Prisaca Transilvană, brandul apicol care și-a deschis magazin propriu în mall
agrointeligenta.ro -În timp ce tot mai mulți apicultori sunt convinși că profitul poate fi asigurat doar din exporturi, un clujean a investit o mică avere pentru a crea un brand românesc cu care să cucerească iubitorii de miere din România. Ciprian Beu are 37 de ani și, după 10 ani activați în domeniul IT, a decis să investească 50.000 de euro în produsele apicole marca Prisaca Transilvană.
Anul ce se încheie a însemnat primul magazin ”Piața de miere” în Centrul Comercial Polus Center Cluj și un altul în galeriile comerciale din Cora, tot în Cluj. Prin rețeau de distribuție, produsele apicole ajung în toată țara, dar există cereri și pentru export îm Germania, Franța sau Israel.
Ineditul afacerii pornite de Ciprian Beu este diversitatea ofertei de produse apicole. Mierea este la ea acasă la Prisaca Transilvană, dar vine în sortimente speciale:de mentă, de albăstrele, de mărăcine, de rapiță, de coriandru sau de cimbrișor. O altă gamă include miere cu bunătăți, adică cu vanilie, cu cânepă, cu alune de pădure, cu scoțișoară și chiar cu goji.
Fără credite, doar investiție proprie
Pe lângă miere, Prisaca Transilvană a adus pe piață o serie de produse apicole cu efect terapeutic. ”Dorința de a găsi tot mai multe utilizări mierii și plantelor , dar și oportunitatea financiară a unei astfel de nișe a pieței au fost printre elementele determinante pentru a investi în acest business. Am luat decizia de a nu apela la credite bancare , ci de a utiliza doar fondurile proprii, astfel că investiția inițială de 50.000 de euro a fost suplimentată, pe parcurs, cu încă 120.000 de euro„, a declarat Ciprian Beu pentru Ziarul Financiar.
Trei laboratoare până la finele anului
În prezent, compania Prisaca Transilvană este în plin proces de extindere și de mărire a capacității de producție. Brandul are deja două laboratoare în Cluj-Napoca, iar zilele acestea este finalizat un laborator în Capitală. Dezvoltarea afacerii îl face pe Ciprian Beu să spere la o cifră de afaceri de până la 2 milioane de euro în 2014, de patru ori mai mare decât încheie Prisaca Transilvană pe anul acesta. Foto: Facebook.com