Corteva și-a raportat rezultatele celui de-al doilea trimestru și primul semestru al anului 2021
Roxana Dobre -Corteva anunță rezultatele celui de-al doilea trimestru și primul semestru al anului 2021. Într-un bilanț al companiei se arată că vânzările nete pentru prima jumătate a anului 2021 au crescut cu 7% față de anul anterior. Mai mult, vânzările organice au crescut cu 6% în aceeași perioadă. Creșterea volumului de vânzări cât și a prețurilor produselor și lansarea continuă de produse noi au reflectat o execuție puternică la nivel global, arată Corteva într-un comunicat.
Principalele evoluții pentru primul semestru al anului 2021:
- Vânzările nete pentru prima jumătate a anului 2021 au crescut cu 7% față de anul anterior. Vânzările organice1 au crescut cu 6% în aceeași perioadă. Creșterea volumului de vânzări cât și a prețurilor produselor și lansarea continuă de produse noi au reflectat o execuție puternică la nivel global. Vânzările organice au crescut în fiecare regiune, cu o creștere de două cifre în America Latină;
- Vânzările nete pe segmentul de Produse de Protecție a plantelor au crescut cu 12%, iar vânzările organice au crescut cu 10% în prima jumătate a anului. Vânzările de produse noi au crescut cu aproximativ 260 milioane de dolari față de prima jumătate a anului 2020;
- Vânzările nete de semințe au crescut cu 5%, iar vânzările organice au crescut cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceste câștiguri se datorează vânzărilor mari de porumb în America Latină, creșterii suprafeței cultivate în America de Nord și lansării produsului Enlist E3™2 pentru soia. Prețul porumbului a crescut cu 3% la nivel global;
- În standardul GAAP veniturile și câștigul per acțiune (EPS) din operațiuni continue au fost 1,6 miliarde dolari și respectiv 2,18 dolari pe acțiune în prima jumătate a anului 2021;
- Creșterea puternică a prețurilor și câștigurile din volum pentru ambele segmente au condus la îmbunătățirea EBITDA Operațional cu 17%, la 2.37 miliarde dolari, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut;
- În prima jumătate a anului, Compania și-a continuat progresul de creștere a productivității, compensând parțial impactul creșterilor cheltuielilor determinate de condițiile din piață;
- Estimările conducerii companiei referitoare la vânzările nete pentru întreg anul 2021 se găsesc într-un interval cuprins între 15,2 – 15,4 miliarde în timp ce EBITDA operațional se anticipează că se va cifra între 2.5 – 2.6 miliarde dolari.
Actualizări:
Sistemul Enlist™ Accelerează Pătrunderea pe piață în 2021
- În 2021 Enlist™ ridică perspectivele de penetrare a pieței la aproximativ 35 % din suprafața cultivată cu soia din SUA.
- S-au livrat vânzări de aproximativ 600 milioane dolari pentru Enlist™ în prima jumătate a anului – aproximativ pentru 35% din volumul de soia din SUA Corteva s-a achiziționat Enlist E3™
- S-au realizat vânzări pentru Erbicidul Enlist™ în SUA de peste 100 milion dolari, cu 76% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.
Se impulsionează Avansarea unui nou portofoliu de produse în prima jumătate a anului
- Portofoliul de produse noi și diferențiate de protecție a plantelor a demonstrat un avânt continuu la nivel global, cu 86 de aprobări de înregistrare în prima jumătate a anului.
- În această primă jumătate de an au primit aprobări de utilizare în 12 tări principalele produse noi de protecție a culturilor: erbicidele Arylex™ și Rinskor™în aceeași perioadă fungicidul Zorvec™ a fost aprobat în 7 țări iar insecticidul Pyraxalt™ în 2 țări
- Noile înregistrări în segmentul de protecție a plantelor cuprind 20 molecule în 38 țări – demonstrând echilibrul și diversitatea noului portofoliu de produse al Corteva
Disciplina in implementare consolidează avantajele competitive la nivel global
- Puterea amprentei globale a companiei, este evidentă în câștigurile de cotă de piață pe principalele piețe, în special America Latină, porumb în Brazilia Safrinha și produse de protecția plantelor în Europa
- În restul lumii, la nivel mondial vânzările organice au crescut cu 9% față de prima jumătate a anului 2020 – acesta fiind rezultatul celui mai bun portofoliu tehnologic și abordării avantajoase a pieței.
