Constantin Chiurciu, directorul Romvac: ”Am venit la Indagra 2013 cu o ofertă bogată și diversificată. Avem peste 350 de produse românești de cea mai bună calitate”
agrointeligenta.ro -Într-o perioadă în care companiile româneşti abia supravieţuiesc, un producător local de vaccinuri şi medicamente pentru animale a câştigat încrederea fermierilor români, dar și a celor din afară. Romvac este în prezent cel mai mare producător local de vaccinuri și medicamente pentru animale. Şi nu doar atât, firma oferă toate serviciile, de la vaccinuri, medicamente, seturi de diagnostic, hrană, până la asistenţă tehnică. O poveste de succes, ajunsă la al patrulea deceniu de activitate. Despre planurile de viitor și cele mai bine vândute produse ale Romvac Company SA ne spune directorul general al societății, Constantin Chiurciu.
Cum apreciați că au evoluat lucrurile în 2013 pentru Romvac?
Deşi ne aştepta un an care se termina cu numărul 13 (2013), totuşi noi am ales să fim optimişti ca de fiecare dată. Astfel, prin bugetul de venituri şi cheltuieli, am prevăzut o creştere de 10% faţă de 2012 şi iată că am făcut bine, deoarece analiza primelor 9 luni ale anului în curs, a relevat o creştere de 12% comparativ cu anul precedent. Aşadar, nu numai că am realizat ceea ce puţini reuşesc în plină criză, dar am trecut şi peste estimări.
Parakill este unul dintre produsele cele mai de succes ale Romvac. Ce informații aveți privind dinamica vânzărilor acestui produs? Care sunt avantajele competitive ale sale? Cum ați reușit să-l impuneți pe o piață extrem de competitivă?
Într-adevăr, cel mai vândut produs al nostru este Parakill, antiparazitar extern pentru câini şi pisici. Parakill a fost un succes încă din momentul lansării lui pe piaţă, cunoscând o creştere permanantă şi semnificativă a vânzărilor care anul acesta vor depăşi 1 800 000 Euro.
Această cifră demonstrează fără echivoc, cum un produs românesc bine gândit a reuşit să se impună într-o piaţă competitivă şi exigentă. De la calitate compoziţiei, preţul foarte atractiv şi până la forma de prezentare, Parakill a urmărit nevoia proprietarului de animal de companie, dar şi pe cea a utilizatorilor de anvergură, cum sunt canisele. Astfel, dacă flaconul de 10 ml poate fi folosit pentru minimum 200 kg greutate vie, putând fi utilizat pentru mai mulţi câini sau pentru acelaşi câine de mai multe ori, precum cel de 5 ml care ajunge pentru 100 kg greutate vie, atunci pentru canise, am creat ambalaje mai mari, de 50 şi 100 ml.
Inter: Parakill, ”vedetă” la emisiunea ”O dată-n viață” de la TVR
Pe lângă toate aceste avantaje, notorietatea produsului a fost creată şi susţinută printr-o reclamă corespunzătoare. Practic, acesta este singurul produs care până acum, nu numai că s-a bucurat de 2 spot-uri publicitare, dar este, dacă putem spune, una dintre vedetele emisiunii “O dată-n viaţă”, deoarece, aici este prezentat săptămânal, de Iuliana Tudor, imaginea Companiei Romvac.
Care sunt cele mai mari provocări pe care credeți că le veți avea de înfruntat în perioada următoare?
În acest moment nu mai putem vorbi de lărgirea gamei de produse, pentru că oferta noastră depăşeşte deja 350 de repere din producţia proprie. Acum, obiectivul nostru vizează lărgirea pieţei de desfacere a produselor noastre care, în momentul actual, ajung în 13 ţări, numărul acestora fiind în creştere. Ultima ţară înscrisă în lista beneficiarilor noştri este Irak.
Problema este că toate medicamentele şi vaccinurile de uz veterinar, înainte de a fi vândute într-o ţară, trebuie înregistrate. Acest proces presupune dosare complete ale produselor (studii preclinice, clinice, de reziduuri, de siguranţă şi eficacitate etc.), dar şi costuri care variază de la o ţară la alta. Aşadar, traseul nu este unul linear şi facil. Însă, faptul că suntem contactaţi de distribuitori din tot mai multe ţări, demonstrează că brand-ul Romvac este tot mai cunoscut şi calitatea produselor noastre îl susţine.
Pe urmă, tot la acest capitol putem vorbi despre extinderea în forţă a lanţului nostru de farmacii, Pongo (în parteneriat cu hypermarket-ul Kaufland), prin intermediul cărora, produsele Romvac ajung extrem de uşor, la îndemâna clienţilor noştri din toată ţara.
Ce înseamnă INDAGRA pentru Romvac? Ce mesaj aveți pentru vizitatorii și expozanții Romvac care sunt și cititori Agrointel?
Indagra este cel mai mare târg expoziţional cu produse din domeniul agriculturii şi zootehniei, fiind o provocare pentru toţi cei implicaţi în acest sector, dar şi o oportunitate mare de a spune unui public atât de concentrat, despre tine şi produsele tale. Această expunere se traduce până la urmă, în creşterea cifrei noastre de afaceri din fiecare an, chiar dacă în unele sectoare este criză.
Astfel, în cadrul Indagra, noi am ales locul cel mai potrivit pentru amplasarea stand-ului nostru şi anume, pavilionul de păsări, care s-a bucurat mereu de un vad deosebit. De aceea, Indagra devine un eveniment ce nu trebuie ratat nici de noi ca şi producător-expozant şi nici de vizitatorii pe care îi aşteptăm cu ofertele noastre bogate şi diversificate.
Din informațiile pe care le obtineți din teren, care este situația sectorului zootehnic din România, care sunt provocările și oportunităâile acestuia?
Unul dintre obiectivele noastre principale este creşterea vânzărilor prin implicarea tot mai asiduă în procesul de pătrundere şi menţinere a produselor noastre pe piaţă prin câştigarea de noi clienţi. În acest sens, urmărim şi sperăm la dezvoltarea microfermelor şi a exploataţiilor comerciale, a producţiei eco pe sectorul zootehnic, o prezenţă palidă pe piaţa din România. Pe urmă, mai sperăm şi în mult aşteptata scădere a TVA-ului la carne, dar şi în dezvoltarea exporturilor de carne în Asia şi Europa.