Corteva raportează vânzări nete mai mari în primul trimestru din acest an
Ramona Dascălu -Vânzarile nete ale Corteva, mai mari în trimestrul I 2021 în raport cu perioada. Corteva a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul I, trimestru care s-a încheiat la 31 martie 2021, și potrivit acestora, compania a realizat vânzări mai mari atât în sectorul de semințe, cât și în cel al protecției plantelor.
Principalele evoluții din trimestrul 1
•Lansarea continuă de produse noi care s-a desfașurat în condiții de piața favorabile a dus, la nivel global, la creșterea atât a volumelor de vânzări, cât si a prețurilor produselor. In T1 2021, vânzările nete, dar si cele organice1 au crescut cu 6% față de anul anterior. S-au realizat caștiguri in majoritatea regiunilor cu creșteri cu doua cifre in America Latină.
•Vânzările de produse noi au dus la creșteri atât in volume cat și in prețuri in segmentul de produse de protecție a plantelor. Atat vânzările nete cat si cele organice1 au crescut cu 12%, în timp ce în toate regiunile vânzările au crescut cu procente cu două cifre. Vânzările de produse noi în segmentul de protecție a plantelor au depășit cu 120 milioane $ pe cele din anul anterior.
•Datorită lansărilor de produse noi si a creșterilor de preț in comparație cu anul anterior, vânzările nete de semințe au crescut cu 2% si cele organice1 cu 3%; astfel, rezultatele financiare corespunzatoare au compensat cu prisosință sezonalitatea vânzărilor de semințe din America de Nord2.
•În primul trimestru din 2021, în standardul GAAP veniturile si câștigul per acțiune (EPS) din operatii au fost 613 milioane $ și, respectiv 0,81$ pe acțiune.
•În comparație cu T1 2020, în T1 2021 EBITDA operațional a crescut cu 14% ajungând la 904 milioane $, explicația fiind creșterile de volume si de preț care au compensat și depașit creșterile de costuri,
•Compania s-a confruntat cu tendințe de piață de creștere a costurilor, mai ales legate de transport, logistică și materii prime. Acestea au fost parțial compensate prin programele de creștere a productivitații pe care Compania le-a inițiat în această perioadă.
•Cheltuielile administrative si generale au scăzut cu 1,6% în raport cu vânzările din această perioadă.
•Estimările conducerii companiei referitoare la vânzările nete pentru întreg anul 2021 sunt marcate într-un interval cuprins între 14,6 miliarde $ si 14,8 miliarde $, în timp ce EBITDA1 operațional se anticipează că se va cifra între 2,4 miliarde $ și 2,5 miliarde $.
Actualizări comunicate de către Companie
Accelerarea procesului de răscumpărări de acțiuni și plăti trimestriale ale dividendelor
În primul semestru al acestui an, Compania a returnat acționarilor aproximativ 450 milioane $ sub formă de dividende trimestriale si de rascumpărări de acțiuni. In acest an, Compania va continua într-un ritm accelerat programul de rascumpărări de acțiuni aprobat pentru 2021 estimând că majoritatea acestuia sa fie îndeplinit in semestrul in curs.
Intărirea poziției în sectorul de piață al produselor biologice de mare valoare
În primul trimestru, Compania a luat măsuri pentru a-și întări accesul și implicit poziția în sectorul de piață al produselor biologice ; acest lucru s-a făcut prin trei acorduri de colaborare. Prin semnarea acestora, s-a accelerat ritmul de inovare si s-a intărit poziția de lider a Companiei in acest sector de vârf al pieței, care pune la dispoziția clienților produse de mare valoare, ce au la baza substanțe active naturale, produse a caror cerere este in creștere. Prin integrare in portofoliul divers, dar echilibrat, de tehnologii noi si diferențiate folosite in segmentul de protecție a plantelor – insecticidele Qalcova si Jemvelva si fungicidul Inatreg vor întări, prin complementaritatea lor, solutiile sustenabile deja existente, soluții care sunt oferite fermierilor în vederea satisfacerii noilor provocări aparute în protecția plantelor.
Măsuri de sprijinire a sustenabilității
În legatura cu țintele de sustenabilitate ale programului de 10 ani introdus în 2020, Compania a creat recent portofoliul de servicii Carbon si Ecosistem, concetrându-se să imbunătățească tehnicile de captare a carbonului si să creeze noi soluții care să permită fermierilor să-și crească profitabilitatea, micșorând cât se poate influența activitații lor asupra schimbărilor climatice.
Segmentul de Protecție a Plantelor – Sumar
În trimestrul I 2021, vânzările din segmentul de protecție a plantelor au fost de 1,7 miliarde $, adica cu 12% mai mari decat cele de 1,5 miliarde $ ale anului trecut. În ciuda unor pierderi de 1% rezultate din eliminarea din portofoliu a unor produse, câștigurile s-au datorat unor creșteri de 6% atât în volume, cât și în prețuri, și unui impact pozitiv de 1% al cursului de schimb (forex).