- În ciuda provocărilor legate de vreme și logistice, în această perioadă s-au realizat livrările convenite și la timp către clienți – reflectând-se astfel puterea și reziliența procesului de producție al companiei si al rețelei globale a lanțului de aprovizionare
Acțiunile de alocare a capitalului subliniază angajamentul față de așteptările acționarilor referitoare la valoarea acțiunilor
- S-au returnat aproximativ 750 milioane dolari către acționari în prima jumătate a anului prin dividende și răscumpărări de acțiuni
- În prima jumătate a anului s-au răscumpărat acțiuni comune în valoare de 550 milioane de dolari – finalizând astfel programul de răscumpărare de acțiuni în valoarea de 1 miliard de dolari.
- S-a anunțat o creștere cu 7,7%, a dividendelor și un nou program de răscumpărare a acțiunilor de 1,5 miliarde dolari – reflectând concentrarea companiei asupra returnării capitalului către acționari
Angajamentul față de obiectivele bazate pe știință (GES) consolidează accentul pus pe durabilitatea mediului
- A publicat raportul inaugural privind durabilitatea, inclusiv obiectivele companiei privind emisiile de gaze cu efect de seră (GES)
- Obiectivele GES subliniază intenția companiei Corteva de a deveni o afacere mai eficientă din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon
- Impulsionarea executării unor inovații durabile, a eficientizării producției și a tranziției către surse regenerabile de energie
Datele transmise de Corteva arată că pentru trimestrul II care s-a încheiat la 30 iunie 2021, vânzările nete au crescut cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările Organice au crescut cu 6%, cu creșteri în majoritatea regiunilor. Volumul vânzărilor a crescut cu 5% față de aceeași perioadă a anului anterior, determinată în principal de calendarul sezonier și creșterea numărului de hectare cultivate cu soia în America de Nord, împreună cu adoptarea continuă a noilor tehnologii în ambele segmente.
Cererea de produse noi și diferențiate de protecție a culturilor a condus la creșterea vânzărilor nete cu două cifre pentru acest segment, cu o creștere a vânzărilor organice de 8%. Vânzările nete pentru segmentul de semințe au crescut cu 7% în acest trimestru, fiind determinate în principal de volume mai mari de vânzări în America de Nord. Prețurile au crescut cu 1% față de anul anterior. Prețurile mai mari din afara Americii de Nord reflectă execuția continuă a unei strategii preț-valoare.
Veniturile din operațiunile continue după impozitul pe venit după standardul GAAP au fost 1,0 miliarde dolari în trimestrul II 2021. EBIDTA Operațional pentru al doilea trimestru a fost de 1,46 miliarde dolari, în creștere cu 18% față de perioada precedentă a anului trecut.
Corteva mai comunică faptul că vânzările nete pentru segmentul de protecție a plantelor au fost de aproximativ 1,8 miliarde dolari în al doilea trimestru al anului 2021, comparativ cu aproximativ 1,7 miliarde dolari în al doilea trimestru al anului 2020. Rezultatul s-a datorat unei creșteri de 5% a volumului de vânzări, unui impact favorabil al cursului valutar de 4% și unei creșteri de 3% a prețului local.
Creșterea volumului de vânzări a fost determinată de lansarea continuă de noi produse, inclusiv erbicidul ArilexTM și insecticidul PyraxaltTM, dar și de vânzarile timpurii în America Latină, care, în acest trimestru, s-au materializat în vânzări de aproximativ 50 milioane dolari care, în mod obișnuit se petreceau în al treilea trimestru.
Aceste câștiguri de volum au fost parțial afectate de un impact negativ de aproximativ 60 milioane dolari ca urmare a deciziei noastre de a elimina treptat produsele selectate a fi cu marjă mică de vânzare. Impactul favorabil al cursului valutar s-a datorat în primul rând monedei euro. Creșterea prețului local a fost determinată de creșterea strategică a prețurilor în America de Nord, însoțită de o puternică execuție a prețurilor la nivel global. Marja EBITDA operațional a fost de 370 milioane dolari în al doilea trimestru al anului 2021, în creștere cu 20% față de al doilea trimestru al anului 2020.
