Topul celor mai puternice branduri din agribusiness: Boromir, Napolact şi Albalact, pe primele locuri
agrointeligenta.ro -O centralizare a celor mai puternice branduri româneşti a fost realizată de Ziarul Finaniciar şi a inclus şi afaceri care şi-au creat un nume în industria agribusiness. Este vorba mai ales de marii jucători din panificaţie şi industria laptelui, dar şi de producători de mezeluri şi de vinuri.
Pe primul loc în topul brandurilor de agribusiness se află compania Boromir, care a avut o cifră de afaceri de 102 milioane de euro în 2012, urmată de olandezii de la Friesland Câmpina cu marca Napolact. Anul trecut, investitorii străini au avut o cifră de afaceri de 91 de milioane de euro.
Clasamentul se continuă cu Albalact şi brandurile sale: Zuzu, Fulga şi de Albalact care au generat afaceri de 77 de milioane de euro.
Clasamentul din agribusiness include, în ordine, producătorul de mezeluri Caroli, Titan, Cristim, Murfatlar, Cotnari şi Jidvei.
Numele companiei |
Brandul |
Sectorul |
Acţionarul majoritar |
1.Boromir |
Boromir |
Panificaţie |
Familia Boromiz |
2.Friesland Câmpina |
Napolact |
Lapte |
Royal FrieslandCâmpina (Olanda) |
3.Albalact |
Zuzu, Fulga, De Albalact |
Lapte |
Familia Ciurtin, RC2 Limited Cyprus |
4.Caroli |
Caroli |
Carne |
Familia El Sohl, Campo Frio |
5.Titan |
Titan |
Panificaţie |
LLI Euromills (Austria) |
6.Cristim |
CrisTim |
Carne |
Radu Timiş |
7.Murfaltar |
Murfatlar |
Vin |
Euriavipo |
8.Cotnari |
Cotnari |
Vin |
Salariaţi şi management |
9.Jidvei |
Jidvei |
Vin |
Familia Necşulescu |
Sursa: Ziarul Financiar