Creșterile de volum au fost generate de o cerere puternică de produse noi la nivel global, inclusiv pentru erbicidele Rinskor™, Arylex™, Rinskor™ and Enlist™ și insecticidul Isoclast™ și PyraxaltTM. Aceste creșteri de volume au fost afectate parțial de un impact negativ de aproximativ 70 milioane $ , impact rezultat în urma deciziei de a renunța la o serie de produse puțin profitabile din categoria celor generice.
Mărirea prețului local s-a datorat creșterilor din America Latină, cuplate atat cu oferirea la nivel global a unei palete optime de produse, cât și cu creșterile strategice de prețuri din America de Nord. Impactul nefavorabil al cursului valutar datorat devalorizării Realului brazilian a fost nu numai anulat, dar chiar depășit de evolutia Euro. În acest trimestru s-a manifestat și impactul datorat modificarilor din portofoliu care au avut loc anul trecut in regiunea Asia Pacific, adica renunțarea la anumite produse.
EBITDA aferentă segmentului protecția plantelor a fost de 321 milioane $ in T1 2021, un salt de 35% de la 238 milioane $ în T1 2020. Măririle de volume si de prețuri combinate cu imbunătățirile în productivitate si reducerile de costuri interne au permis depășirea influențelor negative care ar fi fost induse de marirea costurilor cu input-urile, inclusiv ale materiilor prime. În procente EBITDA s-a imbunătățit cu mai mult de 3% față indicatorul corespunzator al aceleiași perioade din anul trecut.
„În România și Moldova, afacerea Corteva a crescut cu peste 19% în primul trimestru al anului 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Vom continua să furnizăm genetică de top, soluții de protecția plantelor de ultimă generație, agricultură digitală și expertiză financiară, astfel încât să obținem rezultate excepționale și să ne atingem pe deplin potențialul”, a declarat Jean Ionescu, Country Leader România și Moldova.
Segmentul Semințe – Sumar
În segmentul de semințe, vânzările nete au crescut cu 2% față de T1 2020. Câștigurile au fost datorate unei creșteri de 2% în preturile locale, combinate cu o crestere de 1% în volumele vândute; acestea au dus la depășirea unei pierderi de 1% din variațiile nefavorabile de forex.
Creșterile de preturi au fost generate de adoptarea rapidă a unor noi tehnologii pentru semințe, de evoluția prețurilor tranzacțiilor în EMEA și America Latină și de creșterea cu 2% a prețului porumbului la nivelul întregului Glob. Creșterea volumelor a fost generată de volume record de vânzări de porumb și floarea soarelui în EMEA, de aparitia unei primăveri timpurii care a dus la o cerere masivă în Brazilia și la solicitări timpurii în alte parți ale Americii Latine Aceste câștiguri au fost parțial afectate de livrările care fuseseră deja angajate în acest anotimp în America de Nord. Efectul negativ al deprecierii Realului brazilian au fost compensate partial de evoluția Euro din aceasta perioadă.
EBITDA aferentă segmentului semințe a fost de 617 milioane $ in T1 2021, un salt de 6% de la cel de 581 milioane $ din T1 2020. Evolutia prețurilor la care s-au facut tranzacțiile, reducerea costurilor generale si administrative, imbunătățirea productivitații si scăderea costurilor interne au compensat efectele negative conjugate ale recoltei slabe de porumb în Europa, ale creșterii costului transportului si ale evolutiei forex. În procente, EBITDA s-a imbunătățit cu mai mult de 1% față de indicatorul corespunzator aceleiași perioade din anul trecut.
Perspective pentru 2021
Compania și-a revizuit in sens pozitiv estimările referitoare la vânzările nete pentru întreg anul 2021, așteptând vănzări nete între 14,6 miliarde $ și 14,8 miliarde $. Media acestora ar reprezenta o creștere de 3-4% fata de vânzările nete corespunzătoare anului trecut; în ceea ce privește creșterea organică a vânzărilor, este estimată la 3%. Estimarile referitoare la câștiguri sunt menținute de Corteva la nivelul anticipat anterior. Se așteaptă ca EBITDA operațional să fie intre 2,4 miliarde $ si 2,5 miliarde $, în timp de EPS (câștigul pe actiune) operational este estimat între la 1,85 $ si 1,95 $. Corteva declară ca nu poate să reconcilieze rezultatele financiare viitoare non-GAAP cu cele GAAP; Compania nu poate previziona, fără a face eforturi nerezonabile, apariția anumitor evenimente asupra carora nu are nici un fel de control asa cum ar fi Dezvoltările Semnificative.
Conferință on-line cu investitorii
Compania va organiza ‘’on-line’’ o conferință cu investitorii pentru a prezenta rezultatele primului trimestru si perspectivele pentru activitatea viitoare. Prezentarea care va acompania conferinta ‘’on-line’’ poate fi găsită pe ‘’site’’-ul Companiei la pagina ’’Investor ‘’Events and Presentations’’. O inregistrare a acestui eveniment va putea fi gasita pe ’site’’-ul Companiei pe pagina ’Investor Events and Presentations page’’.