Creșterea volumului de produse noi, menținerea execuției prețurilor, productivitatea și impactul favorabil al cursului valutar, depășesc costurile de achiziție mai ridicate, inclusiv costurile materiilor prime. Marja EBITDA Operațional s-a îmbunătățit cu mai mult de 130 de puncte de bază față de perioada anterioară anului.
Vânzările nete pe segmentul de produse de Protecția Plantelor au fost de aproximativ 3,5 miliarde dolari pentru prima jumătate a anului 2021, comparativ cu aproximativ 3,2 miliarde dolari în prima jumătate a anului 2020. Creșterea s-a datorat unei creșteri de 6% a volumului, unei creșteri de 4% a prețurilor și unui impact favorabil a cursului valutar de 3%, compensată parțial cu un impact nefavorabil de 1% asupra portofoliului. Câștigurile din volumul de vânzări au fost determinate de lansarea continuă de noi produse, inclusiv a erbicidelor ArylexTM și EnlistTM și a insecticidului Pyraxalt™. Aceste câștiguri au fost afectate parțial de un impact negativ de aproximativ 130 milioane dolari ca urmare a deciziei companiei de a elimina treptat produsele cu marjă mică de vânzare.
Creșterea prețurilor a fost determinată în primul rând de câștigurile din America Latină și America de Nord. Impactul favorabil al cursului valutar datorat în primul rând monedei euro, a compensat impactul negativ al monedei braziliene. Impactul asupra portofoliului a fost determinat de cesionările din Asia Pacific, care au avut loc în cursul anului trecut. EBITDA operațional pe segment a fost de 691 milioane dolari pentru prima jumătate a anului 2021, în creștere cu 26% față de prima jumătate a anului 2020. Combinația favorabilă de produse oferite clienților, lansarea continuă de noi produse, precum și acțiunile continue privind costurile și productivitatea au compensat costurile de achiziție mai ridicate, inclusiv costurile materiilor prime. Marja EBITDA pe segment s-a îmbunătățit cu mai mult de 220 de puncte de bază față de perioada anterioară a anului.
Vânzările nete pentru segmentul de semințe au fost de aproximativ 3,8 miliarde dolari
Pentru segmentul vânzărilor de semințe vânzările au fost de aproximativ 3,8 miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului 2021, în creștere cu aproximativ 3,5 miliarde dolari față de al doilea trimestru al anului 2020. Acest rezultat s-a datorat unei creșteri de 4% a volumului, unui impact favorabil al cursului valutar de 2% și unei creșteri de 1% a prețului local. Volumele mai mari au fost determinate de un calendar normal de livrare în America de Nord comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, dar și de creșterea suprafețelor cultivate cu soia în America de Nord.
În plus, compania a livrat vânzări de 80 milioane dolari în al doilea trimestru, în primul rând, datorită creșterii semnificative de vânzări timpurii la porumb în America Latină. Această creștere a fost determinată și de cererea de semințe de rapiță în Canada, care reprezintă un final timpuriu al sezonului comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Impactul favorabil al cursului valutar a fost determinat în principal de dolarul canadian. Creșterea prețurilor a fost condusăde o execuție puternică a acestora în America Latină și EMEA.EBITDA operațional pe segment a fost de 1,1 miliarde dolari în al doilea trimestru al anului 2021, în creștere cu 17 % față de al doilea trimestru al anului 2020.
Câștigurile din volum, redevențele mai mici, reducerea cheltuielilor aferente datoriilor neperformante, acțiunile continue de productivitate și costuri, execuția continuă a prețurilor, au compensat costurile de producție mai ridicate provenite din productivitatea nefavorabilă ale culturilor de porumb și floarea-soarelui în Europa. Marja EBITDA operațional pe segment s-a îmbunătățit cu mai mult de 260 de puncte de bază față de aceeași perioadă a anului anterior.
