• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Punctele forte ale Moldovei: agricultura şi mâncarea tradiţională

    agrointeligenta.ro -

    Regiunea de Nord-Est este bogată nu numai în resurse naturale din subsol, ci deţine şi pământuri fertile, produse tradiţionale care au dus vestea României peste hotare şi firme care produc echipamente de înaltă calitate. Astfel, judeţul Vaslui este cunoscut pentru pământurile sale şi pentru agricultură, Bacăul produce echipamente aeronautice pentru export, iar Suceava oferă cele mai delicioase bucate tradiţionale. Nu trebuie uitat turismul, domeniu care în Bucovina şi la Neamţ este în dezvoltare. Problemele apar în domeniul marketingului şi al imaginii, unde mai este mult de lucru.

    Agricultura salvează economia vasluiană

    La Vaslui, autorităţile judeţului susţin că bogăţia pe care se pot baza este pământul, dar locuitorii nu ştiu să în valorifice intensiv. „Noi avem pământ bun, sol fertil, dar nu facem agricultură de performanţă. Ori nu avem bani de îngrăşăminte, ori nu respectăm tehnologia. O a doua resursă este tot pământul pentru că judeţul dispune de 50.000 de ha de terenuri care nu produc nimic şi care nu sunt păşunate şi cultivate. Dacă acestea ar fi împădurite sau ar fi cultivate cu viţă-de-vie sau cu pomi, vă daţi seama câte locuri de muncă s-ar crea?”, a spus Vasile Mihalachi, vicepreşedintele Consiliului Judeţean.

    „Produs în Bucovina”, brand celebru

    Produsele autentice din zona Bucovinei au fost prezentate la diverse târguri din ţară şi străinătate. Nu puţini sunt cei care au cumpărat păstrăv în cobză, brânză de burduf în coajă de brad, balmoş, telemea cu mărar, caş afumat, cozonaci, suc de mere, mierea de salcâm, dulceaţă şi siropuri de toate felurile, zacuscă ecologică, pălincă, bere de casă. Produsele tradiţionale din Bucovina vor ajunge în această iarnă şi la Târgul de Crăciun găzduit de oraşul francez Laval. „Vom prezenta obiceiurile, tradiţiile şi gastronomia. Vom pregăti pe loc o serie de bucate tradiţionale. Anul viitor vom merge cu Produs în Bucovina şi în Spania, Marea Britanie, Italia, Franţa şi Ungaria”, a precizat primarul Ion Lungu, unul dintre membrii delegaţiei.

    Moldova are resurse importante pentru a deveni un punct important pe harta economiei, însă, în acelaşi timp, are nevoie de o strategie de imagine pentru a se putea promova, lucru la care mai este mult de muncit.

    Bucovina este cunoscută în ţară şi străinătate pentru turismul monahal la celebrele lăcaşuri de cult, adevărate comori ortodoxe româneşti – Voroneţ, Suceviţa, Moldoviţa, Humor, Putna, Probota, Arbore, o parte aflate în patrimoniul UNESCO

    Sursa: Ziarul Evenimentul


    Te-ar mai putea interesa

    Mihaela Neagu, Fabrica de zahăr Luduș: Am încheiat cea mai grea campanie de recoltare a sfeclei de zahăr Calendar AFIR 2025. Primele fonduri UE din acest an: procesare, micii fermieri și fermierii peste 40 de ani De ce nu se pun roșiile lângă castraveți. Vecini compatibili în grădina de legume

    Ultimele știri

    Fermierul Neculai Dulceanu renunță la sfecla de zahăr: ”În doi ani avut pierderi de 190.000 de euro” Oierii, decizie tranșantă: Ori plafon de minim 50 de femele la ajutorul de 50 euro/cap, ori NIMIC! Prețurile la îngrășăminte continuă să crească și în februarie. Ureea, vândută cu 530 euro/tonă în Europa