiul „Bronze Pentaward” la categoria „Concept”.
Cea mai importantă distincţie „Diamond Pentaward Best of the Show” a revenit agenţiei Family Business, din Suedia, pentru designul realizat pentru sticlele de băuturi alcoolice „Absolut Unique”.Nu mai puţin de patru milioane de sticle diferite, toate cu un design unic au fost create în cadrul acestei ediţii limitate de excepţie.
Pentru a obţine designul unic al fiecărei sticle din colecţie, inginerii şi artiştii ABSOLUT au modificat întreaga linie de producţie, obţinând astfel modelele complexe ce alcătuiesc fiecare sticlă „Absolut Unique”: 35 de culori şi nuanţe diferite peste care s-au aplicat 51 de modele diferite. Au rezultat patru milioane de sticle unice şi un număr unic înscripţionat pe etichetă pentru fiecare dintre ele. Sticlele în culori deosebite s-au comercializat şi în România (în reţelele marilor magazine Carrefour, Real, Cora şi Mega Image etc).
Nouă premii „Gold Pentaward” pentru ambalajele de alimente
La categoria băuturi, premiul pentru cel mai bine realizat ambalaj a ajuns la Metaphase Design Group Inc. , din Statele Unite ale Americii, pentru noul design al dozei de Budweiser realizată sub forma unui nod de papion.
La categoria alimentelor, premiul „Platinum Pentaward” a fost câştigat pentru realizarea pacheţelelor de alune Tiger Nuts de la Lays (brand cunoscut in numeroase ţări sub denumirea de Walkers) cu un design al agenţiei Design Bridge din Marea Britanie).
Tot la alimente, alte nouă agenţii de design au câştigat premiile „Gold Pentaward”: Brandward (Spania), Depot WPF – Rusia pentru ambalajele Sky-high destinate laptelui, iaurtului, ciocolatei şi margarinei; Millford – Olanda cu ambalaje pentru Verstegen Spices & Sauces; Landor Associates- Franţa; Casa Rex – Brazilia; Pearlfisher din Marea Britanie pentru ambalajele de ciocolată Cadbury ; Backbone Studio – Armenia şi CBA & Sleever Int – Franţa pentru ambalaajele de supă Delhaize.
Suplimentele alimentare „Strong Nutrients” cu designul aparţinând Pearlfisher , din Marea Britanie, au fost recompensate la categoria de produse pentru îngrijirea corpului, în timp ce ambalajele destinate decoraţiunilor „JEROHnimus” au făcut ca Studio Kluif , din Olanda să se remarce la categoria de alte produse detinate pieţelor.
La categorian „lux”, Here Design , din Marea Britanie s-a diferenţiat de ceilalţi concurenţi prin prezentarea unei casete pentru sticla de whisky „ The Balvernie 50 ”.
În acest an, la cea de a şaptea ediţie a premiilor „Pentawards” au participat pentru prima oară concurenţi din Armenia, Azerbaijan, Ecuador, Ucraina şi Mexic.
Foto: Pentawards, The Dieline, Depot WPF