Iată cum piersica „mutant” de Fukushima a reuşit să redevină vedetă
agrointeligenta.ro -Preţul piersicilor produse în prefectura Fukushima a recuperat 80% din nivelul de dinainte de accidentul nuclear suvenit în urma cataclismului din 2011. Revenirea preţurilor este, potrivit FreshPlaza, rezultatul unei intense campanii publicitare susţinute de producătorii din regiune.
Sloganul campaniei de promovare a piersicilor din Fukushima, un produs simbol pentru această regiune a ţării de la Soare Răsare, este: „Piersicile de la Fukushima sînt pline de dragoste”. Sloganul este mediatizat printr-un spot în care personajele taie felii din fruct şi le consumă cu evidentă plăcere. De asemenea, producătorii au convins familia imperială să accepte un lot de fructe şi au ieşit din nou la export, în Tailanda.
După problemele de la centrala nucleară din Fukushima, vânzările de piersici au scăzut dramatic din teama că acestea ar putea fi contaminate, iar preţul acestora a scăzut la jumătate. Dacă în Japonia consumatorii au dovedit o reticenţă, justificată, faţă de toate produsele agro-alimentare provenite din prefectura Fukushima, nu doar faţă de piersici, în regiunea Asiei de Sud Est, reticenţa a vizat toate produsele venite din „insule”. În cel mai rău moment al evoluţiei preţurilor, un kilogram de piersici de Fukushima ajunsese să coste 200 de yeni (2,5 dolari). Acum acesta a ajuns la 357 de yeni şi se aşteaptă continuarea tendinţei de creştere.
Peste 30 000 de lădiţe de piersici sunt livrate zilnic din regiunea Fukushima spre Tokio sau alte mari oraşe ale Japoniei. Anul acesta specialiştii spun că fructele sînt foarte bune, condiţiile meteo avantajând dezvoltarea calităţilor specifice de gust.