Fonduri de la Bruxelles: 182,9 milioane de euro pentru promovarea produselor agroalimentare
Angelica Lefter -Uniunea Europeană alocă un buget special pentru promovarea agroalimentării atât în țările membre cât și în țări precum Coreea de Sud, Japonia, Mexic sau Canada. Europarlamentarul Daniel Buda anunță că suma totală pentru anul 2021 pentru astfel de acțiuni la nivel comunitar se ridică la 182,9 milioane de euro.
Acești bani ar urma să fie folosiți pentru programe de promovare alimentară care să stimuleze competitivitatea și consumul, arată oficialul european.
”Programele europene de promovare alimentară stimulează competitivitatea și consumul de produse agroalimentare ale UE pe tot globul!
Pentru 2021, un buget total de 182,9 milioane euro este alocat pentru promovarea agroalimentării UE în interiorul și în afara UE. Suma propusă include programe de promovare pentru: produsele ecologice, agricultura durabilă, promovarea fructelor și legumelor în contextul unei diete echilibrate, dar și pentru programe de promovare în țări în afara UE, precum Coreea de Sud, Japonia, Mexic și Canada.
În plus, se dorește ca programele să informeze consumatorii cu privire la diferitele scheme de calitate ale UE, să promoveze standardele ridicate de siguranță și calitate ale UE, dar și diversitatea și autenticitatea produselor europene”, a menționat în textul postat, Daniel Buda.
Vicepreședintele Comisiei pentru Agricultură din Parlamentul European a arătat că acțiunile de promovare au ca obiectiv sporirea conștientizării și recunoașterii sistemelor de calitate ale Uniunii Europene, pe lângă intensificarea competitivității și consumului.
”Obiectivul general al politicii UE pentru promovarea produselor agricole (AGRIP) este de a spori competitivitatea sectorului agricol al Uniunii. Mai exact, acțiunile de informare și de promovare ar trebui să își propună:
- să sporească conștientizarea și recunoașterea sistemelor de calitate ale Uniunii, precum și gradul de sensibilizare a consumatorilor cu privire la meritele produselor agricole și ale metodelor de producție ale Uniunii;
- să intensifice competitivitatea și consumul de produse agricole ale Uniunii, să le sporească vizibilitatea și să crească cota de piață a produselor respective
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a publicat pe site-ul instituției informații referitoare la măsura de promovare a produselor agricole pe piața internă și în țările terțe, formularul de cerere, dar și ghidul aferent programului de promovare a produselor agricole”, a menționat Daniel Buda.
La final, europarlamentarul face trimitere către un link unde pot fi găsite mai multe detalii, informații publicate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA): http://www.apia.org.ro/ro/directia-comert-exterior-i-promovare-produse