Vânzările nete pentru segmentul de semințe au fost de aproximativ 6,3 miliarde dolari pentru prima jumătate a anului 2021, în creștere cu aproximativ 6,0 miliarde dolari față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea s-a datorat unei creșteri de 3% a volumului, unei creșteri de 1% a prețurilor și impactului favorabil al cursului valutar de 1%. Creșterea volumului a fost determinată de creșterea vânzărilor de soia în America de Nord, de creșterea cotei de piață în Brazilia Safrinha, de transporturile timpurii în sezonul de vară din Brazilia și de creșterea cererii de rapiță în Canada.
Câștigurile generate de cresterea prețurilor au fost determinate atât de adoptarea pe scară largă a unei noi tehnologii pentru semințe cât și de execuția prețurilor în America Latină și EMEA; un alt factor pozitiv a fost creșterea prețulului porumbului cu 3% la nivel global. Aceste câștiguri au compensat parțial presiunea concurenței asupra prețurilor la soia în America de Nord, în condițiile în care prețul a scăzut cu 2%. Cursul valutar favorabil a fost determinat în primul rând de dolarul canadian și de euro care au compensat impactul negativ al ratei de schimb al monedei braziliene. EBITDA operațional pe segment a fost de 1,7 miliarde dolari pentru prima jumătate a anului 2021, în creștere cu 13% față de anul anterior.
Execuția prețurilor, reducerea redevențelor, reducerea cheltuielilor aferente datoriilor neperformante, creșterea volumului și acțiunile continue privind costurile și productivitatea, au compensarea costurile de producție mai ridicate provenite din producțiile nefavorabile ale culturii de porumb și floarea-soarelui în Europa precum și de costurile de transport mai ridicate. Marja EBITDA operațional pe segment s-a îmbunătățit cu mai mult de 200 de puncte de bază față de aceeași perioadă a anului anterior.
Perspective pentru 2021
Compania și-a revizuit în sens pozitiv estimările referitoare la vânzările nete pentru întreg anul 2021, crescând așteptările privind vânzările nete în această perioadă. Corteva se așteaptă la vânzări nete în intervalul de 15,2 – 15,4 miliarde de dolari, care la mijlocul anului reprezintă o creștere netă a vânzărilor de 8% pentru acest an. Compania se așteaptă ca EBITDA operațional să fie în intervalul de 2,5 – 2,6 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o creștere estimată a EBITDA de 22% pentru întreg anul. EPS (câștigul pe acțiune) operațional este estimat între 2,00 dolari și 2,10 dolari pe acțiune. Corteva declară că nu poate să reconcilieze rezultatele financiare viitoare non-GAAP cu cele GAAP. Compania nu poate previziona, fără a face eforturi nerezonabile, apariția anumitor evenimente ulterioare semnificative asupra cărora nu are nici un fel de control.
Conferință on-line cu investitorii
Compania va organiza o conferință on-line cu investitorii pentru a prezenta rezultatele celui de-al doilea trimestru si perspectivele pentru activitatea viitoare. Prezentarea care va acompania conferinta on-line poate fi găsită pe site-ul Companiei la pagina Investor Events and Presentations. O înregistrare a acestui eveniment va putea fi găsită pe site-ul Companiei pe pagina Investor Events and Presentations page.
Despre Corteva Agriscience
Corteva Agriscience este o companie globală, eminamente agricolă, tranzacționată pe bursă, care oferă fermierilor din întreaga lume cel mai complet portofoliu din industrie – inclusiv un mix echilibrat și divers de semințe, soluții pentru protecția culturilor și soluții digitale axate pe maximizarea productivității și creșterea randamentului și profitabilității. Având în portofoliu unele dintre cele mai cunoscute mărci din agricultură și o linie de produse și tehnologii de top în industrie, care pot genera creșteri viitoare, compania se angajează să colaboreze cu părțile interesate din întreg sistemul alimentar, contribuind la promisiunea de a îmbogăți viața celor care produc și a celor care consumă și asigurând progresul generațiilor viitoare.
Corteva Agriscience a devenit o companie independentă listată la bursă pe data de 1 iunie 2019 anterior fiind divizia agricolă a DowDuPont. Mai multe informații sunt disponibile pe www.corteva.ro.