• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Strategia grecilor de a-şi mări profitul: Îşi fac ferme de lapte în Bulgaria şi produc brânzeturi fine la ei acasă

    agrointeligenta.ro -

    Afaceriștii greci din sectorul brânzeturilor au găsit soluția cea mai bună pentru a reduce la maximum costurile de producție. Profitând de vecinătatea cu Bulgaria, țară bogată în pășuni, elenii investesc în ferme de lapte în zona granițelor, iar procesarea se face la fabricile de pe teritoriul Greciei. Astfel, ei nu au nici o problemă în a pune pe piață produse cu origine controlată la un cost mai mic de producție.

    O astfel de afacere a fost deja anunțată în zona localității bulgare Karzdhali, unde un investior grec – rămas încă necunoscut, va înființa o fermă cu o suprafață – pentru început, de 200 de hectare de pășuni. Foarte probabil, laptele produs de vacile sau caprele din Bulgaria va fi apoi trecut granița, în Grecia, unde va fi transformat în brânzeturi tradiționale cu origine controlată precum halloumi, graviera sau feta.

    Deocamdată, autoritățile locale din sudul Bulgariei nu cunosc date despre valoarea investiției și nici în ce va consta aceasta. Totuși, aceasta ar putea reprezenta doar primul pas dintr-o strategie a grecilor de a produce lapte la costuri mai mici și procesarea lui ulterioară pe pământ grecesc.


    Te-ar mai putea interesa

    Victorie morală pentru fermieri în dosarul neonicotinoidelor. Decizia luată de Înalta Curte! Fermă de vaci, scoasă la vânzare din cauza datoriilor. Se vinde cu tot cu utilaje și cu terenul în arendă Soiul de grâu de la Rodbun care nu se vinde, ci se cumpără!

    Ultimele știri

    Fermierii polonezi organizează un protest național ce va ține o lună întreagă. În decembrie fac miting la Bruxelles Cântărirea rapiței toamna pentru o fertilizare mai bună cu azot – formulă de calcul Ce mănâncă românii toamna. Carrefour și NielsenIQ au prezentat tendințele consumului de sezon